Hlavní obsah

Skandální reklamy, které šokovaly svět

Foto: archiv

Těhotná jeptiška a objímající se kněží? Nebudete tomu věřit, ale jde o reklamu na zmrzlinu!Foto: archiv

Reklama

Některé mají šokovat, aby zburcovaly veřejnost. Jiné mají čistě komerční účel – prodat nějaký výrobek nebo službu. Ať už je jejich záměr jakýkoli, kontroverzní reklamy vždy vzbudí rozruch. Jaké byly ty nej?

Článek

Poslední reklamou, která nechtěně rozbouřila vlny veřejného mínění, je ta s Oscarem Pistoriem (najdete ji níže). Jenže v tomto případě je v tom firma Nike nevinně – těžko mohla čekat, co přijde. Jiné firmy ale šokují záměrně. Některým to vyjde, jiným ne. Podívejte se na následující šestici!

Malé dítě, které není tak úplně malé

„Je těžké být malou holčičkou, když jí nejste“ nebo „Moje tloušťka se vám může zdát legrační/směšná, ale mě zabíjí“. Americký stát Georgia se může „pyšnit“ druhou nějvětší mírou dětské obezity z celých USA. A tak není divu, že organizace zaměřená na zdraví dětí v Atlantě vytáhla do boje s velmi provokativní kampaní, která měla hlavně šokovat rodiče a donutit je, aby změnili jídelníčky svých dětí. Kritici namítali, že taková inzerce jen sníží tlustým dětem sebevědomí. Ať už je pravda jakákoli, americké děti tloustnou vesele dál.

Foto: archiv

Foto: archiv

Těhotná jeptiška mlsá zmrzlinu

Italská zmrzlinářská firma Antonio Fedirici se rozhodla vytáhnout hodně těžký kalibr – těhotná jeptiška mlsající zmrzlinu, to vše doprovázené sloganem Neposkvrněně počata. Reakce křesťanů, především katolíků na sebe nenechala dlouho čekat: Reklama je uráží, protože zesměšňuje jejich víru, že Maria počala Ježíše jako panna. Na dalším plakátku se zase objímají dva kněží a reklamu doprovází slogan Věříme ve spásu.

Foto: archiv

Foto: archiv

Víte, co děláme zvířatům?

Nahý člověk s uchem vypěstovaným na zádech, opice přehrabávající se v mozku živého člověka nebo tulení samice, vedle které leží ubité lidské dítě. Organizace Humans for Animals se rozhodla ukázat, jak by to vypadalo, kdyby zvířata dělala lidem, co oni dělají jim – ať už těm pokusným v laboratořích, nebo těm volně žijícím. Působivé.

Foto: archiv

Foto: archiv

Zase ten Benetton

Oděvní značka Benetton je kontroverzními reklamami proslulá. Tyto snímky propagují její nadaci, která má bojovat proti nenávisti a diskriminaci ve společnosti. Je na nich například Angela Merkelová líbající svého francouzského rivala Nicolase Sarkozyho, Obama líbající Huga Chaveze nebo papeže, líbajícího imáma univerzity Al-Azhar. Právě poslední jmenovaná verze vyvolala velké pozdvižení ve Vatikánu – naznačuje snad Benetton, že je papež homosexuál?!

Foto: archiv

Foto: archiv

Pamela pro Peta

„Všechna zvířata mají stejné části,“ říká kráska z Pobřežní hlídky Pamela Anderson pro ochranářskou organizaci Peta. A dodává, že zvířata jsou stejně jako lidé tvořeni z masa, kostí, krve a orgánů, a mají také smysly. Mají emoce a jedinečné osobnosti, cítí bolest a vytvářejí rodiny i vztahy s ostatními zvířaty – tedy pokud dostanou šanci. Možná, že je teď díky Pamele na světě o několik vegetariánů víc.

Foto: archiv

Foto: archiv

Nešťastná kulka

Jsem kulka v komoře, hlásila firma Nike na plakátě, na němž zrovna se svýma umělýma nohama startoval jihoafrický běžec Oscar Pistorius. Dneska už na onu reklamu nenarazíte – Pistorius je podezřelý, že na Valentýna zastřelil svou přítelkyni, a v Nike si teď za svůj slogan asi drbou hlavu.

Foto: archiv

Foto: archiv

Zaujala vás některá z těchto reklam?

Reklama

Související témata:
Oscar Pistorius
Benetton
Angela Merkel
Papež
Veřejné mínění

Načítám