Hlavní obsah

Jak přežít stres? Fígle pro ženy!

Foto: shutterstock.com

Mějte stres pod kontrolou

Bestseller Jak přežít stres od doktorky Witkinové  nabízí celou řadu přístupů pro zvládnutí ženského stresu. V dnešní uspěchané době ho není nikdo ušetřen, říká se, že jen mrtvý člověk stres neprožívá. Umět pracovat se stresem a mít ho pod kontrolou je pro zdraví velmi důležité. A právě to v knize naleznete.

Článek

Stres není jen mužská záležitost

V souvislosti s pracovními nároky se víc mluví o mužském stresu. Ale ženy jsou mu vystaveny mnohem víc. Žena se častěji potýká s rozporuplnými požadavky společnosti.  V produktivním věku neustále řeší dilema práce, nebo dítě.  Chce se po ní, aby byla milenka, manželka, matka (často univerzální rodič, když se rodina rozpadne), hospodyně, kuchařka, udržovala si štíhlou  postavu a mládí, a když chce být navíc profesně na výši, vzniká začarovaný kruh, který může vést až k depresi.  Enormní požadavky společnosti na krásu a mládí ženy, uměle vytvořený ideál krásy, vhání ženy do stresových pastí.

Příznaky a důsledky rozvinutého stresu

Stres způsobuje vysoký krevní tlak, bušení srdce, návaly horka (nemusí být vždy příznakem menopauzy), nadměrné pocení, náladovost, nespavost. Zpravidla stojí i za ztrátou zájmu o sex  a jídlo, nebo naopak nutí k bezmeznému přejídání. Jakmile jste v permanentním stresu, jste náchylná  k depresím, ale i infekčním chorobám, nehodám, infarktu a dokonce i rakovině.

Jak ovládnout a zvládnout stres

Neberte  věci osobně. Každý má nárok na nějaký soud, ale to neznamená, že si z něho budete dělat hlavu.  Nepodceňujte se, proč by to ten druhý měl umět lépe než vy. Případný nezdar vnímejte jako nešťastnou shodu okolností, ne jako své selhání. Buďte svým obhájcem, ne žalobcem. Realizujte se pro vlastní dobrý pocit, ne pro pochvalu jiných. Řešte jen současnost, minulost už neovlivníte a co přinese budoucnost, netušíte.   Myslete pozitivně, přehrávejte si v mysli příjemné chvíle, tím vytěsníte negativní myšlenky. Mějte své koníčky, nabijete se pozitivní energií. Naučte se smát, protože smích je zaručená a levná relaxace.

V knize je stupnice stresových situací, nejvíc zátěžové je úmrtí blízkého člověka, potom následuje rozvod, výpověď ze zaměstnání, těhotenství, narození dítěte, změna bydliště, hypotéka, dokonce své místo má na stupnici stresu i dovolená a vánoční svátky. Každá změna a nové rozhodnutí s sebou prostě stres přinášejí. Když nad ním získáte kontrolu, můžete šťastně a zdravě žít stresu navzdory.

ynezorPumanzeSaNyknalC