Hlavní obsah

Zatočte se zimní únavou!

Foto: Thinkstock

Jste z letošní zimy už unavená?

Také jste spíše letní typ a dlouhá zima, neustále mlhavá rána a tma už v pět odpoledne vás ubíjí? Pak byste si měla dopřát pořádnou vzpruhu! A možná jich budete potřebovat víc, abyste přežila minimálně ještě další měsíc. Proto vám přinášíme 10 triků, které vás v tomto pochmurném čase postaví na nohy.

Článek

Dvě kávy po ránu, pak čokoládový doping a v závěru dne to zazdíte energy drinkem, abyste zvládla další vyčerpávající zimní den a udržela se fit. Fungujete takhle? Tak si přestaňte zbytečně „huntovat“ organismus a nadopujte se něčím zdravějším, originálnějším a zábavnějším!

1. Rozcvička jako u moře

Přemluvit se v těchto dnech k nějaké aktivitě je těžké, ale věřte, že překonat únavu se vyplatí. Nejlepší je spojit cvičení i relaxaci dohromady, což umožní třeba cvičení v solných jeskyních. To probíhá totiž v podobných klimatických podmínkách jako u moře za doprovodu relaxační hudby a využívají se prvky z power jógy, dance jógy a pilates. Sůl navíc podporuje odbourávání tuků, zlepšuje krevní oběh. Svaly budou postupně pružnější a štíhlejší, získáte větší kloubní pohyblivost a bude se vám i lépe dýchat.

„Doporučujeme cvičit pravidelně, aby se posílila imunita. U nás stojí jedna hodina 150 korun," upřesňuje Danuše Tomanová z Léčivé solné jeskyně v Horních Počernicích.Pokud ale preferujete jiné druhy sportu, směle do toho. Inspiraci můžete najít třeba v článku: Zhubněte na zumba party!.

2. Tahle káva pomůže

Zasportovala jste si hned po ránu? Pak se po sprše namasírujte ještě peelingem. Ideální je například kávový. Peeling s obsahem čerstvě pražené mleté kávy totiž odstraňuje odumřelé povrchové kožní buňky a pokožku krásně vyhladí a navíc krásně prokrví. Po proceduře můžete své tělo ještě provonět tělovým mlékem.

3. Ovocná vzpruha

V obchodech nyní najdete hlavně pomeranče, mandarinky, ananas či kiwi. Využijte je k vitaminovým bombám, jako jsou saláty a koktejly. Tady je jeden skvělý recept: Rozmixujte dva velké oloupané a pokrájené pomeranče s jedním grepem, půlkou citronu a banánu a přidejte 150 ml bílého jogurtu. Na závěr nastrouhejte na dochucení kousíček čerstvého zázvoru. Malinko přisladit se povoluje.

A pokud milujete ananas, přečtěte si i tenhle článek: Ananas: osvědčený tukožrout.

4. Rozjasněte obličej

Ideální přípravky s rostlinným základem jsou regenerační oleje. Ty váš obličej zklidňují, zvyšují pružnost pokožky a podporují její regeneraci. Jsou určené jak pro ochablou pokožku, tak pro suchou, zralou i stárnoucí. A jak na to? Po umytí obličeje naneste na vlhkou pleť několik kapek regeneračního oleje a vzniklou emulzi jemně vmasírujte do pokožky. Pokožka se pak neleskne, zůstává hebká, pružná a vláčná. Vyzkoušet můžete například ty od značky Saloos. Pozitivně vás naladí meduňka, neroli nebo růže.Výborné jsou také různé éterické oleje, které se rozpouští v horké lázni a příjemně prokrví pokožku vašeho těla. Zkuste směs Relaxace, Zimní večer nebo Meditace od značky Nobilis Tilia.

5. Mrazivá vzpruha

Pokud hledáte něco, co vás opravdu nabudí, spolehněte se na polárium nebo kryosaunu. Tělo je vystaveno extrémně nízkým teplotám až na minus 196 °C po dobu 1–3 minut. Jde o suchý mráz, takže se těch nízkých teplot nelekejte. Vydržet se to dá! Ideální je jít si po kúře na půl hodiny zacvičit. Tělo zažije opravdový restart, po kterém budete mít energii ještě minimálně dva dny. Léčba mrazem má navíc skvělé účinky na celulitidu!

6. Udělejte si čas na masáž 

Co si budeme povídat, kdo už nějakou masáž zkusil, pokud ho tedy „nezmučily“ do úmoru nějaké Thajky, ví své. Je to nejlepší způsob relaxace, uvolnění ztuhlých svalů i dobití baterek. Nejhorší je na tom asi najít si na ni čas a někomu se zdá možná příliš drahá. Pokud to ale umíte se svým miláčkem, tak mu jistě stačí jen naznačit a vhodný dárek třeba k Valentýnu je na světě. A co teprve masáž ve dvou! Připravit ale můžete i masáž svému partnerovi doma a pak plynule přejít na bod 7.

7. Sex jako o dovolené

Vymlouváte se stále, že jste unavená z práce, že nemáte náladu, že vás bolí hlava? Tak s tím okamžitě přestaňte a skočte do postele. Že to ale chce něco neotřelého? Navoďte si v ložnici letní atmosféru a zahrajte si na „sex na pláži". Trochu víc zapněte topení, přes postel přehoďte plážovou deku, skočte do plavek a nezapomeňte se natřít olejíčkem, ať se „nespálíte".

Vyzkoušet můžete i naše další tipy zde: Chcete sex? Řekněte si o to!.

8. Osprchujte se vitaminem C

Pokud chcete svému tělu dopřát doma pořádnou dávku vitaminu C, můžete si pořídit i vitaminovou Aroma sprchu. Stojí sice kolem 3000 korun, ale z vašeho sprchování se stane zvláštní zážitek. Do hlavice se totiž vloží speciální kapsle obsahující koncentrát z 3000 citronů. Tento aromatický gel je vyroben zcela z přírodních látek. Příjemná vůně se šíří celým prostorem a navíc uklidňuje, stimuluje a povzbuzuje.

„U nás užíváme vitaminovou sprchu před a po koupeli ve floatingové vaně, která simuluje koupání jako v Mrtvém moři. Výhodou této sprchy je i její materiál, který eliminuje chlór z vody," popisuje Alena Švábová z altea-rea.cz.

Foto: Thinkstock

Užijte si sex jako o dovolené

9. Ponořte se do mléka

Pokud chcete zvolit levnější variantu, naložte se jednoduše doma do vany. Stačí patnáct až dvacet minut a uvidíte, jak vám bude příjemně na těle i na duši. Serepetiček z obchodů sice můžete použít spoustu, ale není nad to si připravit domácí lázeň. A náš tip? Do vany s horkou vodou přidejte jeden litr mléka a několik lžic včelího medu pro zklidnění a zvláčnění suché pokožky. Druhou variantou je odvar z mátových lístků, který připravíte spařením máty do půl litru vody a zakápnutím šťávy z půlky citronu. Vše pak nalijte do vany. Atmosféru v koupelně pro větší relaxaci dolaďte svíčkami.

10. Občerstvující mikrospánek – Power-napping

Power-napping je speciální metoda mikrospánku proslavená jako technika klíče. I když to zní neuvěřitelně, díky ní načerpáte tolik energie, jako byste spala hodinu. Tajemství spočívá v tom, že nakrátko usnete a procitnete dříve, než se dostanete do hlubokého spánku. Lehněte si na pohovku. Do jedné ruky uchopte svazek klíčů a natáhněte ji přes sedák židle tak, aby dlaň přesahovala jeho hranu. Nesmíte se ovšem dotýkat podlahy. Pak začněte usínat. V okamžiku, kdy klíče spadnou na zem, probudí vás to. Vstaňte a krátce se projděte. Pak se můžete vrátit k započaté činnosti. Svěží a plná energie.

Pokud jsme vás dnes alespoň jedním tipem inspirovali, jsme rádi. Je jasné, že na všechno si čas člověk asi neudělá, ale rozhodně myslete na to, že se nesmíte zanedbávat a občas prostě musíte být sobci. Tak vzhůru do boje proti únavě a směle do rozmazlování. Přejeme, ať si to užijete.

Nezapomeňte nám však zaslat i své tipy, co vás postaví na nohy. Budeme se na ně těšit v diskusi pod článkem.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama