Hlavní obsah

Jak mít pevný sexy zadek? Víme, co byste měly jíst po celý den

Foto: g-stockstudio, Shutterstock.com

Myslíte si, že jen díky cvičení budete mít pevný zadek? Omyl! Chce to i správně jíst a pít

Pevné a oblé pozadí bez zbytečných faldíků a celulitidy je snem každé ženy. Jen dřinou v posilovně ho ale nedosáhnete, chce to i přemýšlet jinak o tom, co jíte.

Článek

Jakýchkoli změn v postavě dosáhnete vždy nejlépe vyváženou kombinací vhodného jídelníčku a dostatku pohybu. Pokud chcete zpevnit zadeček, možná vám přijde, že na to musíte jít jen cvičením. I to, co jíte, má na vaše pozadí ovšem nezanedbatelný vliv.

„Pokud si chcete modelovat stehna i zadek, je velmi důležité hlídat si množství bílkovin ve stravě. V praxi to znamená mít jídlo rozvržené tak, abyste měli potraviny bohaté na bílkoviny při každém jídle,“ radí výživový specialista Martin Škába.

Bílkoviny si hlídejte i ve svém jídelníčku těsně kolem cvičení. „Jsou při cvičení nezbytně důležité kvůli svalovině. Nezapomínejte si je vždy po cvičení dopřát," doporučuje Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně Naturhouse.

Zdroje bílkovin:

  • rostlinného původu: obiloviny, luštěniny, sójové produkty (tofu, tempeh, robi maso)
  • živočišného původu:mléčné kravské výrobky, kozí výrobky, maso, vejce, výrobky z vaječných bílků (například šmakoun)

Co a kdy jíst před cvičením a po něm?

Před cvičením je důležité doplnit sacharidy, například ve formě nějakého sladšího ovoce, zkuste třeba banán nebo hroznové víno. „Vyhýbejte se naopak těžko stravitelným jídlům a vláknině, která zpomaluje přísun sacharidů do krve," doporučuje Věra Burešová.

Foto: George Rudy, Shutterstock.com

Strava je klíčovým momentem při formování postavy. Nezanedbávejte ji

Mnoho žen dělá tu chybu, že po cvičení nejí. Nejčastější teorie je taková, že do 15 až 20 minut po cvičení se musí doplnit do těla jednoduché sacharidy (ovoce, hroznový cukr, nízkotučné sušenky, ovocné smoothie) – zejména tehdy, pokud chcete nabírat svalovou hmotu. Po třiceti až pětačtyřiceti minutách a maximálně do jedné hodiny po cvičení se musí doplnit kvalitní bílkoviny: buď formou proteinového koktejlu, nebo lehce stravitelného masa se zeleninou.

Pokud chcete správně hubnout, musíte se správně stravovat během celého dne. Platí pravidelná, vyvážená strava, tělu je třeba doplňovat kvalitní bílkoviny, tuky i sacharidy. „Je potřeba jíst malé porce několikrát za den. Nejlépe pětkrát, šestkrát denně. Ke každému jídlu se snažte jíst zeleninu – v zimě nejlépe tepelně upravenou v páře," doporučuje Martin Škába.

Pomozte si i pitím

Pitný režim v období podzimu a zimy by měl být založen hlavně na teplých nápojích (ovocný nebo zázvorový čaj). Samozřejmostí je nesladit. Během cvičení dostatečně pijte, klidně i litr vody. Během dne byste neměli vypít méně než 2 litry vody. „Pijte denně alespoň 0,4 dcl zeleninových šťáv, abyste podporovali správnou pH rovnováhu těla a tím podpořili spalování tuků," doporučuje svůj trik Martin Škába. Dávejte si do šťáv zázvor, chilli nebo skořici, pomáhají rozproudit krev i lymfu.

Foto: Jacob Lund, Shutterstock.com

Nejen při cvičení je důležité dodržovat pitný režim

Vyzmizíkujte celulitidu

Pěkný zadeček není jen pěkně tvarovaný, ale i hladký a bez poskvrnky. „Pokud nechcete mít celulitidu, tak se v jídelníčku vyhněte kávě, alkoholu, bílému pečivu a sladkostem. Důležité je nezapomínat na pitný režim," shrnuje základní pravidla Věra Burešová.

Pokud potřebujete rozproudit lymfu a vyzrát na pomerančovou kůži zevnitř, pomůže vám hlavně ovoce a zelenina. Celer nebo červená řepa mají silný antioxidační účinek, okurka obsahuje velké množství vody a napomáhá činnosti ledvin. Z ovoce je to například ananas, jablko nebo citrusy, které tělo jednak čistí a jednak obsahuje velké množství vlákniny.

Vždy je však třeba dbát na to, abyste se cítili dobře, netrpěli hladem či nedostatkem energie. Pokud máte pochyby o tom, jak správně sestavit jídelníček, je vždy ideální poradit se s profesionálem.

Co nejradši před cvičením a po něm jíte vy? Dodržujete rady odborníků?

ynezorPumanzeSaNyknalC