Dietologická poradna: Jiří Šusta

komerční

Zakladatel a hlavní diet kouč oblíbeného programu proteinové diety KetoDiet. Aktivně a rád se věnuje poradenství při redukci nadváhy. Více na Ketodiet.cz!

Položit svůj dotaz »

Dobrý den,váha ráno a večer mi dělá rozdíl klidně i 3-4kg Kalhoty ráno dopnu v pohodě,ale večer když se vracím z práce tak je nemuzu zapnout.Cím to muže být?Podotýkám,že solíme minimálně,spíš ne.Děkuji Vladka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, může se jednat o nadměrné zavodňování organismu (vliv příjmu soli není tak důležitý) nebo se může jednat o některou z metabolických poruch, způsobujících nadýmání - např. celiakie. Neznám váš věk - po 40. je patrný i vliv hormonálních změn. Také stravovací režim, příjem tekutin apod. Pro odvodnění můžete využít např. lymfatických masáží nebo lymfatických kalhot, z pohybových aktivit chůzi v podtlakových strojích - vacushape.J.Š.

dobrý den, chtěla jsem se zeptat, .. je mi 27 a teď jsem zhubla na 47kg z 51kg aniž bych chtěla, při výšce asi 168cm. poraďte mi prosím jak přibrat, jsem z toho zoufalá. předem děkuji Lenka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, vzhledem k tomu, že je třeba přibrat zdravým způsobem, měl by se váš jídelníček skládat z kvalitních surovin. Do stravy zahrňte: sacharidy - rýže, těstoviny, brambory, chleba, vločky, obiloviny, celozrnné potraviny. Bílkoviny - kuřecí, krůtí, vepřové, zvěřina, ryby, vejce, mléčné výrobky, šmakoun. Tuky - oleje. Ovoce, zelenina, ořechy, luštěniny, semínka. Nápoje - voda, čaje, minerálky. Důležitá je pravidelnost 5x - 6x denně. Lze také využít doplňku B12 v injekcích nebo samostatně vitamín B12, který je dostupný v lékárnách. Nezapomeňte na pohyb, můžete si nechat sestavit cvičící plán ve fitness studiu.J.Š.

Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat jaký máte názor na Atkinsonovu dietu, vynechání sacharidů může se jen 20g na den. Držím ji 4 týdny a mám dole jen 3 kg a dál mi kila dolů nejdou. Je mi 45 let a beru HA. Váha 65/159 cm. Díky za odpověď.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, princip proteinové diety ve všeobecně znám a může pomoci při nastartování metabolismu. 3kg za 4 týdny není vysoká redukce. Hormonální antikoncepce nemá vliv, spíše věk po 40 a hormonální změny, zařazujete i pohybovou aktivitu? Podívejte se na webové stránky Ketodiet.J.Š.

Dobrý den, je mi 18 let, považuji se za sportovně aktivního člověka a snažím se utvořit si nějakou představu i o jídelníčku. Proto se chci zeptat na několik dotazů. 1) Je vhodné jíst na snídani polévku? 2) Patří kyška mezi potraviny, které je dobré zařadit do pravidelného stravování nebo je lepší ji pít jen jednou za čas? 3) Pokud se snažím dostat se do lepší tělesné formy, je lepší jíst víc než 5x denně, ale v menších porcích nebo bych se měla držet standardu? Předem děkuji za odpověď. Hezký den

Odpověď na dotaz

Dobrý den, pravidelnost a vyváženost jídelníčku je základem pro trvalé udržení váhy. 5 jídel denně je v pořádku. V první polovině dne mohou být zařazeny i sacharidy, polévka tedy není vyloučena. Kyšku můžete zařadit pravidelně. Hlídejte si příjem bílkovin - maso, vejce, tvaroh,jogurty, sýry apod. Neopomíjejte pitný režim.J.Š.

Dobrý den. Jsem 5 měsíců po porodu a stále mám o 12 kg víc než před těhotenstvím. Stále plně kojím, tak mám z nějaké rychlého hubnutí strach. Zkoušela jsem na 3 týdny vysadit rychlé cukry tedy sladké a slazené nápoje, snažím se jíst 5-6 x denně, piju 2-3 litry denně a nepodařilo sem i zhubnout vůbec nic. V tomto období jsem posiťovala dost často hlad. Svačina o ovoci a jogurtu mě nezasytila. Mám problémy se snídaní, kdy nedokážu sníst žádné sýry a nebo šunky. Můžete mi poradit, kde dělám chybu? Děkuji Mirka K.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, překážkou v redukci je fakt,že stále plně kojíte. Proto doporučuji s většími dietními zásahy až p skončení kojení, tělo je díky hormonům v nerovnováze. Pravidelnost v jídle je v pořádku, pitný režim také, sacharidy zařaďte v první polovině dne, dbejte na dostatek bílkovin.J.Š.

Dobrý den,chci se zeptat.Mám 11-letou neteř,která již 2 roky nejí maso/aspon jí ryby/,jelikož má ráda zvířátka.Navíc se u ní objevila diagnoza -ulcerozní kolitida.Bojím se,že tento věk zrovna není vhodný pro vegetariánství.Prosím,můžete poradit.Moc děkuji. Šárka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, rostlinná strava poskytuje dostatek bílkovin i esenciálních aminokyselin, které jsou nezbytnou složkou potravy. Již před řadou let bylo vědecky dokázáno, že při správně složené vegetariánské stravě je celkový příjem bílkovin optimální. V České republice stále přetrvává mýtus že je nutné, aby děti konzumovaly velké množství bílkovin. Mnoho zemí to již dlouho neuznává.Pokud neteř přijímá např. vejce, tvaroh, jogurty, sýry, je potřeba bílkovin pokryta. Předpokládá se, že příčinou kolitidy ve všech jejích projevech je emoční stres vyvolaný úzkostí, jsou popisovány vlivy infekční, imunologické, ale také dědičné. Naneštěstí je jedná o onemocnění, kde příčina a důsledek tvoří bludný kruh, a léčení je tak obtížné. Prakticky ve všech případech ulcerózní kolitidy je nezbytná psychoterapie v některé své formě ke zmírnění závažnějších příznaků. Protože obvykle dochází ke zlepšování a ke zhoršování (remise a relapsy), musí být nemoc léčena trpělivě a s péčí celkovou, včetně dohledu nad dietou, klidu na lůžku a odstranění co nejvíce faktorů vedoucích k napětí. Tam, kde se vyvinou komplikace ztráty na váze, chudokrevnost nebo infekce, musejí být podávány léky s co nejmenším počtem vedlejších účinků. V krajních případech je nezbytné odstranit chorobnou část střeva jako život zachraňující opatření.J.Š.

Dobrý den, prosím o radu. Je mi 48let, 170 cm,původní váha 90kg,od letošního února držím dietu dr.Středy,podařilo se mi zhubnout 10kg,ale už 2 měsíce dolů váha nejde a nejde.Pan dr.mi radí,abych už dále nehubla-už jen váhu fixovat,ale já bych moc ráda dala dolů dost velké břicho-dost mi to trápí. Proto Vás prosím o radu. Předem velice děkuji,Jůzová.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, uložený tuk v oblasti břicha je problémem - značí i zdravotní rizika. Také redukce v této oblasti je nejbtížnější. Možností, jak ještě podpořit metabolismus, je - pokud nemáte možné zdravotní kontraindikace - využít princip proteinového programu Ketodiet. Navštivte webové stránky a informujte se. J.Š.

Dobrý den, prosím Vás o radu. Zažila jsem 2 roky velkého stresu. 2 roky jsem nespala a nejedla (pouze jako dopink čokoládu na stres). V nejhorší měsíc jsem přibrala 6 kg, přestože jsem skoro nic nejedla. Za tyto 2 roky jsem přibrala 12 kg, čím víc se snažím hlídat a omezovat, tím více přibírám. Nyni jsem nastoupila po mateřské do zaměstnání, chtěla bych poprosit o radu jak se mám stravovat. Stresové období, mám již za sebou. Ráno vstávám ve 4.30h, na snídani nemám chuť, tak sním cca 5 piškot a hrnek čaje. V práci svačíme v 9.30h, 1 housku nebo krajíček chleba, sýr nebo šunku a jablko, rajče, nebo paprika. Při odchodu z práce cca 14 - 15 hod. sním jablko, nebo banán. Domů přijedu v 15.30 - 16.30 hod. a tady nastává velký problém....mám chuť na sladké, slané, mám vlčí hlad. Tímto vás prosím o radu, co a kdy sníst abych začala redukovat a hlavně co mám jíst po příchodu domů. Předem děkuji J.L.

Odpověď na dotaz

Dobrý den,po vašich informacích je zřejmé, že váš kalorický příjem je během celého dne nedostatečný a tzv. "vlčí hlad" je pouze důsledkem toho, že tělu chybí energie. První jídlo by mělo být do půl hodiny po probuzení - jak sacharidy, tak i bílkoviny - šunka, sýr, plátek tmavého chleba. Další jídlo byste měla mít cca 8 - 8.30h - např. tvaroh, jogurt s ovocem apod., oběd by měl být bílkovinnový - maso + zelenina nebo poloviční příloha, odpolední svačina také bílkoviny - vejce, sýry, kvalitní šunka apod. , k večeři např. plátek masa se zeleninou. Neopomenout pitný režim - čaje, neslazené minerálky apod.J.Š.

Můj manžel měří 182 cm a váží 63kg, pořád mu říkam že by měl něco dělat aby trochu přibral, jí jenom jak má hlad, tzn. ráno vstane nají se a pak má hlad třeba až za 6 hodin, pak se zase nají a jí třeba až v 23 hodin, nemužu ho naučit aby jedl pravidelně, vždycky mi řekne že ještě nemá hlad, že by mu bylo špatně. Nejsou nějaké vitamíny nebo něco co by mu povzbudilo chut k jídlu. Nebo nějaka jiná rada. Děkuji za jakoukoli odpověď

Odpověď na dotaz

Dobrý den, každý má svůj metabolismus nastartovaný jinak. Je důležitá pravidelnost a skladba potravin. Jídlo 5x denně i v menších porcích, ale bohaté na bílkoviny - vejce, tvaroh, sýry, jogurty, maso + zelenina. V lékárnách jsou k dostání výživové nápoje, které obsahují vitamíny, minerály a kaloricky jsou vydatné.J.Š.

Dobrý den! Jsem žena 62/170/76, v pase 105 c, nohy a ruce štíhlé. čili nepoměr. Potřebovala bych shodit břicho, když jsem začala držet nějakou dietu, zhubly mi ruce a břicho zůstalo. Vadí mi to hlavně kvůli oblečení, nechci pořád vyřazovat kalhoty, když jsou jako nové. Děkujiza odpověď. HT

Odpověď na dotaz

Dobrý den, každému se ukládá tuk specificky a bříško je nejhůře posilovatelný sval a i nejtěžší pro redukci. Důležitá je vyváženost příjmu a výdeje. Pokud jíte pravidelně a zdravě, nesmíte opomenout i pohybovou aktivitu - např. rychlejší chůzi, jízdu na kole apod.Odkázal bych vás na možnost proteinového programu Ketodiet.J.Š.

Staňte se naším fanouškem na Facebooku