Hlavní obsah

Mercedes "B": Nechte se svést jeho šarmem!

Foto: Michaela Čapková

Mercedes B vám určitě bude slušetFoto: Michaela Čapková

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktivní, Bezpečné, pro Cílevědomé řidičky, takové jsou podle výrobce nové vozy zn. Mercedces třídy A, B a C. Rozhodla jsem se proto podívat se jednomu z nich na zoubek. Jak dopadl můj test?

Článek

Mercedes se konečně rozhodl oslovit ženské pokolení a všemi zbraněmi zaútočit na naše smysly. Na pomoc si k tomu vzal tři krásné, inteligentní šlechtice, kteří mají svou nadčasovostí a hlavně přívětivější cenou zabojovat o ženskou přízeň. Co opravdu umí a co je pouhá iluze?

Ideální pro rodinu, která cestuje

„Béčko" nadchne ty z vás, které holdujete sportovní jízdě, ale také hodně cestujete. Zároveň se s přehledem popere i s městským provozem a nezalekne se ani malých uliček. Je delší než „Áčko", což poznáte hlavně uvnitř v interiéru, který je dostatečně prostorný i pro vysoké a dlouhonohé řidičky.

Nestačila jsem se divit, co všechno pojme jeho zavazadlový prostor. Ten je možné navíc díky variabilnímu dnu rozšířit o dalších 8,5 cm. Praktický je kryt tohoto prostoru vedený v liště, takže se zbytečně neprověšuje a drží tak, jak má. Uvnitř kufru jsou také šikovné háčky na uchycení nákupních tašek. Když vám to nebude stačit, můžete si pořídit speciální držák na suchý zip, se kterým se žádný nákup nehne! „Béčko" je typické svou tzv. „sendvičovou" konstrukcí karoserie. K čemu že slouží? Při čelním nárazu může motor a řadicí páku posunout (díky zkosené podlaze s pedály) pod prostor pro cestující a ochrání tak všechny pasažéry.

Foto: Michaela Čapková

V té spoustě tlačítek se rychle vyznáteFoto: Michaela Čapková

Sešlápnout pedál a jedem!

Usedla jsem do pohodlné sedačky, zapla si pásy a nastartovala. Motor jen tak jemně ševelí a palubní počítač informuje o všem, co se v autě děje. Díky čidlu zatížení sedadla spolujezdce jsem hned věděla, že vzadu sedí můj nepřipoutaný syn, což jsem hned napravila a pro jistotu hned tlačítkem pojistila proti otevření zadních dveří. Jak by řekla Julia Roberts „ta spousta tlačítek mě poněkud mate," ale z obrázků jsem rychle pochopila, k čemu které slouží.

Musím uznat, že, ač jsem milovnice manuální převodovky, na automat jsem si při cestě Prahou rychle zvykla. (Bohužel není ve standardu.) Kulaté, oranžově podsvícené budíky mě k úžasu zrovna nepřivedly, ale to je věc vkusu. Zaujala mě ale spousta praktických přihrádek na všechno, co vás jen napadne - od brýlí až po nápoje. Přední schránka je klimatizovaná, aby se nápoje udržely v chladu. Potěšily mě i úchyty pro dětské sedačky a možnost instalace dvou zabudovaných dětských sedáků, kterou bych určitě využila.

Parkuje samo!

Za zmínku rozhodně stojí Asistent rozjezdu do kopce, díky němuž nemusíte prakticky používat ruční brzdu při rozjezdu a auto má samo tendenci jet vpřed, a také Parkovací asistent. Ano, slyšíte dobře! Konec obavám z parkování. Pokud si přikoupíte speciálního asistenta, auto samo vyhledá vhodné místo k parkování (po obou stranách vozovky). Pak jen na počítači potvrdíte parkování a ovládáte plyn a brzdu. Volantem točí za vás a „zapípá", když je třeba použít brzdu. Budete parkovat jako z „partesu".

Foto: Michaela Čapková

Do kufru se vejde opravdu všechnoFoto: Michaela Čapková

„Lidová" cena

I mě, stejně jako většinu z nás, v souvislosti s věhlasem značky Mercedes, napadlo: Co znamená cenově dostupný široké veřejnosti? Pravda je taková, že se i v základu nedostanete pod 400 000 korun, u "Béčka" dokonce pod 600 000 korun. Ale firma slibuje, že vyšší obnos v sobě skrývá spoustu věcí už ve standardní výbavě. To je např. elektrické stahování oken a ovládání zpětných zrcátek, automatická klimatizace, sklopná zadní lavice sedadel s odnímatelným sedákem nebo zabudované autorádio a spousta dalších drobností, které vám usnadní a zpříjemní cestu.

Osobně si auto bez klimatizace nedovedu už ani představit a v době krize se podobně snaží nalákat zákazníky řada firem. Zaujala mě však nabídka šestiletého bezplatného servisu (nebo 120 000 najetých kilometrů). Tohle desetitisícové ušetření nákladů už stojí za zvážení stejně jako garance ceny auta při jeho objednání, což u konkurenčních automobilek není úplně běžné.

Abych nezapomněla jednu, pro nás ženy, z nejdůležitějších věcí - barva! Barevná škála v základu není vůbec marná - vášnivá červená bude ladit stejně dobře s vaší kabelkou jako elegantně bílá a podmanivá černá. A ještě jeden praktický detail - make-up zrcátko je i na straně řidiče!

Věřím, že z estetického hlediska vás „Béčko" nadchne stejně jako z toho technického. A když vám to bude málo, vždycky je tu možnost si ho ještě vymazlit k obrazu svému. Dejte si pozor jen na jedno: Aby vám ho nezáviděla vaše drahá polovička! Myslete na to, až vám budou z kabelky záhadně mizet klíčky.

Reklama

Související témata:

Načítám