Hlavní obsah

VIDEO: Jak na ploché bříško!

Foto: Andrea Medňanská

Vytvarovat bříško trvá měsíce

4. díl - „Kdy už se zbavím těch faldů na břiše?“ Jestliže si říkáte to samé, zbystřete! Tři týdny, co společně hubneme, jsou za námi, první kilogramy jsme poslaly k ledu, ale stále nemáme vyhráno. Problematické partie ještě musíme trochu potrápit. Chcete to urychlit? Zkuste cviky z videa a dejte na moje rady!

Článek

Nám ženám se většinou ukládá tuk na stehnech nebo na zadečku. Když se ale dostatečně nepohybujeme a hřešíme v jídle, je jedno, jaký jsme typ, a začne se nám tuk ukládat i na bříšku (potvora se umí nafuknout jedna dvě, ale vytvarovat ho a zeštíhlit trvá měsíce – každodenním tréninkem). A tak...

...naučte se cviky, pomocí kterých lze každý den pár minut bříško posilovat a tvarovat. Video najdete zde:

{stream-video}

I když budete jíst podle zdravého a redukčního jídelníčku ( více v článku Novoroční dieta: Měníme jídelníček),teď už víme, že bez pohybu to nepůjde. S tím už byste ale neměly mít problém, jelikož cvičíme skoro měsíc. Než se začneme vzájemně dále motivovat, musíme si uvědomit, že každé z nás se tuk ukládá v jiných partiích, což je dáno geneticky, a když budete cvičit pouze cviky na problematické partie, budete hubnout po celém těle. Na vytoužených místech zpravidla až nakonec, přesto budou pevnější.

Kdy konečně zhubnu?

Podle typu postavy se dá dopředu odhadnout, jak budeme hubnout. Já jsem spíš „jablko". Tuk se mi ukládá ve střední části těla. Proto není divu, že mi první hubnou nohy, které mám poměrně štíhlé, a o prsa se významně nemusím bát. Jste-li ovšem „hruška", budete ztrácet kilogramy nejprve na hrudníku a v pase, kde to až tolik nepotřebujete, a až nakonec půjde zadeček a boky. Pro práci břišního svalstva využívá tělo tukové zásoby ze všech tukových buněk a kde budete hubnout, rozhodují geny a hormony. Jen cviky na tuhle partii nebudou stačit, ale je třeba je zařadit na každodenní pořádek. Spolu s vyváženým jídelníčkem můžeme totiž ovlivnit poměry hormonů v těle a podpořit ty, které likvidují tuky.

Jak na hladové chvilky?

Ještě bych se ráda vrátila k jídelníčku, protože tam nejvíce tápete. Často si stěžujete na „vlčí hlad" a nevíte, jak ho zvládnout. Mám pro vás pár tipů, které mohou pomoci.

Foto: shutterstock.comHladové chvilky zažeňte svačinou

1. První z nich je dostatečný pitný režim. Nesmí se to ale přehnat, aby to neodnesly ledviny. Zpravidla se doporučuje denní dávka na každých 10 kg vaší váhy 0,3 až 0,4 litru tekutin. Opakuji, nejlepší je voda, neslazené nebublinkové minerálky, dobré jsou i bylinkové a ovocné čaje. Hodně si chválíte „maté". U ovocných čajů pozor na obsah cukru. Vždycky, když ucítíte, že na vás přichází hladová, a přitom jste před chvílí měly oběd nebo svačinu, trochu se napijte. Pomůže to.

2.Buďte vždy připravené a mějte po ruce nějakou malou svačinu. Může to být ovoce, zelenina, müsli tyčinka, celozrnné pečivo... Pokud nic takového nemáte, dejte si pár soust z klasického pokrmu, nebo co zbylo z oběda. Je to lepší než pocit hladu, který je naším největším nepřítelem.

3. Jezte pomalu a vychutnávejte si jídlo. Po jednotlivých soustech se zastavte, pořádně ho rozkousejte a klidně se mezi tím napijte vody. Sníte polovinu toho, co jste obvykle zvyklé si naložit, a tělu to bude stačit.

4. Při chuti na sladké se doporučuje čištění zubů. Můžete si myslet, že žvýkačka má podobný účinek, ale nemá. Žvýkání sice zaměstná ústa, ale podporuje trávení, a hlad se dostaví poměrně brzy.

Takže vzhůru za krásnou postavou a zdravým tělem! Další tipy, jak obohatit svůj jídelníček, najdete v mém deníčkuzaměřeném na vlákninu. Nevíte-li si rady se cvičením, pomůže vám trenér Michal Šubr v naší poradně. A o svá vítězství a prohry se můžete s ostatními podělit v diskusích pod články mého seriálu nebo na info@prozeny.cz. Nezapomeňte také, že se blíží sobotní detox. A jestli jste ještě nezačaly, stále se můžete přidat. Nikdy není pozdě!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama