Hlavní obsah

Pro změnu zdravotní pojišťovny máte čas do konce září

Foto: OZP

Pro změnu zdravotní pojišťovny máte čas do konce záříFoto: OZP

Zdravotní pojišťovnu lze změnit dle stávající legislativy jednou za 12 měsíců, a to buď k 1. lednu nebo 1. červenci. Proč je nejvyšší čas se tím teď zabývat?

Článek

Při změně se totiž uplatňuje tříměsíční čekací lhůta. Přihlášku k nové zdravotní pojišťovně je proto nutné podat nejpozději do 30. září nebo do 31. března.

Jak?

Přejít k nové pojišťovně nemusíte už jen prostřednictvím papírové přihlášky. V dnešní době, kdy se lidé snaží maximum záležitostí vyřídit online cestou je výhodou, když tuto změnu můžete provést na internetu. Přihlášku k Oborové zdravotní pojišťovně můžete jednoduše vyplnit online na www.chcidoozp.cz nebo osobně, na některém ze 40 klientských míst OZP.

Proč?  

Jedním z hlavních důvodů pro změnu zdravotní pojišťovny je nabídka benefitů nad rámec základní zdravotní péče. U Oborové zdravotní pojišťovny například mohou pojištěnci v rámci sedmi programů z řady STOP absolvovat preventivní vyšetření rakoviny prsu, kůže, prostaty, ledvin a břišních orgánů, dutiny ústní, osteoporózy či infarktu zcela zdarma nebo prostřednictvím celoročních kuponů. Výši a podmínky pro čerpání příspěvků najdou pojištěnci OZP na https://www.ozp.cz/benefity nebo v aplikaci VITAKARTA.

OZP má ve své nabídce i kupony, které spouští 2x v roce, aktuálně teď v září, a to na očkování do max. výše 1000 Kč; na preventivní aktivity jako jsou plavání, dětské sportovní kroužky, vitaminy, rovnátka, brýle či test na covid-19 v hodnotě 500 Kč a na dentální hygienu ve výši 1000 Kč.

Foto: OZP

Pro změnu zdravotní pojišťovny máte nejvyšší čas, termín je do konce záříFoto: OZP

Důležitým kritériem pro změnu zdravotní pojišťovny je také možnost - mít celou agendu pohodlně dostupnou online.

Chytrý pomocník jménem VITAKARTA 

Nejjednodušší způsob, jak u OZP čerpat příspěvky, nabízí aplikace VITAKARTA - neboli elektronická pobočka. Jejím prostřednictvím může pojištěnec z pohodlí svého domova využít veškerých služeb, aniž by musel osobně navštívit kamennou pobočku. Aplikace VITAKARTA nabízí i sledování přehledu uhrazené péče, spravování osobního zdravotního profilu, kontrolu předepsaných či užívaných léků, ale i jejich vzájemnou interakci. Přes aplikaci lze také podat přehled OSVČ. Pro konzultaci ohledně svého zdravotního stavu pak může klient, registrovaný ve VITAKARTĚ, využít nonstop linku Asistenční služby nebo online poradnu, kde do 6 hodin dostane odpověď od praktického lékaře, do dvou dnů od specialisty.

Přes 50 benefitů 

VITAKARTA přehledně zobrazuje množství a možnosti využití kreditů, které pojištěnci získávají za různé aktivity v péči o své zdraví a přináší informace i o všech kuponech včetně podmínek jejich čerpání. VITAKARTA nabízí více než 50 příspěvků rozdělených do programů na podporu zdraví a zdravého životního stylu.

Načítám