Dietologická poradna: Jiří Šusta

komerční

Zakladatel a hlavní diet kouč oblíbeného programu proteinové diety KetoDiet. Aktivně a rád se věnuje poradenství při redukci nadváhy. Více na Ketodiet.cz!

Položit svůj dotaz »

Dobrý den,je mi 48 let a mám 74kg.CHtěla bych pár kil zhubnout,ale pořád mi to nejde.Prosila bych radu jak na to.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, důležitá při redukci je vyváženost mezi příjmem a energie. Ve věku nad 40 se již objevují i změny hormonální, zpomalení metabolismu apod. Je třeba dodržovat pravidelnost v jídle...5 pravidelných dávek, nezapomínat na dopolední a odpolední svačiny. Převahu by měly mít bílkoviny, sacharidy zařadit ráno a dopoledne, pečivo pouze tmavé. Vše doplnit zeleninou a dostatečným pitným režimem. Mohu doporučit také lymfodrenáže nebo chůzi v podtlakových strojích - skvělá alternativa pro nastartování lymfatického systému. Z bílkovin: maso, ryby, vejce, mléko, tvaroh, jogurty apod.J.Š.

dobrý den, mám 29,166cm,77kg před 5 lety jsem zhubla 10kg pak jsem dlouho ležela po nehodě v nemocnici a přibrala jsem a ted jsem se dala na cvičení a mám docela hodně náročnu práci a moc nejím na večer skoro vubec tak jsem si myslela že půjdu s váhou dolů.Za dva týdny jsem zhodila 4 kg, jenže ted mam par dní stejnou váhu a nemůžu se dpstat pod 75kg. Tak jsem se chtěla zeptat na radu. Děkuji

Odpověď na dotaz

Dobrý den, pro další redukci by bylo vhodné nastartovat metabolismus.Mohl bych vám doporučit proteinový program Ketodiet. Navštivte webové stránky.J.Š.

Dobrý den, je mi 23 let, měřím 170 cm a mám 60 Kg. Od 18 let se mi začala dělat celulitida a je to čím dál horší(postupuje níže na stehna). Nepřijdu si nějak obézní aby se mi pomerančová kůže dělala. Čím je to způsobené, je možné že se dělá z antikoncepce?? Pravidelně chodím běhat a cvičit. V jídle se neomezuji. Nevím co dělat, poraďte prosím.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, celulitida netrápí pouze lidi, kteří mají nadváhu. Způsobuje jí nedostatečná činnost lymfatického systému, který odvádí z těla škodliviny. Pomocí se tedy jeví úprava stravy - vynechání tučných a sladkých pokrmů, větší příjem tekutin - 2,5l - 3l za den a pohybová aktivita podporující lymfu - např. chůzi ve vacushape nebo cvičení na vibroplate. Lze zařadit i lymfodrenáže.J.Š.

Zdravím, je pravda že by se rýže při hubnutí neměla jíst jelikož staví? Vietnamci se s ní cpou a jsou hubení! Děkuji za odpověď.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, rýže ve vysokém množství může mít tento účinek. Při redukci doporučujeme ovesné výrobky, celozrnné obiloviny nebo použít psylium, rýži raději vynechat.J.Š.

Dobrý den. Poraďte mi prosím. Dlouhodobě se léčím se štítnou žlázou(snížená funkce), kterou si udržuji pod kontrolou. Měřím 170cm a ještě do nedávna jsem vážila 64kg. Tuto váhu se mi celkem dařilo držet, ale přála jsem zhubnout tak dva - tři kila. Asi před půl rokem jsem začla pravidelně cvičit, tehdy to bylo každý den, a omezit jídelníček, mimo to jsem byla dost pracovně vytížená, celkově až přepracovaná.Výsledek - přibrala jsem 4 kg, onemocněla jsem s virózou a měla jsem i rozhozenou štítnou žlázu - 3krát mi snižovali mou dávku. Od té doby jsem zkoušela různé diety, ale váha nejde dolů. Cvičím, nejím nic smaženého, ani sladkosti apod. Spíš opačně, jím dost málo, a spíš jsem takový ten věčný dietář. Nejsem zvyklá moc jíst.Hlavně večer, to si dám tak max. jogurt a nějaké ovoce nebo salát. Už jsem ale zoufala. Kdysi jsem při dietě aspoň zhubla, teď jen přibírám. Prosím pomozte. Mám disciplínu, ale nevím co a kolik toho jíst, abych konečně uspěla. Děkuji.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, ve vašem případě je překážkou rychlosti metabolismu snížená funkce štítné žlázy a samozřejmě také nepravidelnost ve stravování, hlavním problémem je vlastně nízký energetický příjem, na což tělo reaguje tím, že si energii ukládá. Na zpomaleném metabolismu nesou podíl i v minulosti držené diety. Doporučil bych nastavit příjem jídla na 5 dávek v pravidelných intervalech. Sacharidy zařadit v první polovině dne - např. i ovoce, snídaně by měla být největším energetickým příjmem dne. Takže můžete přijímat i bílkoviny - např. vejce, kvalitní šunka, sýry apod. Z pečiva zařadit tmavé. Celkově mít převahu kvalitních bílkovin - maso, ryby, zvěřina, vejce, sýry, tvarohy, jogurty, šmakoun apod. Neopomínat zeleninu a zařadit jí místo příloh. Dbát na pravidelný pitný režim - neslazené minerální vody, čaje apod. Doporučil bych také např. lymfodrenáže nebo chůzi v podtlakových strojích vacushape. Tento nastavený režim absolvovat minimálně měsíc.J.Š.

Dobrý den,váha ráno a večer mi dělá rozdíl klidně i 3-4kg Kalhoty ráno dopnu v pohodě,ale večer když se vracím z práce tak je nemuzu zapnout.Cím to muže být?Podotýkám,že solíme minimálně,spíš ne.Děkuji Vladka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, může se jednat o nadměrné zavodňování organismu (vliv příjmu soli není tak důležitý) nebo se může jednat o některou z metabolických poruch, způsobujících nadýmání - např. celiakie. Neznám váš věk - po 40. je patrný i vliv hormonálních změn. Také stravovací režim, příjem tekutin apod. Pro odvodnění můžete využít např. lymfatických masáží nebo lymfatických kalhot, z pohybových aktivit chůzi v podtlakových strojích - vacushape.J.Š.

dobrý den, chtěla jsem se zeptat, .. je mi 27 a teď jsem zhubla na 47kg z 51kg aniž bych chtěla, při výšce asi 168cm. poraďte mi prosím jak přibrat, jsem z toho zoufalá. předem děkuji Lenka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, vzhledem k tomu, že je třeba přibrat zdravým způsobem, měl by se váš jídelníček skládat z kvalitních surovin. Do stravy zahrňte: sacharidy - rýže, těstoviny, brambory, chleba, vločky, obiloviny, celozrnné potraviny. Bílkoviny - kuřecí, krůtí, vepřové, zvěřina, ryby, vejce, mléčné výrobky, šmakoun. Tuky - oleje. Ovoce, zelenina, ořechy, luštěniny, semínka. Nápoje - voda, čaje, minerálky. Důležitá je pravidelnost 5x - 6x denně. Lze také využít doplňku B12 v injekcích nebo samostatně vitamín B12, který je dostupný v lékárnách. Nezapomeňte na pohyb, můžete si nechat sestavit cvičící plán ve fitness studiu.J.Š.

Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat jaký máte názor na Atkinsonovu dietu, vynechání sacharidů může se jen 20g na den. Držím ji 4 týdny a mám dole jen 3 kg a dál mi kila dolů nejdou. Je mi 45 let a beru HA. Váha 65/159 cm. Díky za odpověď.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, princip proteinové diety ve všeobecně znám a může pomoci při nastartování metabolismu. 3kg za 4 týdny není vysoká redukce. Hormonální antikoncepce nemá vliv, spíše věk po 40 a hormonální změny, zařazujete i pohybovou aktivitu? Podívejte se na webové stránky Ketodiet.J.Š.

Dobrý den, je mi 18 let, považuji se za sportovně aktivního člověka a snažím se utvořit si nějakou představu i o jídelníčku. Proto se chci zeptat na několik dotazů. 1) Je vhodné jíst na snídani polévku? 2) Patří kyška mezi potraviny, které je dobré zařadit do pravidelného stravování nebo je lepší ji pít jen jednou za čas? 3) Pokud se snažím dostat se do lepší tělesné formy, je lepší jíst víc než 5x denně, ale v menších porcích nebo bych se měla držet standardu? Předem děkuji za odpověď. Hezký den

Odpověď na dotaz

Dobrý den, pravidelnost a vyváženost jídelníčku je základem pro trvalé udržení váhy. 5 jídel denně je v pořádku. V první polovině dne mohou být zařazeny i sacharidy, polévka tedy není vyloučena. Kyšku můžete zařadit pravidelně. Hlídejte si příjem bílkovin - maso, vejce, tvaroh,jogurty, sýry apod. Neopomíjejte pitný režim.J.Š.

Dobrý den. Jsem 5 měsíců po porodu a stále mám o 12 kg víc než před těhotenstvím. Stále plně kojím, tak mám z nějaké rychlého hubnutí strach. Zkoušela jsem na 3 týdny vysadit rychlé cukry tedy sladké a slazené nápoje, snažím se jíst 5-6 x denně, piju 2-3 litry denně a nepodařilo sem i zhubnout vůbec nic. V tomto období jsem posiťovala dost často hlad. Svačina o ovoci a jogurtu mě nezasytila. Mám problémy se snídaní, kdy nedokážu sníst žádné sýry a nebo šunky. Můžete mi poradit, kde dělám chybu? Děkuji Mirka K.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, překážkou v redukci je fakt,že stále plně kojíte. Proto doporučuji s většími dietními zásahy až p skončení kojení, tělo je díky hormonům v nerovnováze. Pravidelnost v jídle je v pořádku, pitný režim také, sacharidy zařaďte v první polovině dne, dbejte na dostatek bílkovin.J.Š.

Staňte se naším fanouškem na Facebooku