Hlavní obsah

Cantienica - pružné tělo po porodu

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Naučte se používat své tělo

Buďte zdravá pro sebe i svoji rodinu. To radí Benita Cantieni, autorka programu pro krásu žen nejen po porodu.

Článek

Cvičení pro novopečené maminky podle tzv. metody Cantienica, kterou vymyslela tato dáma, je v západoevropských zemích velmi populární. Když Benita (58) před lety v Německu zveřejnila svůj příběh, stal se okamžitě bestsellerem. Lidé pochopili, že paní Cantieni vychází ze svých nevšedních zkušeností. Její cvičení se hodí pro každého, hlavně jako prevence bolestí zad. V těhotenství a bezprostředně po porodu je ale největší pomocí.

Cesta do vlastního těla

Benita již od mládí trpěla těžkou skoliózou, měla zlomeniny kostí pánve a další potíže. Byla téměř závislá na lécích proti bolesti. Začala proto studovat anatomii, zkoušela cvičení na sobě. Dnes je její postava perfektní. Užívá si sportu a věcí, které v mládí pro svůj handicap dělat nemohla. Moderní program Cantieniky už učí vyškolení trenéři, fyzioterapeuté či porodní asistentky. „Školy nám zapomněly dát návod k použití vlastního těla. Ale Cantienica může pomoci naše tělo znovu objevit," to je ve zkratce motto této metody.

Originální a vyzývavé

Cantienica - to je 36 originálních sestav k vylepšení těla, chytře spojených vždy do cca 30minutových bloků. Pohyby, které budete dělat, vás překvapí svojí přesností. Záleží na každém nastavení jednotlivých partií těla. Nemusíte se ale bát, že by vás snad cvičení nudilo. „Je zpočátku až vyzývavé, náročné," varuje s úsměvem Karin Altpeter-Weiss, jedna z instruktorek metody.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Cantienica je cvičení vhodné pro maminky

Dobrý pocit i sex

A co budete při Cantienice procvičovat? Benita se zaměřila na oblast páteře a pánve. Právě svaly pánevního dna bývají po porodu oslabené. Svalový trénink účinkuje i na potíže s inkontinencí. Dnes není žádným tabu, že velké procento žen mívá potíže s únikem moči už během těhotenství (30 - 60 %). Cantienica může pomoci i při nechuti k sexu, která se někdy po porodu objeví. Cvičení pánevního dna pomůže získat zpět vnímavost v dolních partiích těla a tím i intenzivní pocit rozkoše při milování.

Pružné tělo od hlavy k patě

Při volbě jednotlivých poloh v Cantienice, podporovaných účinkem dechu, se aktivuje hluboké kosterní svalstvo doslova od hlavy až k patě. Zlepšuje se tak držení těla působením vnitřních sil. Jako „bonus" získáváte i lepší činnost orgánů v břišní dutině a malé pánvi, které se více prokrví. Podaří se vám udržet dobrou pohyblivost v kloubech, zeštíhlíte bříško, zlepšíte celou postavu a navíc uvolníte i tuhá místa na páteři. Cantienica zkrátka pokryje všechny potřeby, které maminky po jednom či více porodech mají.

U nás vyšla kniha Cvičení po porodu, kde můžete základní prvky zvládnout i podle obrázků, takže, milé dámy, skvělé zážitky s Cantienikou!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama