Hlavní obsah

Ženská krása a její měřítka

Foto: hubpages.com

Ženy v antice si barvily vlasy zlatým pudremFoto: hubpages.com

Reklama

Každé období má svůj symbol krásy. Současné modelingové krasavice by v minulých stoletích moc obdivovatelů se svou postavou neměly, v módě byly oblé boky. Ale vnímání krásného obličeje zůstává stejné - oválný tvar s velkýma očima, plnými ústy a malým nosíkem. Zjistěte, jaké období by vám nejvíc vyhovovalo.

Článek

Starý Egypt

První zaznamenané krásky posedlé dokonalostí svého těla byly Nefertiti (Nejkrásnější) a Kleopatra ze starého Egypta. V té době je žádoucí štíhlé tělo, ladné křivky, provoněná kůže, dokonalé nalíčení tváře se zaměřením na rty, až přehnaně se věnuje péče vlasům. Módní je černá barva až do modrého odstínu, k zabarvení využívají výtažky z vlašských ořechů, hodně se nosí paruky.

Ženy se koupou v oslím mléce, používají krémy i přípravky na obrušování kůže (předchůdci peelingu) a pro rudé rty využívají drť z barevných krunýřů brouků. Provoňují si celé tělo pěsticími koupelemi a vtíráním vonných olejů do pokožky.

Řím a Řecko

V té době vládne kult mužského těla. U žen se hodnotí bílá, až průsvitná pokožka - používají směsi olova a rtuti (nezdravé), vede blond barva vlasů, která se dosahuje barevnými pudry, a ty bohatší si sypou na vlasy zlatý prášek. Dlouhé vlasy jsou často vyčesávány. Majetnější ženy používají nahřátá železa na zkroucení vlasů. Uznává se přirozená krása těla. K péči o tělo patří parfémy a vonné oleje.

Středověk

Křesťanství zcela krásu popírá. Jejím symbolem jsou cudné madony na obrazech. Víra se podepisuje i na osobní hygieně, všechno, co se vztahuje k tělu, je hříšné, koupání jednou týdně je luxusem. V té době je také žena prohlášena za nedokonalého člověka. Cení se skromnost, cudnost, přirozenost. A přesto se vlasy barví na blond šafránem a ty chudší slupkami od cibule.

Foto: fanpop.com

Renesančním vzorem krásy byla Alžběta I.Foto: fanpop.com

Renesance

Renesance se opět obrací k pěstění těla. Dává se přednost symetrické postavě, kritéria krásy stanovují soudobí malíři, viz Leonardo da Vinci. Žena má mít bílé zuby, bělostnou pleť, ruměnec ve tváři a rudé rty, barví se i řasy a obočí na černo. V barvách vlasů vedou blond a po vzoru královny Alžběty I. i zrzavé vlasy.

Baroko

Opěvuje ženy s bujnými tvary - které symbolizují rozkoš, smyslnost, zdůrazňují ženskost. Ženy se nemusí omezovat v jídle, čím kypřejší, tím žádanější. Krásná doba. Svědčí o tom Rubensovy obrazy. Pravidelná očista těla není zvykem. Osobní pachy se přebíjejí parfémy, voňavkářské živnosti vzkvétají. Ženy si vycpávají poprsí, malují znaménka krásy. K čištění pleti se používá víno, oslí mléko. Nosí se paruky vyrobené z vlny, které se ještě přepudrovávají, vládne blond odstín vlasů.

Technický věk

Vrací se unylý vzhled, málo barviček, kruhy pod očima a bílá pleť, štíhlá postava, ženy se trápí nedostatkem spánku, aby si vytvořily kruhy pod očima, někdy si dokonce pomáhají barvičkami. Začíná se ve velkém pít citronová nebo octová šťáva pro hubnutí. Módní je úzký pas. Šněrovačky jsou stahovány tak, že dámy někdy i omdlévají. Ženy se začínají doslova mučit.

Foto: thebeat.iloveny.com

60. léta uchvátila vyzáblá TwiggyFoto: thebeat.iloveny.com

Twiggy ve hře

Ve dvacátých letech dvacátého století vítězí chlapecká postava Grety Garbo, Marlene Dietrich. Smyslné křivky do hry opět vnáší Marilyn Monroe a Brigitte Bardot, v šedesátých letech do hry vstupuje první „vyzáblina" Twiggy. Uchvátila svět a nastartovala pro ženy hladovou řeholi. Na počátku dvacátého století se už ví, jak na trvalou ondulaci, a vlny jsou in. V roce 1922 vzniká také ve Spojených státech první soutěž Miss.

Současná doba je charakteristická štíhlostí a plnými ňadry, proto tolik plastik, jsou to dvě věci, které se obvykle vylučují. Od třicátých let 20. století jsou ideálními mírami 90/60/90 a zůstávají jimi dodnes. Jen štíhlost je intenzivnější, protože postavy jsou vyšší.

Mějte na paměti, že příliš krásná žena druhý den udivuje daleko méně, na rozdíl od ženy zajímavé a charismatické, na které je stále co objevovat.

Reklama

Související témata:

Načítám