Hlavní obsah

Nevěřte na falešně zdravé potraviny

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Pozor na falešně zdravé potraviny

Plníte svůj nákupní košík samými zdravými a dietními surovinami? Vybíráte podle hesel light, nízkotučné, odtučněné, bez přidaného cukru? Zdaleka ne vždy ale skrývá hezky popsaný obal proklamovanou kvalitu. Nenechte se zmást formulkami, které vás mají přilákat k údajně zdravému pokrmu.

Článek

Výrobce možná ani nelže, jen se mu do letáčku nevešlo, že např. potravina je nízkotučná, ale přitom má vysoký glykemický index. Pokud je bez tuku, ještě není prozrazeno, kolik obsahuje chemických látek a cukru. Prodávající si nevymýšlí, jen vynechává doplňující informace o celkovém složení potraviny - prostě vytvoří sugestivní super zdravou image. Ta se zdárně stará o to, abyste, s čistým svědomím zvolili právě jeho výrobek.

Co má být zdánlivě zdravější?

Ovocné džusy

Ovoce je určitě správná volba, ale ideální je čerstvé. Do výroby džusů je totiž přidáváno velké množství cukru, takže dietní není určitě. Zpracování plodů nezachová ovocné vlákniny a „chuťovku" doplní umělá barviva.

Sušené ovoce

Opět obsahuje několikanásobně víc cukru než čerstvé, takže i když ho zkonzumujete jen trošku, tělo dostane mnohanásobně vyšší dávku kalorií než z kila čerstvých plodů.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Light zmrzlina je horší než ta normální

Sushi

Bílá rýže a krabí maso je typicky zdravé jídlo, které obsahuje celou řadu prvků prospěšných zdraví. To ale platí jen u originálu. U nás dost běžně používaná náhražka krabího masa, má nejen vysoký glykemický index, ale hlavně je to hotová časovaná bomba pro vaše proporce. Obsahuje totiž vysoký podíl cukru. Vyvarujte se jeho pravidelné konzumace.

Light verze coly a zmrzliny

Název light ve vás budí dojem, že si zamlsáte mnohem zdravěji a bez důsledků na vaší postavě. Opak je ale pravdou. Především už pocit, že vlastně o nic nejde - nepřiberete, vede k tomu, že zkonzumujete daného produktu víc, než byste si dopřáli originálu. Navíc například light zmrzlina obsahuje víc kalorií než ta normální.

Burské oříšky

Patří mezi ty hříšné svůdníky, kterým člověk neodolá. Jakmile je začnete „uďobávat", těžko se přestává. Buráky a ořechy vůbec jsou v podstatě zdravé, jenže mají svá ale. Obsahují vysoký podíl omega-6 mastných kyselin, které nahrávají vzniku některých závažných chorob, jako jsou Alzheimerova choroba, revmatická artritida, diabetes...

V podstatě ve stravování platí, že nic se nemá přeceňovat. Neřiďte se doslovně jen hesly výrobců, kteří jsou tu konec konců od toho, aby vám svůj výrobek prodali.Dejte na svůj zdravý rozum. Zaručeně funguje pravidlo: Všeho s mírou.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama