Dietologická poradna: Jiří Šusta

komerční

Zakladatel a hlavní diet kouč oblíbeného programu proteinové diety KetoDiet. Aktivně a rád se věnuje poradenství při redukci nadváhy. Více na Ketodiet.cz!

Položit svůj dotaz »

Dobrý den, chci se zeptat, jak je to s cvičením brzy ráno. Jsem na mateřské a jedna z možností, kdy si nerušeně zacvičit, je si přivstat, dokud dcerka spí. Zajímalo by mě ale, jestli je nutné před tímto cvičením jíst a nebo ne. Vždy se snažím aspoň do hodiny po probuzení se nasnídat. Ale co se týče jídla před cvičením, nejsem si jistá. Navíc už jsem slyšela různé názory. Někdo radí cvičit nalačno, někdo zase trvá na tom, že ráno prostě snídaně být musí a pak teprve je možné si zacvičit. Díky za odpověď

Odpověď na dotaz

Dobrý den, doporučují něco malinko sníst nebo alespoň vypít sklenici džusu nebo kousek banánu. Metabolismus, aby se nastartoval potřebuje k pohybu i nějaké sacharidy, takže snídat nemusíte, ale na lačno cvičení taky není nic moc. tělo si pak rezervy hlídá a nepustí Vám tolik dolů. J.Š.

Dobrý den, potřebovala bych od Vás poradit. Je mi 18 let. Měřím 168 cm a vážím 55 kg. Chtěla bych, ale zhubnout na svých původních 51-52 kg. Jde to ale stěží :-( pokaždý když začnu hubnout tak mám pak pocit hladu a zkazím to. Prostě začnu jíst zase normálně. Ani moc nevím, jaký bych si měla udělat jídelníček. Vím že nejíst sladké a nepřejídat se. A hodně zeleniny a tak, ale přesto mi to nejde ( nevidím pak výsledek a začnu jíst normálně). Že jsem připrala vzniklo částečně antikoncepcí a tím že jsem jedla hodně sladké (brambůrky, pizzu, apod.) Děkuji za odpověd. Hanka

Odpověď na dotaz

Dobrý den, to bude asi tím, že kila, která požadujte jsou už hodně nízká na Vaši výšku, proto Vám tělo nedovolí hubnout a nebo Vám to jde špatně. A i když to zhubnete, tak pravděpodobně se Vám to bude špatně udržovat. J.Š.

Dobry den, chtela bych se zeptat..mam snizenou funkci stitne zlazy a prijde mi, ze pribiram ikdyz jim malo nebo se hlidam. Existuje nejaky jidelnicek abych nepribirala? Kdyz cvicim a zapotim se, udela se mi spatne a mota se mi hlava,takze musim prestat. Vubec uz si nevim rady. Mohl by jste mi poradit? Dekuji moc.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, bohužel u štítných žláz je tenhle problém. Musíte se držet zdravé stravy 5x denně a snažit se o pohyb, alespoň v rámci toho, co zvládnete. Není na to zázračná rada, jen prostě mít jídlo pod kontrolou. Není řešení nejíst nebo jíst málo, musíte jíst dle Vašeho bazálního metabolismu, aby tělo nestrádalo a nezpomaloval se metabolismus. J.Š.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, bohužel u štítných žláz je tenhle problém. Musíte se držet zdravé stravy 5x denně a snažit se o pohyb, alespoň v rámci toho, co zvládnete. Není na to zázračná rada, jen prostě mít jídlo pod kontrolou. Není řešení nejíst nebo jíst málo, musíte jíst dle Vašeho bazálního metabolismu, aby tělo nestrádalo a nezpomaloval se metabolismus. J.Š.

Dobrý den,jako každá žena se snažím něco udělat se svojí postavou (větší bříško,širší boky a stehna). Sice pohybu mám dost,mám problém s výdrží zdravější životosprávy-často podlehnu sladkým nápojům,nějakým těm brambůrkám,poté slané musím vyměnit za sladké v podobě čokolády či želé bonbonů.Pokaždé,když jdu do obchodu,neudržím se a koupím něco sladkého. Nyní jsem si řekla DOST a místo bonbonů jsem si koupila hrozny či jablko a místo slaného např.okurku či rajče. Chtěla bych se proto zeptat,ikdyž to spíše souvisí s psychologickým dotazem-jak svoji vůli oblomit natolik,aby jsem se těmto regálům nadobro vyhýbala stylem pevné vůle a ne přemýšlení 10 minut u bonbonů jestli je vzít nebo "ne,vždyť musíš vydržet". Popř.jaké zdravější formy využít k ošálení chuti. Děkuji za odpověď

Odpověď na dotaz

Dobrý den, vše je otázkou pevné vůle :-), a také vyvážené stravy. Pokud by jste měla pravidelný přísun sacharidů, chuť na sladké není tak veliká. Určitě je lepší sladké nahradit ovocem, sušeným ovocem, brambůrky raději nahradit ořechy, sladké nápoje určitě vynechat... J.Š.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaký jídelníček bych měla zvolit, pokud bych chtěla snížit svou tělesnou hmotnost. Při výšece 174 cm vážím 65 kg, ráda bych se dostala na váhu 62 kilo, ale nedaří se mi to. Tuším, že problém je asi v nesprávném stravování. Během dne toho moc nesním, snídaně, oběd a k večeři jen něco malého, ale přesto se mi nedaří přebytečná kila schodit. Prosím Vás o radu, co by bylo vhodné změnit., případně, co bych měla změnit. Děkuji Markéta

Odpověď na dotaz

Určitě je potřeba začít právě u stravovacích návyků, je nutné jíst 5x denně v menších dávkách a a přidat k tomu sport, alespoň 3x týdně 45 minut. J.Š.

