Hlavní obsah

Chybí vám energie? Uvařte si menu pro jarní detox

Foto: David Háva

Tahle tři jídla jsou skvělá na chuť, ale i pro vaše zdraví. Zkusíte je?

Potřebujete nastartovat tělo? Zkuste naše zelené menu pro jarní detox. Avokádové crostini, špenátová polévka s kurkumovým dipem nebo salát s grepem vám zachutnají!

Článek

A je tu pověstná jarní únava. Odolejte pokušení a nechte pečínky i sladkosti stranou. Dejte aspoň pár dní v kuchyni šanci zelené barvě. Právě v takovém duchu máme pro vás i lehké menu, které vás pořádně nakopne. Odměnou vám pak bude pocit, že máte v břiše jako v pokojíčku a jarní lenost si na vás nepřijde.

Crostini s avokádem

Na 4 porce potřebujete:1 malý svazek čerstvé bazalky, 3 větvičky čerstvé máty, 2 stroužky česneku, 2 měkká avokáda, 1 lžičku nastrouhané citronové kůry, 4 lžíce citronové šťávy, sůl, pepř, 1 celozrnnou bagetu, řeřichu a ředkvičky na zdobení

Foto: David Háva

Crostini jsou italský předkrm, který se skládá z malé topinky a zálivky, v našem případě z vynikající avokádové pomazánky

Postup:Bazalku a mátu nasekejte nadrobno, stroužky česneku prolisujte. Avokáda rozpulte, vyjměte pecku a vydlabejte dužinu ze slupek. Rozmačkejte ji vidličkou a smíchejte s bazalkou, mátou, česnekem, šťávou a kůrou z citronu. Nakonec směs podle chuti osolte a opepřete. Plátky bagety opečte na suché pánvi, natřete je pomazánkou a ozdobte nasekanou řeřichou a plátky ředkviček.

Tip:Pro pikantnější variantu přidejte do pomazánky jednu na jemno nasekanou zelenou chilli papričku.

Špenátová polévka s kurkumovým dipem

Na 4 porce potřebujete:800 g listového špenátu, 6 jarních cibulek, 200 g moučných brambor, 2 lžíce oleje, 1 l zeleninového vývaru, 1 lžíci nasekaného libečku, ½ lžičky citronové kůry, hrst řeřichy, 1 lžíci citronové šťávy. Na dip:200 g celeru, 150 ml zeleninového vývaru, 1 lžičku nastrouhaného zázvoru, ¼ lžičky kurkumy, 1 lžíci citronové šťávy

Foto: David Háva

Není nad výživnou polévku!

Postup:Špenát propláchněte a nechte okapat. Cibulky i brambory očistěte a nakrájejte na plátky. V pánvi rozpalte olej, krátce opečte cibulky, přidejte brambory a krátce orestujte. Pak zalejte vývarem, přidejte libeček, citronovou kůru a polévku přiveďte k varu. Vařte asi 20 minut, pak vmíchejte špenát, prohřejte a stáhněte z ohně. Přidejte do polévky citronovou šťávu, řeřichu a pomocí tyčového mixéru ji rozmixujte do hladkého krému. Polévku nakonec podle chuti osolte a opepřete.

Celer nakrájejte nadrobno a spolu se zázvorem a kurkumou ho povařte ve vývaru. Když zcela změkne, směs rozmixujte a dochuťte citronovou šťávou, solí a pepřem. Porci polévky podávejte ozdobenou lžičkou dipu.

Tip:Vyzkoušejte místo dipu doplnit polévku celerovými chipsy, které vyrobíte snadno: stačí nakrájet tenké plátky celeru a péct je při 180 stupních asi 30 minut.

Salát s řasou wakame

Na 4 porce potřebujete: 2 g sušené řasy wakame, 400 g rukoly, 1 ledový salát, 1 grep. Na zálivku: 2 lžíce olivového oleje, 5 lžic citronové šťávy, 30 g sezamu, sůl, pepř

Foto: David Háva

Na jaře se začínají stále častěji zařazovat do jídelníčku saláty. My pro vás jeden luxusní máme

Postup:Řasu namočte na 15 minut do vlažné vody. Pak ji osušte a nakrájejte na tenké proužky. Rukolu a ledový salát opláchněte, ten pak ještě natrhejte na kousky. Grep oloupejte a zbavte ho i tenkých slupek. Dejte vše do mísy a promíchejte. V misce prošlehejte olej a citronovou šťávu, přidejte sezamová semínka, sůl a pepř. Nalejte na salát a ještě jednou opatrně promíchejte.

Tip:Do salátu přidejte hrst mladých pampeliškových listů, které podporují trávení, povzbuzují metabolismus a působí jako očistná kúra pro játra.

Jaké jídlo vás zaručeně probere z jarní únavy?

ynezorPumanzeSaNyknalC