Chcete cvičit doma? Tyhle stroje si nekupujte!

Máte černé svědomí a pocit, že byste se sebou měli začít něco dělat? Jenže cvičit v posilovně se vám moc nechce. Že byste to zvládli na stroji doma? Než podlehnete reklamním slibům a cvičební stroj si koupíte, čtěte! Námi oslovení trenéři vám poradí, které vážně nebrat!

Reakce na článek

Přidejte svůj názor

Eliptical

Ja eliptical nemam, ale premyslim o nem a naprosto souhlasim s lidmi, co ho uprednostnuji. Behani venku?. Klouby, prudusky, tohle vsechno dostava zabrat. Jsem astmatik a jit behat ven, tak by me to asi zabilo úsměv

odetka.odetka

10. února 2012, 19:31
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: Eliptical

Já elliptical mám a denně na něm dvě hodiny cvičím-můžu jen doporučit... Je to super, měla jsem i rotoped, ale vůbec mě to nebavilo a bolel mě ze sedátka zadeksmích Jsem maximálně spokojená.

Jaja-P

10. února 2012, 20:09
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: Eliptical

Zdravím, pořídila jsem si jej předevčírem, zatím mě to příliš nechytlo, tak Vás obdivuji - 2 hodiny denně šok Nevím jak tomu přijít na chuť naštvání byla jsem na něm dopoledne na 10min - zátěž 2 no a udýchaná jako prase neutrální výraz Tak snad mě to nějak chytne, dvě hodiny to určo nebudou, ale 30min denně by stačilo držím palce. Kdybyste někdo měl fígl, tak sem s ním smích Hezký den přeju

j.rabinakova

12. února 2012, 13:52
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: Eliptical

Taky zdravímúsměv Já na něm cvičím hodinu ráno a hodinu večer. Držím si tepovou frekvenci mezi 120 až 135 (aerobní=spalovací) a zátěž mám mezi sedmičkou a osmičkou. Jinak k tomu používám spalovač, ale to Vám asi neovlivní tu nechuť na tom cvičitsmích Přeji hodně úspěchu a hezký zbytek dne-

Jaja-P

12. února 2012, 18:06
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: Eliptical

behaval jsem venku a koupil jsem si behaci pas, muzu Vam rict,ze se mi beha lepe na pase úsměv

30radim

10. února 2012, 19:39
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

Hloupý článek

Jsem tělocvikářka už trochu v letech, takže problémy s přibýváním kil se mě už taky týkají. Myslím, že každé cvičení má smysl a je jedno, jestli se cvičí doma , venku nebo ve fitku. Jak to komu vyhovuje, jak se kdo dokáže přinutit a kolik hodlá investovat peněz (já jsem si např. několikrát někam koupila permanentku, pak se mi to nějak nehodilo, až mi propadla). Souhlasím, že stroje z TV shopů jsou většinou krámy, které mnoho nevydrží. Ale i cvičení na nich je určitě lepší než nic. A stejně dobře se dá cvičit - i vrcholově trénovat - téměř bez pomůcek (četli jste někdy, jak a na čem dokázala trénovat Martina Sáblíková)? Osobně jsem nejraději venku, takže v zimě běžky, v létě kolo. Asi před půl rokem jsem objevila usilovné chození z hůlkami - nordic walking - to je super za každého počasí (a velmi levné). Pod střechou mě nejvíc zaujal aquaerobic na hluboké vodě (vhodné i po úrazech, velmi komplexní zátěž a přitom není vidět, jak se vám klepou špeky). No a na doma (pokud je venku tma a už se vám nikam nechce) je super nafukovací balón nebo třeba i obyčejné švihadlo, v poslední době mě též zaujaly balanční podložky. Ze strojů je určitě nejlepší eliptical (vlastně je to takový nordic walking na doma), ale ne ten orbitrek, chce to pořádnou (a samozřejmě dražší) mašinu. Kdo neví jak na to, určitě je dobré se poradit s nějakým fyzioterapeutem nebo trenérem. Nejdůležitější je ale neskuhrat, nehledat výmluvy a začít makat, dámy. Tak "do toho".úsměv

Enzianka

10. února 2012, 19:29
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: Hloupý článek

Mate pravdu, fandim vam.úsměv

fnunu

10. února 2012, 21:12
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: Hloupý článek

Článek hloupý není. Uvádí prostá fakta, nic víc a věnuje se většinovému vzorku populace, ne výjimkám. Hlavní myšlenka toho článku je, že pokud se chce někdo věnovat přínosnému cvičení, tak kupovat si tyhle stroje je obyčejné vyhazování peněz bez přínosného efektu. Říká mimo jiné, že pořízení si stroje jenom na břišní partie je nesmysl a vy sama píšete o rozmanitosti a všestrannosti a zdůrazňujete pohyb v přírodě a k tomu samému nabádá myšlenka v článku.
Ano, každé cvičení má smysl, pokud jej ale provozujeme alspoň 3x týdně...už jen 2x týdně nemá skoro žádný účinek, nehledě na to, že může docházet ke permanentním svalovým horečekám, protože svalstvo příliš dlouho odpočívá..
Navíc, na Martině Sáblíkové potvrzujete to, co říká článek, že stroje a obzvlášť tyhle, nikam nevedou a že nejlepší je, co nesurovější přístup ke cvičení a to je vlastní tělo a jednoduché cviky a žádná "pomáhátka" a "ulehčovátka". Čím víc si ve sportu ulehčíte, tím je cesta k úspěchu delší a naopak platí, že nic se nemá uspěchat, neboť mnohá poškození jsou pak nevratná.
Nordic walking je dle mého úsudku zrovna tak nesmyslný, jako zde uvedené stroje. Všechno ,co ulehčuje a odlehčuje je sportovně kontraproduktivní. Samozřejmě, pro seniory a jinak tělesně omezené lidi může být Nordic walking skvělým způsobem jak se protáhnout na větší vzdálenosti...

mirosi

10. února 2012, 19:55
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: Hloupý článek

Vážený pane,
teďka budu mluvit jenom k Total gymu, který jsem vlastnil a používal cirka 4 roky. Čili při mém samotném začátku posilování/rozhýbání těla byl Total Gym klíčovým strojem. Opakuji, že Total Gym je jeden z těch vhodných strojů pro začátečníky - pro domácí cvičení. Je skladný a dá se na něm cvičit poměrně dost cviků. BTW který jiný (skladný) stroj byste doporučil začátečníkovi pro domácí cvičení ?
3x týdně cvičení... souhlasím.

TRU.Boy

11. února 2012, 10:45
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: Hloupý článek

Chacha uz vidim, jak seniori a telesne handicapovani praktikuji nordic walking v Tatrach, Jesenikach nebo na Snezce. Myslim,ze asi poradne nevite o cem to je. A jeste poucovat telocvikarku s boharou praxi a vejskou, ktera ma za sebou urcite i vrcholovy sport v mladi, no tomu rikam poradnej trapas. Vidim, ze vase sebevedomi je vysoke jak Himalaj.smíchsmíchsmích

fnunu

10. února 2012, 21:10
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: Hloupý článek

"Nordic Walking je zdravý a jednoduchý pohyb pro všechny bez rozdílu věku a fyzické zdatnosti. K provozování Nordic Walking Vám stačí dvě věci - správné Nordic Walking hole a chuť."
Takže kdo neví o čem to je? Vy zase děláte vědu z toho, že když je někdo tělocvikářka a má vejšku, tak zblajznul o sportu všechnu moudrost, že jo. Tím víc je smutné, že by chtěla naopak oproti článku nabádat lidi ať jdou do těchto strojů, které jsou nebezpečné. Jak víte, že má vrcholový sport za sebou? Vy toho nějak moc víte aniž by o sobě pisatelka napsala..úsměv
Není to o sebevědomí ale o tom, že lidé chtějí nechtějí sportovat ale shazovat kila aobvody v pase a kupují si stroje, které mají krátkodobý účinek. Článek jen nabádá ať lidé nepodléhají podbízivé a klamavé reklamě, nic víc. Každý necvičící a nesportující jedinec, který chce začít byměl správně začít pod odborným dohledem, protože populace ztratila kontakt s pohybem a fyzickou prací...

mirosi

10. února 2012, 21:36
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: RE: Hloupý článek

Hm, znam par ucitelu telocviku, vim jak to chodilo pri prijimacim rizeni na pedak v ramci telocviku. Kdo nedelal sport aspon na republikove urovni, mel malo sanci na prijeti. Ono je pravidlem na prestizni univerzite, ze berou jen ty lidi, u kterych vedi, ze budou reprezentovat fakultu. To jsem si nevycucala z prstu, ale tak to proste chodi. Proto si takovych lidi vazim, protoze nedelali sport jen pro sebe, ale vydali ze sebe to nejlepsi, aby reprezentovali svoji zemi, mesto atd. a pozdeji trenuji deti a vedou je k zdravemu ziv. stylu. Ostatne jako sportovec byste to mel take ocenit, ale jak vidim, kdyz se jedna o zenu, je to vsecko neviditelne co? A je taky pravda, ze ucitel telocviku behem sve profesni kariery musi mit hodne dobry prehled v ramci sve profese, takze tu moudrost asi fakt zblajznul, nehlede na podrobne znalosti biologie, fyziologie, zdravovedy a buhviceho jeste. A to je fakt veda. Od takoveho cloveka si rada necham poradit.

fnunu

10. února 2012, 22:33
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Hloupý článek

..nejste jediná, kdo zná pár učitelů tělocviku...víte, nevěřte hned každému kdo má tituly a pak, pokud vidíte paní v letech, co učila tělocvik a je dle vás taková kapacita, tak vás neudivuje, že na článek, kde se varuje před nebezpečím davově používat cvičící stroje aniž by člověk věděl, že nic není tak snadné jak se na první pohled zdá, napíše "hloupý článek" a neřekne přímo v čem je hloupý a kde nakonec zjistíte, že v podstatě podporuje to, co článek říká? Tak na to já si dávám bacha...nic víc

mirosi

10. února 2012, 23:30
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hloupý článek

Pani pise, ze kazdy pokus o cviceni je dobry. Asi ctete necim jinym ci co. A nedelejte ze mne Khu, tituly mam taky, jen v jinem oboru.

fnunu

11. února 2012, 1:34
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

eliptical

Na Eliptical nemohu dopustit. Mám doma několik let Kettlera. Běhání venku mě nebaví, doma mne nikdo nevidí, mohu přitom koukat na oblíbený film. Nemít tento stroj tak necvičím vůbec.

stejska.

10. února 2012, 19:24
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

Eliptical nebo běhat???

Nevím jak jiní, ale já upřednostňuji běhání na elipticalu. Když jsem běhala venku, tak v zimě jsem byla věčně nemocná, a to třeba jen po půl hodině denně. Naštěstí jsem holka z vesnice, takže není problém jít běhat někam na polní cestu. Nezávidím těm, co běhají po silnici, respektivě jejich kolenům a kyčlím...Tyto problémi mi s elipticalem odpadly... Nastavím nejlehčí zátěž, pustím televizi a jedu tempem 100 kroků za minutu a ´jsem se sebou maximálně spokojená... úsměv Strčte si tyto bludy někam!!!

Makinash

10. února 2012, 19:18
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

plně sdílím názory...

