Hlavní obsah

Triky, jak zhubnout i v zimě!

Foto: Thinkstock

Sauna patří mezi příjemné hubnoucí procedury

Nechcete přes zimu nakynout jako bečka a rádi byste se ve svém těle cítili spokojeni, proto se snažíte držet „tajli", stejně jako naše trojice Milada, Eva a Hanka v projektu Hubneme s ProŽeny.cz? Jdou na věc chytře, aby své snažení zhubnout zvládly i v zimě. A my víme jak!

Článek

Vůbec nejde o to, hystericky sledovat kalorie. „Ale životní styl by se měl přizpůsobit danému ročnímu období," upozorňuje poradkyně Jana Altnerová. Proto máme pro vás několik tipů, co byste mohli udělat pro to, abyste svůj metabolismus rozpohybovali i teď.

Teplo, prosím!

Definitivně vyházejte ze svého jídelníčku čerstvou zeleninu, kterou jste jedli v létě. Odvádí vám z těla teplo, proto raději zařaďte sezonní, tedy zimní: dýni, lilek, červenou řepu, pórek, cibuli, česnek a podobně. Ze všech se snažte dělat více polévek tak, abyste do těla dostali tekutiny. V zimě totiž nemáte chuť tolik pít vodu, jako v létě, přestože ji metabolismus k hubnutí potřebuje.

Kořeňte, co se do vás vejde

Kořeňte, ale jemně: chilli papričkami, pálivou paprikou, pepřem, ať bílým nebo černým, a podobně. Zahřejí vám vnitřně tělo, a potlačí tak i chuť na další jídlo. „Zkusit můžete i garam masalu, koriandr nebo kurkumu," napovídá Jana Altnerová. Vhodné jsou i další ingredience: zázvor, hřebíček, skořice. Jen si sami uvědomte, že když je venku zima nebo jste v chladu, máte mnohem větší hlad než v teple. Pomoci vám může i třeba lehká verze thajské kuchyně (nikoli smažené), skvělý tip najdete ve článku Nej šéfkuchaři vaří: Pálivá thajská polévka. A náš tip na ráno? Teplá voda s citronem!

Foto: Thinkstock

Jógové pozice vám rozpohybují hubnutí

Pozice, co to umí

„Proto pokud vám špatně funguje trávení, je zle a je potřeba je rozpohybovat,“ tvrdí lektorka jógy Naďa Harenčáková. Že přesně tohle jste slyšet nechtěli, protože se pohybu vyhýbáte jako čert kříži? Zcela upřímně: bez něj to nepůjde. Přitom jógové pozice jsou to nejmenší, co byste pro sebe mohli udělat. Provádějí se v pomalém tempu, ale mají velmi rychlé účinky. Už po docvičení budete vnímat následky: odstraňují zácpu, zrychlují trávení! „Jde o cviky, které vám masírují vnitřní orgány, urychlují peristaltiku, metabolismus. Umí to hlavně předklonové a rotační ásany,“ dodává Naďa Harenčáková. Nejde o nic fyzicky náročného, přitom je to velice účinné! Nevíte, jaký typ si vybrat? Přečtěte si jógový přehled.

Po večerech se bavte

Když už jsme u pohybu, přece jen je potřeba ho do vašeho programu zařadit. A když je venku zima, pomůže vám i obyčejná chůze. Sice máte přes zimu tendenci víc ležet, sedět, chumlat se a nic nedělat, ale… ale co takhle jít si zatancovat na taneční kurz, zumbu nebo party? Proč si nezajít zaplavat nebo si zahrát badminton, volejbal, squash, zkrátka cokoli, co vás bude bavit a zlepší vám i náladu? Ono totiž hubnutí jde mnohem snáze, když ho neberete jako zlo, ale jako výzvu a bavíte se jím. Proto je dobrá nálada podmínkou!

Foto: Thinkstock

Zázvorový čaj je v zimě dobrý nejen na zahřátí

Ta příjemnější záležitost

Podpořit hubnutí vám pomohou pochopitelně i speciální typy masáží. Od lymfatických, detoxikačních po thajské i různé kombinace slim masáží. „Pokud vsadíte na lymfatickou, je potřeba si vybrat opravdu kvalitní ruční, jinak nebude fungovat,“ upozorňuje Eva Struhovská ze Studia Line Body. Manuální lymfodrenáž je jemná masážní technika zaměřená na podporu funkce lymfatického systému. „Je ideální při problémech s obezitou a nadváhou,“ dodává odbornice. I my jsme masáže otestovali.

Čas na čajové dýchánky

Kdy jindy pít víc čaje, než nyní!? A zvlášť takové, které vám podpoří imunitní systém. „Lidé, kteří jsou v redukčním programu a onemocní nějakou virózou, často přestanou mít chuť s redukcí pokračovat anebo začínají více hřešit," má zkušenosti nutriční specialistka Ludmila Holcová. Na imunitu v zimním období jsou vhodné také například doplňky echinacea, beta glukan, rakytníková šťáva.

Zabírá střídání tepla a chladu

Dalším tipem, který nejen podpoří vaše hubnutí, ale i zlepší obranyschopnost těla během zimy, je návštěva sauny. „Ideální je chodit do sauny jednou až dvakrát týdně," radí Ludmila Holcová. Vždy je potřeba se po ohřátí ochladit ledovou vodou a odpočinout si, takhle celkem tři kolečka. „Správně indikovaná sauna podporuje imunitní systém, zároveň urychluje regeneraci psychických a fyzických sil, snižuje množství alergických reakcí a je i nejšetrnější metodou očisty pleti," vypočítává klady odbornice.

K tomu, aby se vám dařilo hubnout i nadále, není potřeba dělat velké změny. Vždyť Milada, Eva i Hanka jsou důkazem, že stačí jen malá změna a výsledky se dostaví. Co myslíte?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama