Hlavní obsah

Bavilo vás švihadlo? Zkuste rope skipping

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Rope skipping vám zlepší fyzičku

Co je na tom zajímavého? Přes švihadlo skáče každé malé dítě a školku umím i já. Ale rope skipping je něco jiného - je to sportovní aktivita, která je zařazena do high-impactových cvičení, kdy jde o pohyb s vyšším nárokem na zatížení kloubního aparátu. Pojďte si s námi posílit fyzičku a kondici!

Článek

Rope skipping je určeno pro zdatné a zdravé cvičence s kondiční průpravou. Ovlivňujeme dovednost odrazu, rychlost pohybu dolních končetin, dynamiku, rovnováhu. Je to cvičení koordinační, rychlostní, vytrvalostní a i silové.

Zájemkyně si mohou vyzkoušet i cvičení rope skippingu - single rope, připravuje se také Rope skipping camp.

Co podporuje?

Hravost, cit pro rytmus, časování pohybu, týmovou spolupráci, kreativu.

Historie rope skippingu

Sportovci využívají švihadel pro zlepšení své fyzické kondice a koordinace. Rope skipping vzniká v 60. letech v USA. Richard Cendali, učitel tělocviku, neměl dobrou kondici a dostal ultimátum, aby si ji zlepšil. Musel skákat 15 minut denně přes švihadlo. Časem začal ztrácet motivaci a zpestřil si cvičení různými přeskoky, triky - nůžkami, dvojšvihy, slalomem. Motivace se vrátila, kondice se zlepšila - a zábava byla na světě.

Technika skákání

Nejdůležitější je mít správně dlouhé švihadlo. Postavte se na střed a držátka natáhněte kolmo nahoru. Měla by sahat do podpaží. Vzpřímeně držte tělo, zpevněte břicho a hýždě. Neprohýbejte se. Lokty držte u těla, neskákejte na celá chodidla. Občas paty uvolněte, abyste předešly křečím.

Co mít s sebou?

Švihadlo, obuv, pohodlné oblečení. „Trikové" švihadlo je k dostání na internetu (má jiné ručky, umožňuje hodně přeskoků a dají se zvládnout „triky", které by s normálním švihadlem nešly.) Vždy mějte pohodlné boty (aerobiková či halová obuv). Oblečení lehké, pohodlné a sající pot, budete se hodně potit.

Foto: karatedepot.com

Můžete si vybrat z mnoha druhů švihadel

Kdy je dobré raději neskákat?

  • při problémech s klouby
  • při nadváze
  • při onemocnění srdce a cév
  • máte-li vysoký krevní tlak
  • při angíně a jiných virových onemocněních

Na začátku

Nikdy neskákejte bosá, hrozí úraz, zranění. Oblečení savé a pohodlné, ale ne příliš volné, mohlo by se zamotat do švihadla. Zajistěte si dostatečný prostor pro skákání, vbíhání a vybíhání ze švihadel. Důležitý je i povrch - parkety, gumový povrch - tlumí nárazy, nevhodný je beton. Na začátku se určitě zahřejte a protáhněte. Také se asi neobejdete bez základních informací týkajících se techniky skákání, takže ideální je navštívit kurz.

Základní formy

  • Single rope - jeden skokan s jedním švihadlem, skokan pracuje samostatně, může trénovat kdekoliv.
  • Wheel formation - dva skokani držící dvě švihadla, připomíná točení mlýnu. Procvičí si koordinační schopnosti a komunikaci. Jsou závislí na timingu, který je unikátní.
  • Double doutch - dvě dlouhá švihadla, kterými točí dva cvičenci proti sobě - další skáče uprostřed. Velmi lákavá týmová forma, cvičenci se musí na sebe zvyknout. Double doutch dokonale procvičí koordinaci a vzájemnou komunikaci mezi členy družstva.
  • Dále jsou také známy formy long rope, two in the loop, the traveller atd. Všechny aktivity se mohou provádět na hudební předlohu, cvičence to motivuje.
ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama