Hlavní obsah

6 tipů pro vyváženou snídani!

Foto: Thinkstock

Cereálie si v sušenkách zachovávají vysokou hodnotu

Snažíte se každé ráno dopřát si pestrou a vyváženou snídani, ale pořád tak trochu tápete, jak by měla vypadat? Ocenili byste i konkrétní tipy na kvalitní snídaňovou kombinaci? Pak pro vás máme dobrou zprávu. S novými sušenkami BeBe Dobré ráno Mini vytvoříte pestrou snídani během minuty, a navíc si tak zajistíte energii na celé dopoledne!

Článek

Pokud si tuto novinku zařadíte do svého jídelníčku jako součást vyvážené snídaně, budou se sacharidy obsažené v sušenkách BeBe Dobré ráno Mini postupně uvolňovat a pravidelně vstřebávat do organismu po dobu čtyř hodin, a tělo z nich tak získá energii na celé dopoledne. Jejich originální receptura a pečlivé zpracování zachovávají vysokou kvalitu cereálií. Nové sušenky BeBe Dobré ráno Mini jsou zdrojem vlákniny, obsahují celozrnné cereálie, vitaminy B1, B3 a E a minerály jako hořčík a železo.

Zkuste sušenky a jogurt

Cereální sušenky BeBe Dobré ráno Mini jsou jako stvořené pro kombinaci s jogurtem. Díky mini formátu stačí jen nasypat sušenky do misky, zalít jogurtem, přidat kousek ovoce a nezapomenout po ránu doplnit tekutiny. Vyváženou snídani tak máte vmžiku připravenou. BeBe Dobré ráno Mini jsou k dostání ve dvou lahodných příchutích: kakaové a medové s oříšky.

„Snídaně obsahující vlákninu a bílkoviny je dobrým základem každého dne, a proto je kombinace potravin obsahujících celozrnné cereálie a jogurtu ideálním způsobem, jak si připravit chutnou a přitom vyváženou snídani. Nezapomeňte přidat ještě ovoce a nápoj,“ říká Karolína Hlavatá, nutriční specialistka Endokrinologického ústavu v Praze. A máme pro vás i další tipy pro pestrou snídani!

Foto: Kraft foods, s. r. o.

Tipů na vyváženou snídani je mnoho, ale nezapomínejte na dostatek tekutin

6 tipů pro dobrou snídani

1. Dbejte na správné množství. Snídaně by měla hradit 20–25 % z celkového denního energetického příjmu, což při energetickém příjmu 8000 kJ (1951 Kcal) představuje 1600–2000 kJ. Převedeme-li toto množství na konkrétní příklad, jde o: 200 g jogurtu, 50 g BeBe Dobré ráno Mini, 150 g jahod a ovocný čaj. Dalším příkladem vhodné snídaně může být 1–2 kusy celozrnného pečiva lehce pomazané rostlinným tukem, k tomu šunka, méně tučný sýr nebo jogurt. Nezapomínejte přidat také kousek zeleniny a nápoj. Ranní kávu zkuste nahradit kávovinou.

2. Hlídejte si vyvážené složení. I pro snídani samozřejmě platí zásady zdravé výživy, a proto by měla být vyvážená. Zkuste například celozrnné pečivo s méně tučným sýrem, šunkou, tvarohem, vejcem nebo celozrnné cereálie (např. BeBe Dobré ráno) s jogurtem nebo mlékem. Ideální je doplnit snídani zeleninou nebo kouskem ovoce. Celozrnné pečivo má v sobě sacharidy, které tělo využívá jako zdroj energie. Výhodné je upřednostňovat celozrnné obiloviny, protože obsahují především komplexní sacharidy. Sýry, mléko, mléčné výrobky, vejce a podobně jsou zdrojem bílkovin, které slouží jako stavební složka všech tkání, jsou i důležité pro tvorbu protilátek a hormonů, uvádí nutriční specialistka PhDr. Karolína Hlavatá. Jejich výhodou je, že dokážou velmi dobře zasytit. Zelenina a ovoce vám dodají řadu vitaminů, minerálních látek a tolik důležité vlákniny. Samozřejmostí je doplnit snídani o dostatečné množství tekutin.

3. Nikdy na ni nezapomínejte:Snídaně patří mezi nejdůležitější jídla dne. Po celonočním hladovění slouží k doplnění energie, takže kdo nesnídá, bude během dopoledne více unavený a méně výkonný. Lékařské studie navíc prokazují, že u lidí, kteří nesnídají, je větší pravděpodobnost vzniku nadváhy nebo obezity,“ říká nutriční specialistka PhDr. Karolína Hlavatá.

4. Dejte přednost celozrnným cereáliím: Mouka, ze které se vyrábí bílé pečivo, vzniká pouze z vnitřní části obilného zrna, takže je ochuzena o důležitou vlákninu, vitaminy a minerální látky. Proto v rámci možností volte celozrnné pečivo. Jeho základem je totiž celozrnná mouka, v níž je rozemletá celá obilka – obilné zrno se všemi vrstvami. Obalové vrstvy jsou důležité právě pro vysoký obsah vlákniny, vitaminů a minerálních látek.

5. Sázejte na kvalitu.Při výběru cereálních výrobků si vždy vybírejte jen ty opravdu kvalitní. U snídaňových cereálií dbejte především na to, aby obsahovaly celozrnnou mouku. Co by naopak cereálie měly obsahovat v nejmenším množství, je obsah jednoduchých sacharidů, nasycených tuků a soli. „Dnes už je na výrobce samozřejmě vyvinut určitý tlak, díky němuž se snaží vyhovět náročným požadavkům na nutriční hodnoty. Některé výrobky bývají obohacovány o vlákninu a vitaminy,“ doplnila Karolína Hlavatá.

6. Mlsání doplňte bílkovinou. Máte rádi sladkou snídani, ale zdá se vám, že po sladkém cítíte větší chuť k jídlu? Pak vám tělo nejspíš naznačuje, že byste měli své ranní menu doplnit dávkou bílkovin. Bílkoviny totiž pomáhají tělu udržet pocit nasycení. „V případě, že snídáte až cestou do práce, vezměte si alespoň lahvičku mléka nebo jogurt, který je bohatý bílkoviny, a k tomu ovoce nebo potravinu obsahující celozrnné cereálie. Pak už by se dalo prohlásit, že vaše snídaně je kompletní,“ uzavírá Hlavatá.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama