Ničeho se nebojte! I když ze začátku nebudete stíhat, klidně si video se cviky pusťte několikrát za sebou. Věřím, že na konci týdne už vám to půjde skvěle. Ta štíhlá postava a dobrý pocit za tu trochu snahy stojí, ne? A teď už konec řečí a hurá do tance! Petra na vás už čeká!

Aerobiku zdaleka neodzvonilo

Aerobic stále patří mezi jedno z nejefektivnějších cvičení při spalování tuků. Motivující hudba, taneční kroky a dobrá nálada vás vtáhne rychle do kolotoče, který se jen těžko opouští. Důležité je nepropadnout na začátku špatným náladám z nezdaru, pokud hned nezvládáte nějaké kroky nebo tempo. Uvidíte, že pak už se ho nevzdáte. Klasická forma aerobiku se dnes už poměrně obtížně hledá, ale nahradily ji jiné formy, mnohem zábavnější a variabilnější. Petra sestavila patnáctiminutovku tak, aby vás to chytlo. A tady je malý manuál pro začátečnice.

Dnes pro vás cvičí
3M7A2993petraweigeltovamini

„Tanečnice" Petra Weigeltová

Osmatřicetiletá Petra vystudovala střední zdravotnickou školu. Profesionálně se sportu začala věnovat až po narození svých dvou dcer Míši (19) a Petry (17). V současné době působí jako profesionální instruktorka ve fitness centru World Class. Miluje tanec, ráda lyžuje a hraje tenis.

Nenechte se odradit, kroky se opakují;Petr MakovičkaFoto: Petr MakovičkaNenechte se odradit, kroky se opakují

1. Jak zvládnout začátky

I když nejste moc na tanec nebo taneční kroky, nenechte se odradit těmi, co nevydrželi. „Důležité je zaposlouchat se do hudby a vydržet, prokousat se začátkem. Kroky se opakují, takže postupně budete přidávat. Ani na hodinách aerobiku není pravidlem, že musí být pokaždé nová choreografie. Naopak, využívá se toho, co se postupně naučíte, abyste si to lépe užili," vysvětluje Petra Weigeltová, trenérka z fitness centra World Class.

2. V čem cvičit

Důležité je pohodlné oblečení. Měli byste se cítit příjemně a velmi vhodné je funkční prádlo, ve kterém vás nestudí pot. S výběrem vám pomohou v obchodech se sportovním oblečením. Může být volné nebo upnuté, to záleží na vás. Nezapomeňte na kvalitní obuv, při aerobiku se hodně skáče.

3. Kdo by si měl dát pozor

Aerobik je nevhodný při bolestech kloubů, kyčlí nebo kolen. Rizikový je i vysoký nestabilizovaný (neléčený) krevní tlak a těhotenství od třetího měsíce.

Začátečníci by měli cvičit 15 minut;Petr MakovičkaFoto: Petr MakovičkaZačátečníci by měli cvičit 15 minut

4. Kolik se dá spálit za hodinu

„Tohle je individuální záležitost. Začátečník spálí vždy méně než člověk trénovaný, ale v průměru je to asi 400 kilokalorií za hodinu oproti například bosu, kdy spálíte asi 300 kilokalorií za hodinu, nebo rychlé chůzi, při které spálíte v průměru kolem 350 kilokalorií. Když chcete opravdu zhubnout, zacvičte si podle videa dvakrát nebo třikrát za sebou, a to při nižší tepové frekvenci," radí Petra. Začátečníci by měli začít na 15 minutách.

5. Čeho se dá pomocí aerobního cvičení dosáhnout

Aerobic je velmi všestranný. Pomůže vám zhubnout, rozvinout koordinaci pohybu, zbystřit mozek, harmonizovat svalový systém, zvýšit fyzickou kondici, svalovou vytrvalost a psychickou vyváženost. Pravidelné cvičení aerobiku zlepšuje celkový stav organismu. Významně snižuje riziko osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění. Jde o vhodnou prevenci civilizačních chorob. V neposlední řadě úžasně odbourává stres.

Nezapomeňte!

Na závěr je třeba připomenout dostatečný pitný režim. Mějte neustále při cvičení po ruce lahev s obyčejnou vodou, ideálním pomocníkem vám bude i Carnitin Drink. Pokud chcete opravdu zacílit své hubnutí a zlepšit výkon, přečtěte si článek o spalovačích tuků zde. Ukáže vám správnou cestu k úspěchu.

Napište mi, jak jste to zvládli a jak pokračuje vaše hubnutí. K dispozici je vám buď diskuse pod článkem, nebo Facebook.

Ať jdou kila dolů ostošest!