...výšlapy do horních pater a po čase je změňte na výběhy...
Proč necvičit doma? Nevhodné prostředí vzhledem k obsahu vzduchu a k velkému množství prachu a roztočů pokud jsou všude koberce. Ano, chápu i "nesmyslná" fitka mají koberce.
Pokud má někdo zdravotní omezení, tak tím pádem ještě více zapomeňte na sólo cvičení bez odborného dohledu. Lidé by se měli spíše věnovat cvičením s vlastním tělem a tzv. bojovým uměním, kde jde vždy o komplexnost a o, dovolím si říct, "gymnastiku". Jakákoli chvilková nebo sezónní aktivita nemá v podstatě pro čověka význam... mělo by správně jít o životní postoj.
A nyní k samotným strojům. To, že ještě nemá v krátkodobém horizontu nikdo poničenou páteř a přetěžené svalové skupiny, neznamená, že to tyhle stroje nezpůsobují, neboť nesprávné stroje a jejich nesprávné používání se projeví až časem... ale jak píšu, kdo sportoval a hýbal se od základní školy, nemusí mít obavy ze špatných strojů, protože jejich praktická zkušenost jim sama napoví, že jsou to "žďorby" a vyhozené peníze. Po čase, cca 3 měsíce tyto jednoúčelovky totiž přestanou účinkovat, protože si tělo zvykne...to už bych viděl větší smysl v ribstolech a všelijakých doplňcích k nim, včetně hrazdy a malých jednoručních činek. Na takovém všestranném komplexu můžete pořádně protáhnout všechny svalové skupiny a můžete třeba dělat bezpečné sissy dřepy a mnoho dalších cviků.
AB-rocket, Vibra-tone, AB-roller, Slim shaper a Leg-magic jsou opravdu nesmysly. Leg magic je ještě tím nesmyslnější, že skutečně může dojít až k poškození úponů krejčovského svalu a dalších, nacházejících se na vnitřní straně stehen. Tuto partii nejlépe procvičíte a vytrénujete dřepy se širokým roznožením a je opravdu "lřešením" na "vykradená" stehna. Total gym je už pro pokročilé a znalé, ale jakmile dosáhnete určité výkonnosti, stává se zbytečným a už "nezabírá". Podobné je to s elipticalem. U něj ještě dalším mínusem je, že netrénujete smysl pro rovnováhu a motoriku, který naopak trénujete při bězích...

mirosi

10. února 2012, 19:03
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: plně sdílím názory...

To Vaše "Proč necvičit doma?" a k tomu pokračující odpověď, je Váš subjektivní názor. Nic víc.
K tomu Total gymu... nemáte pravdu. Viz dole, co jsem napsal já.

TRU.Boy

10. února 2012, 19:27
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: plně sdílím názory...

..v podstatě říkáte to, co já...Total gym může být pro začátečníky dobrý, ale pokud vás cvičení chytne bude se na něj prášit, takže je to vyhozená investice. Činky, hrazda, ribstol, ty jsou věčné... Taky cvičím doma, ale ne v bytě a výhodou je, že nemusím řešit ohoz, nemusím se převlékat a mohu jít kdykoli a nemusím řešit teplotu, když jsou venku tyhle mrazy... ale kdo si může doma dovolit plně vybavenou posilku?... a právě proto ten článek má pravdu...

mirosi

10. února 2012, 20:24
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: RE: plně sdílím názory...

Já souhlasím s tím, že činky, EZ osa, bench lavice - což mám mmt doma, se, aspoň u mě, nedá s total gymem srovnávat. Jde o to, že z článku je patrné, že Total gym = nevyhovující na cvičení (domácí cvičení)... A tady je kámen úrazu. S tím já nesouhlasím a už jsem tady několikrát psal proč.

Samozřejmě že variant pro začátečníky je spousta.Tzn. dá se začínat i s činkami, hrazdou apod. Jde o to, že jsou tací upřednosňující kompaktní cvičení na jednom stroj (nejlépe skladném), tací, kteří mají rádi "pohldnější" cvičení a to podle mě Total gym splňuje. Já to samozřejmě neříkám rád - to slovo "pohodlnější", protože sám toto cvičení nepreferuji. To jsem preferoval na začátku, když jsem se "rozhýbával". Ale gró problému nebo tady toho sporu týkající se článku, je, že Total Gym je jedna z alternativ pro začátečníky jak začínat se cvičením mezi dalšími alternativami jako činky, hrazda... - mluvíme samozřejmě o domácím posilování!!! Nepíšu tady o věcech jako bench lavice, posilovací věž atd. , protože OPRAVDU nepředpokládám, že začátečník by si do bytu pořídil takový velký krám.

TRU.Boy

11. února 2012, 10:59
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

to myslíte vážně?!