Dobrý den, ráda bych zpevnila tělo je mi 34 let mám 165 cm a vážím 57 kilo.Potřebovala bych zevnit zadeček a spodní bříško.Děkuji za rady

Odpověď na dotaz

Zkuste vibrační plošinu, ta má poměrně dobrý účinek na zpevnění problémových partií. J.Š.

Zdravím, až do 55ti let jsem měla 2 až 3 kg pod výšku bez metru. O 5 let déle 10 kg nad výšku, tedy nadváha. Přitom jím čím dál méně a hlavně velmi zdravě. Přílohy vařené 150g maso libové, pečivo celozrné a obden hřeším 1ks eskymo nebo 50g něčeho sladkého. Večer jen syrovou zeleninu a 3x týdně svižně rotoped 40min. Výsledek NIC je to úděl stáří? Nejspíš boj s větrnými mlýny díky věku, viďte! Děkuji za odpověď, hezký den.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, zkuste se podívat na proteinovou dietu, na www.ketodiet.cz, ta s věkem nesouvisí a funguje v každém věku, jelikož je postavená na změně metabolismu a tím dokáže bojovat i s údělem vyššího věku u žen, tedy zpomalením metabolismu. J.Š.

Dobrý den, je mi 16 let, měřím 148 cm a vážím okolo 40 kg (39-40). Chtěla bych zhubnout, ale rodina mi říká, že bych spíše měla přibrat. Snažím se alespoň jednou do týdne ,,dokopat" ke sportu ( běh 6 km s přestávkou po 3 km nebo 30-40 min na běžícím pásu). Přes den vypiji okolo litru tekutin, kde tak dva hrníčky tvoří kakao nebo bílá káva.Omezila jsem i příjem potravy, ale občas se mi nepodaří jíst podle naplánování a zhřeším. Převážně hřeším sladkým (nejčastěji sladkým pečivem). Můžu tedy zhubnout a jak, a nebo by hubnutí bylo riziko se zdravým? Děkuji RJ

Odpověď na dotaz

Dobrý den, u Vás už určitě žádné hubnutí nedoporučuji, je to na hranici podvýživy. Takže spíš to chce klid, sport a zdravou stravu, aby jste si váhu udržela. J.Š.

Dobrý den, jak se zbavit chuti na sladké? A co s takovým věčným přejídáním-dám si slané, tak to musím zajíst sladkým, pak zas slaným a kyselým a pak za sladkým atd,až je mi z toho zle. Mám 160cm a 61 kg, vypadám normálně, ale já se cítím po takovémhle každodenním "žraní" čím dál hůř...

Odpověď na dotaz

Dobrý den, chutě jsou primárně o hlavě a tam je třeba začít. Chutě na sladké mohou být způsobeny celkově nevyváženou stravou, kdy tělu chybí sacharidy a pak si o ně říká ve formě, která není úplně optimální, tedy buď vlčím hladem nebo chutěmi na sladké. Je tedy třeba začít u celodenního stravování a upravit svůj jídelníček. J.Š.

Zdravím,souhlasíte se skutečností že ve stáří se nedá díky velmi zpomalujícímu metabolismu zhubnout ani zdravou stravou a pohybem do váhy např.165cm+67kg??? Mojí matce je 65 let do 55 let měla měla 2 až 3 kg pod výšku, pak se tělo zbláznilo a má 10 kg nadváhy. Jí velmi zdravě 4x denně a malé porce, 3x týdně je 40min.na rotopedu,toto kdyby dělala a tak jedla v mládí, tak by z ní byla anorektička. Dost jí to mrzí jelikož není typ babičky ale šťabajzny,nikdo jí její věk nehádá jelikož o sebe velmi dbá.Jsem po ní, také štíhlá ale bojím se, že dopadnu po 50tce stejně jako mamka. Děkuji za odpověď,hezký zbytek dne.

Odpověď na dotaz

Dobrý den, samozřejmě, že s věkem se metabolismus zpomaluje a u žen bohužel hrají roli hormony, takže je s hubnutím větší práce. Ale při správném nasazení diety nebo jídelníčku je redukce i ve vyšším věku možná. Jen to třeba chce odbornou pomoc nebo nějakou alternativu, jak metabolismus rozhýbat. J.Š.

Staňte se naším fanouškem na Facebooku