Článek
Společnost Purina své postavení ale využívá k boji za čistější planetu a zlepšení životních podmínek mazlíčků i lidí, kteří je milují. Jaké jsou její nejdůležitější pilíře a cíle v této snaze?
Neustále inovujeme krmivo pro mazlíčky
Jako přední výrobce krmiv, jako je Gourmet, Felix a Pro Plan, má Purina možnost sdílet odborné znalosti s předními vědeckými týmy. Díky tomu využívá v krmivech ingredience s vědecky ověřenými benefity. Do roku 2024 chce společnost Purina představit dvacet nových produktů zaměřených na specifické potřeby psů a koček.
Kvalitní suroviny získané šetrnou cestou
Regenerativní způsob zemědělství je proces, který se navrací k přirozeným přírodním postupům a vrací do půdy život. Purina z tohoto typu zemědělství hodlá do roku 2025 získávat 20 % bílkovin z obilovin a zeleniny. Nezajímá se jen o způsoby půdního hospodářství, ale například také o oceány. Do roku 2030 bude vyrábět krmiva pouze z ryb, při jejichž lovu byly použity odpovědné praktiky.
Pro budoucnost bez odpadů
Dalším pilířem péče o planetu je pro společnost Purina práce na její bezodpadové budoucnosti. Do roku 2025 bude alespoň 95 % obalů znovupoužitelných nebo recyklovatelných. Zároveň chce Purina snížit množství využitých primárních plastů až o třetinu.
Konkrétní kroky k tomuto cíli podniká i v ČR. Letos uvedla kočičí granule Purina One v obalech vyrobených ze 40 % z recyklovaných plastů a recyklovatelné obaly Felix Soups. Konzervičky Gourmet Gold jsou již několik let vyráběny z plně recyklovatelného kovu. Současně intenzivně pracuje na vývoji recyklovatelného obalu, který zajistí vynikající kvalitu krmiva po celou dobu trvanlivosti. Od roku 2024 by se měl postupně objevovat u všech kapsiček pod značkou Purina.
Podpora zvířecích útulků
Purina navázala na spolupráci s organizací Dog Trust Worldwide (DTWW) a celosvětově podporuje finančně a materiálně mnoho útulků a organizací zaměřených na ochranu zvířat.
V České republice Purina spolupracuje s nadačním fondem Slza zvířat, kterému již několik let daruje v průměru tisíc porcí krmiva denně. Šíří také osvětu ohledně zvířecích adopcí a v 15 evropských zemích spolupracuje s 28 partnery na zvýšení počtu adopcí z útulků. Pomáhá i se vzděláváním dětí k zodpovědnému vlastnictví domácích mazlíčků a podílí se na posílení lidského zdraví pomocí síly pouta mezi zvířetem a člověkem.