Hlavní obsah

Kosmetika chránící pleť i planetu: Yves Rocher 30 let v ČR

Foto: archiv Yves Rocher

Yves Rocher, zakladatel značky, ve své laboratořiFoto: archiv Yves Rocher

Příběh značky Yves Rocher by vydal na knihu. Od samého začátku měl totiž pan Rocher i jeho rodina velmi odvážný a progresivní přístup k výrobě kosmetiky i ochraně naší planety.

Článek

V městě La Gacilly ve francouzské Bretani jsou dodnes k vidění tradiční dílny. Je tu i laboratoř, která na první pohled vypadá jako lékárenská, ale všude jsou bylinky. Právě tady totiž mladý Yves Rocher zkoušel umíchat své první kosmetické produkty.

Foto: archiv Yves Rocher

První laboratoř Yves Rocher v městečku La GacillyFoto: archiv Yves Rocher

Dům, ve kterém se v roce 1930 narodil, můžete dodnes navštívit. Stejně jako botanickou zahradu, eko hotel, který založil Yvesův syn Jacques, anebo přímo zahrady, kde se pěstují přírodní ingredience do kosmetických přípravků oblíbených po celém světě. V roce 1959 Yves Rocher založil svoji značku a od roku 1991 ji miluje i řada českých žen. Letos tedy rostlinná kosmetika slaví 30. výročí v Česku.

Foto: archiv Yves Rocher

Yves Rocher v botanické zahraděFoto: archiv Yves Rocher

Když začal Yves Roche vyrábět kosmetiku z rostlinných přísad, lidé mu říkali: „Proč dáváš do kosmetiky bylinky? Účinná kosmetika se přece vyrábí chemicky v laboratoři a žádnou jinou lidé nechtějí.“ Takový byl tehdy trend. Přesto se Yves pustil do vývoje šetrnějších přípravků. Odvaha měnit věci k lepšímu a motto navracet přírodě, co nám dává, jsou proto příznačné pro filozofii značky dodnes.

Foto: Shutterstock

Chrpa, pěstovaná v bio kvalitě, je typická pro produkty z dílny Yves RocherFoto: Shutterstock

„Daří se nám i při růstu postupovat s respektem k lidem i planetě. Kontrolujeme celý proces výroby od semínka rostlin, které pěstujeme dle principů agroekologie nebo získáváme v rámci fair-trade režimu od producentů po celém světě, až po finální výrobek a jeho prodej,“ popisuje jeden z klíčů dlouhodobého úspěchu ředitel českého zastoupení značky Yves Rocher Miroslav Kubricht.

Za milník se pak dá označit rok 1991, kdy Yves Rocher se synem založili nadaci Yves Rocher s cílem zanechat pozitivní stopu a podporovat projekty, jejichž hlavním posláním je ochrana biodiverzity. Právě pod záštitou nadace vznikl v roce 2007 program s názvem PLANT FOR LIFE (dříve Plant for the Planet – Sázejme pro planetu), díky němuž se podařilo do konce roku 2020 vysadit po celém světě už 100 milionů stromů.

Foto: archiv Yves Rocher

Bestseller značky Yves Rocher – expresní dvoufázový odličovač na oči s bio chrpouFoto: archiv Yves Rocher

Značka snižuje uhlíkovou stopu i dalšími způsoby. „Do konce roku 2025 bude naše výroba a továrny fungovat díky využití 100% obnovitelné energie jako uhlíkově neutrální. Dále jsme se zavázali, že do roku 2030 snížíme spotřebu plastů o 30 % a budeme používat pouze 100% recyklovatelné plasty. Současně činíme kroky směrem k získání certifikace B-Corp, podle níž musí společnost plnit standardy sociální udržitelnosti, environmentální výkonnosti a odpovědnosti a být pro veřejnost transparentní,“ dodává Miroslav Kubricht, jednatel společnosti pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Foto: archiv Yves Rocher

Miroslav Kubricht, jednatel společnosti pro Českou republiku, Slovensko a MaďarskoFoto: archiv Yves Rocher

Celosvětově nejprodávanějším přípravkem značky je už řadu let ikonický expresní dvoufázový odličovač na oči s bio chrpou, která je pěstovaná udržitelným způsobem v La Gacilly. Tento produkt obsahuje až 97 % složek přírodního původu.

Toto je sponzorovaný text tvořený ve spolupráci se zadavatelem. Článek nevytváří redakce Proženy.cz.

Načítám