Hlavní obsah

Hit 2011: Černá a skleněná vana!

Foto: Isifa

Podívejte se na nejnovější trendy roku 2011!Foto: Isifa

Vypadají luxusně, krásně, a hlavně originálně! To si mohl říct každý, kdo se zadíval na nové vany, které firmy letos na jaře uvedly na trh. Zajímá vás, co se na nich může z roku na rok změnit? Barva i tvar. Podívejte!

Článek

Je bílá, hranatá, kulatá, obdélníková, rohová – těchto pět vlastností doteď stačilo na popis prakticky všech koupacích van. Jenže každý, kdo si prošel největší „koupelnářský“ veletrh na světě – ISH v německém Frankfurtu –, ví, že nastala změna. Módní trendy preferují vany barevné a prim zde hraje i dřevo. A přizpůsobuje se i ostatní sanitární keramika.

Černá jako znamení luxusu

I když se stále nejvíc prodávají vany bílé, mezi zákazníky roste zájem o ty barevné. Zapomeňte však na různé žluté či bleděmodré odstíny, které zdobily sanitu na počátku devadesátých let. Letos je v módě tmavá – černá, hnědá a další zemité odstíny. Že vás děsí, jak na nich budou vidět všechny zaschlé kapky, usazující se vodní kámen a další nečistoty? Není to nutné. Firmy totiž myslí na to, aby vany byly nejen krásné, ale i praktické.

Foto: Kaldewei

Zapomeňte na bílou hranatou vanu, móda je jiná!Foto: Kaldewei

„Postup při výrobě barevných van se neliší od těch bílých, jen je jiné složení smaltu, do kterého se přidávají barvicí přísady,“ popisuje Jaroslav Řehůřek z firmy Kaldewei, která nabízí vany ve dvaceti jednom odstínu, a pokračuje: „Kdo se bojí, že mu na povrchu budou zůstávat patrné nečistoty, může si u nás nechat opatřit povrch speciální úpravou Perl-Effekt, kdy je povrch dokonale hladký a neulpívají na něm žádné nečistoty. I tmavé vany tak mohou být stále čisté.“

Foto: Villeroy and Boch

Vana La Belle nabízí kompromis - bílý vnitřek a černý plášťFoto: Villeroy and Boch

Foto: Kaldewei

Vanu Conoduo můžete už dávno koupit v bílé barvě, nyní ji doplňuje i černáFoto: Kaldewei

Pokud se těšíte, jak vyměníte svou starou bílou vanu za novou černou, je třeba připomenout, že za barvu si budete muset připlatit. Rozdíl v ceně – pohybuje se většinou v desítkách procent – závisí na odstínu i na základní ceně výrobku. Ale většinou zjistíte, že čím je vana dražší, tím je doplatek nižší.

Foto: Duravit

Velmi zajímavého efektu dosáhnete i dřevěným panelem vanyFoto: Duravit

Druhý trend, který lze u van zaznamenat, je použití dřeva. V souladu s módou „letí“ hlavně ořech a pak exotické dřeviny jako wenge či zebrano. Většina firem používá dřevo spíš jako doplňkový materiál a vyrábí z něj hlavně obkladové panely kolem vany. Jsou však i značky, které vyrábějí celodřevěné, nebo dokonce celoskleněné vany. Jejich cena se však pohybuje na úrovni nového malého auta.

Foto: Duravit

Z masivného dřeva se vyrábějí i celá umyvadlaFoto: Duravit

Foto: Villeroy and Boch

Velmi krásné a také příjemné na dotyk, takové jsou prkénko a poklop toaletyFoto: Villeroy and Boch

Na trysky zapomeňte, jde to jednodušeji

Masáž ve vířivce po dlouhém a náročném dnu je sice příjemná, ale mnozí si ji raději odpustí, když tuší, kolik práce pak dá péče o trysky. Proto také na veletrhu moc klasických vířivek prezentováno nebylo. Pro domácí relaxaci firmy představily zcela nové vany, které péči nepotřebují. Značka Roca zde prezentovala typ, kde masáž nenabízejí trysky, ale vlny vody. Ty vycházejí z obou bočních stěn vany.

Zcela jiný princip masáží byl k vidění také u stánku Ideal Standard. Značka zde ukázala vibrační vanu, připomínající jemnou vzduchovou masáž. „Ve vaně dochází k mikro pohybu molekul vody, které na tělo působí jako jemné vibrace,“ popisuje Ivana Zahrádková z této společnosti a pokračuje: „ Vana při tom funguje ve třech režimech – nabízí jak zklidňující masáž, tak hluboké relaxační účinky. Třetí v nabídce je krátký patnáctiminutový program pro spláchnutí starostí a stresu během dne.“

Foto: Autorka

Nová vibrační vana Ideal Standard nabídne relaxaci bez toho, abyste se museli starat o tryskyFoto: Autorka

Mění se i umyvadla a toalety

Má-li v koupelně vše ladit dohromady, je třeba krásnou vanu doplnit i zajímavou sanitární keramikou – tedy hlavně umyvadlem a toaletou. Není proto divu, že v nabídce firem objevíte černé toalety a bidety, barevná nebo také dřevěná umyvadla. Vzhledem k jejich rozměru je i cena přijatelnější. Umyvadlo u nás seženete zhruba za patnáct tisíc korun. Ještě schůdnější pak zřejmě budou pro zákazníky dřevěná prkénka a poklopy toalet. Ta už tady přece byla v šedesátých letech a jde o určitý návrat k něčemu již vyzkoušenému a prověřenému.

Foto: Villeroy and Boch

Barevným vanám se přizpůsobují i umyvadla a další zařízení koupelnyFoto: Villeroy and Boch

Velmi zajímavého efektu pak výrobci dosahují i kombinací lesklých a matných povrchů – mat se obecně začíná v koupelně opět prosazovat –, které vytvářejí na umyvadlech a třeba i toaletách hezké dekory a ornamenty. Vypadají nenápadně a jsou určitou střední cestou pro ty, co nemají rádi ani minimalismus ani zdobný styl.

Foto: Villeroy and Bosch

Nová kolekce O.novo nabízí několik dekorů a barevných variant zdobení nejen na umyvadlaFoto: Villeroy and Bosch

Jako výjimka potvrzující pravidlo se na ISH objevila mezi minimalistickými výrobky nová kolekce O.novo firmy Villeroy & Boch. Zdobí ji totiž tři módní dekory, kterými lze doplnit jak umyvadlo, tak skříňku pod ním. „Každý ze vzorů vyrábíme ve třech barevných kombinacích modré, oranžové a fialové, a zákazníkům tak nabízíme devět originálních variant. Sladit s dekorem lze i zbylé zařízení koupelny, neboť u toaletních skříněk, osvětleného zrcadla i poliček si lze vybrat barevné hrany ve stejných odstínech,“ popisuje Kristina Kloeckner.

Foto: Autorka

Vany mohou být vyrobené i z čirého bezpečnostního sklaFoto: Autorka

Kterému stylu v koupelně dáváte přednost vy? Zůstanete konzervativně bílí, módně černí, nebo vesele barevní?

Související témata:

Načítám