Vědci objevili superpotravinu: Vejce!
Mezinárodní tým vědců prohlásil vajíčko za „superpotravinu“ a myslí tím, že se jedná o surovinu obsahující obrovské množství vitaminů, minerálů a dalších pro lidské tělo důležitých živin ve vysoké koncentraci. A každý člověk by si tuto „zdravou“ bombu měl dopřát denně. Ovšem tak jako u všeho, i dobré v nadměrném množství škodí, proto by měl každý člověk pozřít v průměru jen jedno vejce denně.
Datum publikace článku
Vajíčka přitom mohou hrát důležitou roli také při hubnutí, ačkoli v minulosti byla vnímána spíše jako pro hubnutí nevhodná potravina. Ale vajíčko je poměrně chudé na kalorie, přitom je bohaté na bílkoviny a pro tělo nezbytné živiny důležité pro zdraví. Bohaté je vajíčko třeba na vitamin D, vitamin B12, selen a cholin. Vajíčko přitom obsahuje nejbohatší směs různých aminokyselin důležitých pro syntézu tělu vlastních bílkovin a tedy svalové hmoty.
Vajíčka jsou také zdrojem antioxidantů a pomáhají předcházet slepotě související s degenerací žluté skvrny v sítnici. Jsou navíc zdrojem vitaminu D. Jedno vajíčko denně pokryje 20 procent denní spotřeby tohoto vitaminu, dvě vajíčka skoro polovinu. Přitom vitamin D je důležitý pro prevenci rakoviny, srdečních chorob, roztroušené sklerózy, imunitních poruch a mentálních chorob.
Zprávu o vajíčku jako superpotravině otiskl odborný časopis Nutrition and Food Science.
Autor článku
Famous.cz
Staň se fanouškem ProŽeny.cz na Facebooku