Co to píšete za bludy k tomu Total Gymu ??? Viz "Není vhodný pro ty, kteří cvičení chtějí provozovat na výkonnostní úrovni, ale ani pro začátečníky. Ne všechny druhy cviků jsou vhodné pro každého, proto by bylo dobré zajistit odborníka, který by vám všechny varianty ukázal a vysvětlil správnou techniku cvičení, a třeba poradil, které cviky jsou pro nás vhodné a kterých byste se měli vyvarovat. Chce se vám někoho vodit domů?"

Total Gym je ideální pro domácí posilování a to i pro začátečníka. Je skladný, dá se na něm odcvičit mnoho cviků (začátečník si může vybrat podle dodaného návodu). Pochybuji, že si začátečník domů koupí posilovací věž nebo bench lavici. Na Total gymu se začátečník může dobře rozhýbat (moje zkušenost). Cviky nejsou obtížné. Pokud se dotyčný bude držet ilustrovaného manuálu, tak není žádný problém. Tento Total gym jsem vlastnil - začátečníkovi bych ho doporučil. Pokročilému bych doporučil Total Gym např. od Kettlera, který je na vyšší úrovni.

Jako všude je nějaké riziko, ale většina strojů viz výše nejsou špatné.. C

Jako napsat větu viz nadpis článku "Tyhle stroje si nekupujte", je opravdu výrok hloupého člověka. Už rovnou lidem poraďte, ať se válí na gauči - že si nikterak neublíží ! obavy

Jinak ještě výrok paní trenérky viz výše "„Doma se většinou nikdo nedonutí něco dělat, natož cvičit. Většinou si stroj koupíte s cílem cvičit, jenže vám to vydrží pár týdnů, a potom se na něj akorát usazuje prach."" - Ha ha ha. Neházejte všechny do jednoho pytle milá paní. Já posiluji 4x týdně DOMA.

TRU.Boy

10. února 2012, 19:01
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: to myslíte vážně?!

...každého názor zde je subjektivní názor..To, že vy jste výjimka jenom potvrzuje to o čem hovoří článek a to je většinová populace, kde si lidé koupí stroj, nikdy necvičili a pak se děje, co se děje... poškození páteře, přetažené úpony a nevyužití stroje... to jsou zkrátka fakta. Já se fitness a kulturistice věnuji 40 let, tak si myslím, že v článku jsou uvedené pravdy, bohužel..

mirosi

10. února 2012, 20:05
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: to myslíte vážně?!

Bavíme se o domácím posilování :

Koupím si stroj - můžu se zranit, něco si natáhnout,
Koupím si činky - můžu se zranit, něco si natáhnout

Problém netýkající se jenom strojů viz v tomto článku. Např. ten Total Gym je sestavený tak, aby na něm začátečník mohl dobře začínat "není tak složitý". Opět mluvím ze své zkušenosti. Podle manuálu, který byl k dispozici, jsem začínal se cvičením.

Ano, roky zkušenosti jsou na Vaší straně. S tím se nemůžu srovnávat. Jenže to, že článek je podle mě dosti zaujatý, je bohužel pravda. Minimálně u toho Total Gymu to můžu, ze své zkušenosti, říct s jistotou.

TRU.Boy

11. února 2012, 11:08
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

lucie

cvičím na AB Rocket, a můžu říct, že hlavu ani krční páteř či kyčle nijak nezatěžuji...jen pořádně cítím břišní svalstvo a zpevnění jde znát i po týdením cvičení. já osobně tento jednoduchý přístroj pro zpevnění břišní oblasti z vlastní zkušenosti jen doporučuji...lucie

lukoluca

10. února 2012, 18:54
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: lucie

Musím jenom souhlasit, pořád jsem měla problém , že když jsem chodila cvičit a posilovala břišní svaly, tak jsem měla pravidelně problémy se zády. Půjčila jsem si domů AB Rocket a neměla jsem s ním žádný problém. Záda ani krk mě nebolel.

buhdobrodruh

10. února 2012, 19:01
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: lucie

...pokud přetížíte jednu ze svalových skupin, které "jaksi" obhospodařují páteř, vždycky se ta páteř "ozve". Přetažené břišáky nebo vzpřimovače trupu spolu s břišáky šikmými musí být v rovnováze... jakmile jednu přetížíte, projeví se to na problémech s páteří... takže v podstatě jde vždycky o špatné cvičení bez dohledu...

mirosi

10. února 2012, 20:14
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

RE: RE: lucie

Máte pravdu, také doporučuji,posiovny v mrazu nerejžují, nebo co?úsměv

Slavka.Kobylkova

10. února 2012, 19:59
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

cvičím,cvičíš,cvičíme

to vadí komu?Posilovny pociťují úbytek klientů,tak stroje jsou k ničemu,hlásí?

jbg64

10. února 2012, 18:49
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

cviceni doma funguje take.

Cvicim doma a vyhovuje mi to. Mam doma behaci pas a bench. Nevesim na to pradlo a prach ze stroju utiram celkem pravidelne. Koupila jsem si jeste par dvd s boot campem a power jogou a snazim se cvicit 4krat tydne hodinu. Doma cvicim druhym rokem a neomrzelo mne to. I kdyz je fakt, ze pokud jsem chodila pred porodem do clubu, kde jsem meli ruzne hodiny s trenerkami, tak jsem makala mnohem vice. Po pul roce jsem mela velikost 34 a to ne hladovenim, jak jsem drive byla zvykla. Ve svych triceti letech jsem mela lepsi postavu nez kdyz mi bylo osmnact. Do clubu jsem prestala chodit, protoze se mi narodila dcera a nechtela jsem ji nechavat nekomu cizimu na hlidani.
A casem jsem si uvedomila, ze pokud cvicim doma, tak usetrim spousty casu dojizdenim a muzu si dat sprchu v me koupelne a neriskuji zadne plisne ze spatne uklizenych umyvarek. Kazdy jsme jedinecny, je to o odhodlani a take vedet proc to chci delat. Ja jsem clovek, ktery nikdy moc v mladi necvicil. Vdala jsem se a manzel, ktery byl bojovym pilotem z povolani, mel cviceni ve svem dennim programu, mne k tomuto zivotnimu stylu tak nejak nenasilne privedl. Ale ted opet premyslim, ze bych si ke cviceni pridala 2 hod tydne nejaky tanec, bud orientalni nebo latinsko americke tance jsou take uzasne. Prece jen i to cviceni je nejaka forma spolecenskeho zivota a nepopiram i to, ze je tam vetsi motivace.

At jsme jen a jen stihlejsi a krasnejsi. mrknutímrknutí

Kiarra

10. února 2012, 18:43
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

Trenéři z fitness center.

Pochopitleně, že trenéři, kteří si ve fitkách vydělávaj na chleba, vám - logicky - neřeknou: cvičte doma. To je jako by hospodský říkal potenciálním štamgastům ať si koupí lahvové pivo domů k televizi.
Já cvičím doma už hodně dlouhá léta a do posilovny bych nikdy nešel.
Existuje celkem dost rozumných argumentů pro cvičení doma (pokud k tomu máte doma podmínky).
Nikdo vás neočumuje při cvičení, na lavičce je pouze váš pot úsměv, cvičíte v době, kdy vám to vyhovuje, neplatíte drahé pernamentky, čas který strávíte cestou do a z fitka (pokud ho nemáte za rohem) můžete využít jinak... a tak bych mohl pokračovat.
A nemusíte ani investovat desetitisíce do nákupu strojů. Já jsem chlap, tak cvičím hlavně s činkami. Koupil jsem doslova za pakatel domácky udělané činky, které vypadají mnohem líp než ty, které můžete koupit.
A rady trenérů? Všechno se dnes dá najít na internetu, jen je třeba používat při tom hledání mozek, protože kromě užitečných rad je tam i spousta nesmyslů.

lift8

10. února 2012, 18:35
  • Reagovat
  • Nevhodný příspěvek

Staňte se naším fanouškem na Facebooku