Hlavní obsah

Jak nakupovat EKOlogicky?

Foto: Kaufland ČR

Nekonečný sáček můžete používat pro své nákupy opakovaněFoto: Kaufland ČR

Chcete nakupovat šetrněji s ohledem na životní prostředí? Zkuste to v prodejnách Kaufland. V rámci plastové strategie, jejímž cílem je výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland v loňském roce mnoho významných změn.

Článek

V průběhu loňského roku představil největší obchodní řetězec u nás hned několik novinek v oblasti ekologie a šetrného přístupu k životnímu prostředí. Z prodeje vyřadil veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky a brčka a nahradil je ekologickými variantami.

Alternativy k plastovým výrobkům

Místo plastových tašek svým zákazníkům jako alternativu nabízí pevnou látkovou tašku z certifikované bio bavlny pro opakované nákupy nebo tašky papírové. Nejvhodnější taškou je přirozeně ta, kterou zákazník opakovaně a dlouhodobě používá i s ohledem na její materiálové složení. V úseku ovoce a zeleniny se velkému zájmu těší tzv. nEKOnečný sáček, který se také dá opakovaně prát, a nahrazuje tak jednorázové plastové sáčky.

Foto: Kaufland ČR

Látková taška je z bio bavlny a s certifikací GOTSFoto: Kaufland ČR

Ovoce a zelenina bez plastu

O plastový obal přišly okurky – Kaufland je jako první obchodní řetězec po celý rok nabízí bez plastové fólie. Díky tomuto kroku ušetří 50 tun plastu ročně. U citronů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu dalších 40 tun plastu za rok. V případě zeleniny na polévku, která se nově prodává pouze na papírových miskách, se jedná o dalších ušetřených 15 tun během pouhého jednoho roku. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou a místo jednorázových obalů používají v prodejnách vratné přepravky na ovoce a zeleninu.

Foto: Kaufland ČR

Ovoce a zelenina bez plastuFoto: Kaufland ČR

Méně obalu, méně plastu

Kaufland svými kroky vychází z REset plastové strategie přijaté skupinou Schwarz, jejíž je součástí. Cílem této komplexní strategie je minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech a odpad vnímat jako plnohodnotný, znovu využitelný materiál. Už nyní minimalizuje obaly výrobků v celé šíři svého sortimentu. Do roku 2025 bude navíc společnost nabízet své privátní značky pouze v recyklovaných obalech.

Reklama

Načítám