Hlavní obsah

Cvičíme doma: Tréninky, při nichž spálíte maximum kalorií

Foto: Prostock-studio, Shutterstock.com

Během karantény si na domácí cvičení zvykli i ti, kdo se posilování uprostřed obýváku léta vyhýbali. Pokud jste se rozhodli, že si benefitů takového tréninku chcete užívat i nadále, máme pro vás tipy na aktivity, při kterých spálíte opravdu hodně kalorií.

Článek

Venku se udělalo krásně, fitcentra – ačkoli jen v omezeném režimu – otevřela své brány, přesto se někteří nechtějí vzdát pohodlí, které jim přináší cvičení v domácím prostředí. Přece jenom je to tolik ušetřeného času i peněz!

Chcete-li ovšem zhubnout do léta pár kil, budete se místo jógy a pilates muset zaměřit raději na aktivity, při kterých spálíte hodně energie. Jaké tréninky zvládnete bez problémů celoročně doma?

1. HIIT doma

High Intensity Interval Training patří mezi největší hvězdy cvičebních stylů zaměřených na podporu spalování tuků. Vysoce intenzivní intervalový trénink by měli znát všichni, kdo mají na sportování málo času: HIIT totiž trvá jen 20 až 25 minut.

Na rozdíl od klasického kardia, jako je třeba jízda na kole, kdy se hýbete obvykle ve střední intenzitě delší dobu, je HIIT založen na extrémech: cvičíte v intervalech, přičemž střídáte maximální a nízkou intenzitu. Příklad z praxe: minutu provádíte angličáky absolutně naplno a další půlminutu máte pauzu a jen v klidu na místě vyklusáváte. Takhle to opakujete čtyřikrát dokola, načež navážete další sérií s jiným cvikem.

Kromě rychlého spalování podpoříte také nárůst svalové hmoty. Přečtěte si návod, jak sestavit domácí HIIT trénink.

Foto: Microgen, Shutterstock.com

Za dvacet minut cvičení HIIT se spálí 200 až 400 kilokalorií

2. Domácí kruhový trénink

Oblíbený kruháč obvykle sestává ze stanovišť poskládaných do kruhu, který účastníci postupně obcházejí. A lze si ho snadno připravit i doma. Stačí, když si promyslíte například deset cviků, nachystáte si podložku, případně i nějaké další pomůcky, a začnete cvičit.

Každý cvik budete provádět cca minutu, následně máte půlminutu na přípravu k dalšímu. Až zvládnete všech deset, dáte si ještě dvě kola. Během kruhového tréninku byste měli procvičit celé tělo: krom posilování jednotlivých partií zařaďte také kardio cviky, například skákání panáků, skákání přes švihadlo, jogging na místě a podobně.

Foto: Alliance Images, Shutterstock.com

Za pouhých deset minut skákání přes švihadlo spálíte přibližně 300 kilokalorií

3. Aerobik a tanec

Pokud příliš nejste na tradiční sportovní tréninky, vězte, že ostošest budete spalovat i při aerobiku, zumbě nebo jiných tanečních cvičeních. Jestli vás baví a naplňuje právě tenhle druh pohybu, pak do něj dáte maximum, aniž si to možná uvědomíte. Množství vydané energie bude záležet na tom, s jakou vervou si zatančíte. Podívejte se na bezvadnou video taneční lekci a inspirujte se.

Foto: MIA Studio, Shutterstock.com

Za hodinu intenzivního aerobního pohybu můžete spálit i 500 kilokalorií

4. Fitbox

Cítíte se jako pravý opak jemné tančící víly? Pak vás dost možná bude bavit fitbox. I cvičení, při kterém ze sebe doslova vymlátíte všechno, co vás přes den trápilo a stresovalo, můžete provádět z pohodlí domova. K fitboxu se hodí mít boxovací pytel, nicméně i bez něj si poradíte: dynamické údery a kopy do výšky vás perfektně vyčerpají samy o sobě. Navíc kromě spalování tuků velmi efektivně podpoříte nárůst svalové hmoty a vyrýsování všech partií včetně ženami mnohdy zanedbávaných paží.

Foto: Ljupco Smokovski, Shutterstock.com

Při kondičním boxování můžete spálit 400 až 800 kilokalorií

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.