Hlavní obsah

Jak jsme zhubly s Míšou! 3 příběhy

Foto: Michal Snížek

Vaše příběhy mi pomáhají vytrvat

Od ledna společně hubneme a jde nám to! Například já jsem už shodila přes 7 kilo, jím o hodně zdravěji a zvládám více pohybu než kdykoliv předtím. A nejsem v tom sama. Díky vám. Protože už spolu makáme dva měsíce, přináším vám příběhy žen, kterým náš seriál pomohl zhubnout! Přidejte se i vy!

Článek

Nechci být modelka, ale pěkná ženská

V těhotenství jsem nabrala 23 kg (při výšce 176 cm jsem měla 94 kg). Vše pouze do břicha. Před porodem jsem byla maximálně spokojená. Když bylo dítě na světě, kojila jsem a kila šla sama dolů bez nějakých diet a omezování. Chtěla jsem mít hlavně spokojené zdravé dítě a váhu jsem neřešila. Pak jsem s kojením přestala. Nechtěl už pít po 9 měsících. Zbývala mi 3 kila do původní váhy. Ale začala jsem přibírat. Přibrala jsem další 4, a když mi kamarádi ze srandy řekli, jestli nečekám další dítě, tak mě to zamrzelo. Už předtím jsem se snažila kila dostat dolů a zpevnit postavu, ale nějak to nešlo. Pak jsem na internetu objevila první články seriálu, a to mě nakoplo. Nejsem ten typ, co má silnou vůli. Vydržím pár dní a konec. Ale s články a příspěvky jiných bojovnic to jde líp. Sportovala jsem docela dost (kolo, plavání, turistika, volejbal), ale s dítětem už tolik času není. Teď se snažím cvičit doma a občas plavat, nebo když mám hlídání, jít s kamarádkou do fitka. Co se týče jídla, nikdy jsem nebyla na kalorické české bomby. Jednou za čas stačí. Vařím tak nějak všechno, už jím pravidelně, večer jen něco lehkého. Nejhorší pro mě bylo odbourat sladké a přejídání. Jsem ten člověk, který dokud může, tak do sebe něco tlačí. Přítel je naopak typ, kterému je jedno, co dostane pod nos, což je pro mě plus. Teď vážím 73 kg a ještě bych ráda zpevnila trochu postavu. Nechci být modelkou, ale pěknou ženskou, na kterou se dá koukat.

Nejdůležitější je, cítit se dobře!

Jsem 32letá mamina na mateřské se dvěma raubíři (2 roky a 9 měsíců). Měla jsem je rychle po sobě, neplánovala jsem to. Moje vysněná váha je 68 kilo. Teď mám 74 a snad to půjde ještě dolů. Za posledních 10 let jsem s váhou lítala nahoru a dolů ze 74 kg na 58 kg a zase zpátky. Vše to bylo kvůli mým životním neúspěchům, stresu a prohrám. Mé hubnutí začalo hned po porodu prvního syna, ale protože jsem záhy znovu otěhotněla, tak jsem to vzdala – to byla ale chyba. Dopřávala jsem si všeho s tím, že po porodu druhého syna půjdou kila sama dolů díky kojení, ale ouha, mléko jsem neměla. Po porodu jsem vážila stejně jako před porodem (90 kilo) a po prvním týdnu váha spadla na 85 kg. Vypadala jsem hrozně, vytahané bříško, faldy na zádech, které se překrývaly, a já se v záhybech potila, funěla jsem při sebemenší aktivitě a byla jsem hrozně psychicky na dně. Moje matka a sestra si neodpustily narážky, že mám velký zadek. Trvalo mi 4 měsíce, než jsem se dala dohromady a začala o sobě více přemýšlet. Přesněji to začalo už v září, udělala jsem pár změn ve svém životním stylu. Na začátku října jsem měla 83 kg. Začala jsem úpravou jídelníčku – více zeleniny, málo cukrovinek a tučných jídel a hlavně pohyb. Začala jsem cvičit podle kazety, 2x týdně a párkrát jsem si zajezdila na rotopedu. Nebylo to ještě v takové intenzitě, jako jsem začala po Novém roce s Míšou. Kila šla dolů na 77. Na internetu jsem si seriál našla náhodou, když jsem hledala něco o hubnutí, a moc mi pomohl v dalším snažení. Od začátku roku cvičím v tempu 2 dny (jeden den pilates, druhý den rotoped a třetí den pauza). Dneska vážím 74 kg (příběh je pár týdnů starý) a vejdu se do všeho, co mi už léta visí v šatníku. Je to hlavně o tvarování těla, mám konečně ženské křivky, je vidět, kde mám pas a kde mi končí zadek, nemám už ty faldy na zádech. S vaším cvičením si formuji hlavně ruce. Chtěla bych ještě víc, ale vzhledem k mému časovému vytížení s dětmi je to vůbec zázrak, že si tu 1,5 hodiny denně ukradnu, když mi děti po obídku spinkají. S hříchy je to těžší. Často peču koláče a buchty – manžel je na sladké, a tak mi nedá neochutnat a uždibuji. Netrestám se za to, ale snažím si to uvědomit, že to není to správné. Ne kvůli tabulkám, BMI nebo celosvětovému trendu hubenosti, ale kvůli mému zdraví a lepšímu pocitu ze sebe sama. Manžel mě moc chválí a, i když provozuje „bílý sex“ (jak jste mi jednou napsala :-))), tak mě podporuje. Trvalo mu to sice dlouho, než si změn na mém těle všimnul, ale je to chlap a vidí mě každý den. Lidé okolo mě si ale všímají, že jsem jiná, hubenější, a ptají se mě, jak jsem to udělala. Cítím se krásně a přitažlivě sexy. Má psychika se taky zlepšila, vše zvládám lépe, hlavně se svými syny. Změna stylu života a stravování se mi už vžila pod kůži. Bez zeleniny a libového masa si to nedovedu představit. A pohyb je tak osvobozující!

Myslela jsem, že zhubnu hladověním

Je mi 28, měřím 170 a vážím 78 kilo. Před 4 týdny jsem vážila 83. Trpím hypofunkcí štítné žlázy. Po hormonech jsem přibrala asi 10 kilo. Dalších deset nahoru bylo průběžně hlavně kvůli tomu, že jsem si myslela, že hladověním zhubnu. Teď mi to přijde k smíchu. Doktorka mi v první fázi řekla, že mám být ráda, že mám „jen" 80 kilo, že na tom jsou někteří hůř. Předepsala mi Lindaxu (která, jak jsem teď zjistila, je zdraví škodlivá) a zhubla jsem, ale hned zase přibrala víc. Nejsem z těch ženských, které by si kvůli každému kilu rvaly vlasy, jen mě občas zamrzelo, že jsem nedopnula oblíbenou sukni nebo jsem se nemohla courat v plavkách. Sbírala jsem zkušenosti odevšad, jen jsem pořád nevěděla, kolik čeho mám jíst a v jakém složení. Upravila jsem si jídelníček z internetu a napsala zvlášť do tabulky snídaně, svačiny atd. a podle toho, co mám doma, otevřu desky a vyberu jídlo. Kila jdou dolů, a to díky vyvážení bílkovin sacharidů a tuků. Necítím se tolik unavená jako předtím. Díky psovi jsem 5x do týdne venku minimálně na hodinu a půl. Snažím se přidávat 1 – 2x týdně posilování v improvizované domácí posilovně (mám rotoped, stepper, gumu, činky - procvičím všechny partie). Občas to střídám s pilates, když cítím, že potřebuji protáhnout záda bolavá od sezení u počítače. To, že se mi daří hubnout, je i zásluhou seriálu, kde se celkově podporujeme, sbírám nové tipy na recepty i hubnutí všeobecně a vítám každodenní rady na Facebooku. Všem držím palce!

Jestli jste se ještě s námi do hubnutí a zdravého životního stylu nepustily, nebo vaše váha zrovna stagnuje a potřebujete další vzpruhu, třeba vám tyto příběhy dodají potřebnou energii do dalšího snažení. Jedu v tom s vámi.

A jak se daří hubnout vám ostatním? Své příběhy a zkušenosti s hubnutím vložte do diskuse pod článkem nebo je pošlete na info@prozeny.cz.

ynezorPumanzeSaNyknalC