Hlavní obsah

Fígle, jak prodat byt výhodněji!

Foto: David Agner

Známe triky, jak výhodně prodat bytFoto: David Agner

Reklama

Prodat co nejrychleji a nejvýhodněji – to chce každý, kdo právě nabízí svou nemovitost novému zájemci. Snažíte se v současnosti o totéž? Poradíme vám, jak svůj byt či dům připravit na příchod kupců, aby koupili rychle a za výhodnou cenu.

Článek

Tři až šest měsíců – to je doba, kterou majitelé v současné době doznívající realitní krize obvykle čekají, než najdou zájemce pro svou nemovitost. Vy však nemusíte čekat tak dlouho, ani jít dolů s cenou, pokud se budete řídit našimi radami. Zde je několik tipů, jak byt na příchod zájemců nejlépe připravit. Pokud je dodržíte, můžete za svou nemovitost dostat až o pět či deset procent více peněz. Hodily by se vám? Podívejte se, jak na to!

Uklízejte a schovejte vše osobní!

Uklízet, dobře se připravit a oprostit se od líčení osobních vzpomínek – i tak by se dala popsat cesta, jak získat za svůj byt desetitisíce navíc. „Doporučila bych se oprostit od různých osobních vzpomínek, které jsou pro člověka důležité, neboť bohužel budoucí majitele nezajímá, že koupelna byla rekonstruovaná, aby se vám do ní vešla vanička na miminko,“ říká certifikovaná realitní makléřka Ladislava Bardošová z realitní kanceláře RE/MAX Synergy.

Foto: David Agner

V koupelně vadí nejen opatlané plochy, ale i spousta kosmetiky rozesetá po celém prostoruFoto: David Agner

Foto: David Agner

Uklizená kouplena je hezčí a vypadá většíFoto: David Agner

Rozhodně byste měli před příchodem zájemců byt důkladně vyvětrat a také přiměřeně nasvítit. „Většina prohlídek se zpravidla odehrává večer, když přijdou lidé z práce, a to už může být venku tma. Pokud majitelé šetří a rozsvítí jen lampičky, byt pak vypadá jako tmavý a stísněný, a to zájemce příliš nenaláká,“ říká Ladislava Bardošová.

Opatrní ale musíte být i ve dne a pomocí záclon či žaluzií přiměřeně upravit výhled z oken. Jestliže z nich vidíte na sídlišti k sousedům do obýváku, raději je zatáhněte a nastavte do horizontální polohy. Naopak výhledem do parku se pochlubte, žaluzie vytáhněte a záclony stáhněte ke straně.

Pokud bydlíte nad rušnou ulicí, určitě zavřete okno, ať není slyšet hluk do bytu. „Stejně tak lidé velmi často nechávají zapnutou televizi nebo rádio, i tyto přístroje bych doporučila vypnout, protože nejenže ruší hlukem, ale zároveň odvádějí pozornost,“ dodává realitní makléřka.

Rozhoduje se už u vstupních dveří

První dojem je nejdůležitější, proto určitě nepodceňte úklid vstupní chodby. Podle vstupu do bytu či domu si člověk často dělá první dojem. Proto byste se právě na něj měli hodně soustředit. Rozhodně by kupci neměli zakopnout o boty a bačkory a narazit do věšáku s kabáty. Prostor by měl být maximálně uklizený. „Pozor, pokud máte domácího mazlíčka, určitě by neměl vítat kupující ve dveřích on nebo jeho věci,“ varuje Ladislava Bardošová.

Foto: David Agner

Zakopnout o boty v zádveří není pro nikoho přijemnéFoto: David Agner

Foto: David Agner

Uklizený vstup udělá na zájemce dojemFoto: David Agner

Asi nejčastějším prohřeškem prodávajících je stísněný prostor koupelny - zdárně jej podporují hromady rozestavěných kosmetických přípravků, proto věnujte dostatečný čas přípravě koupelny! Velký úklid byste měli provést i v koupelně a na toaletě. Nevábně působí otevřený poklop toalety. Ten dejte dolů! Stejně tak nepůsobí dobře šmouhy na zrcadle nebo zaschlé zbytky zubní pasty na umyvadle čí vlasy v umyvadle nebo ve vaně. Určitě je dobré také někam ukrýt kosmetické prostředky a spoustu osobních věcí. Zůstat by zde mělo jen několik lahviček, aby si zájemci uvědomili, kde všude jsou úložné prostory, které budou moct využívat. Mokré ručníky také odstraňte, nepatří sem. Naaranžujte tady dva či tři a zbytek někam schovejte.

Další velké ukrývání vás čeká v ložnici. Pokud máte peřiňák, deku a polštář skryjte do něj. V ostatních případech postel hezky ustelte a případně na ni dejte i přehoz. Kniha, brýle a prášky na spaní by na nočním stolku také neměly zůstávat. Je-li zde věšák či němý sluha, oblečení z něj dejte do skříně a nechte ho volný, maximálně zde přehoďte jednu věc. Prostor zmenšuje i rozložené žehlicí prkno nebo sušák prádla. Ukryjte je.

Všechna tato pravidla byste měli dodržet i v dětském pokoji. V něm se, stejně jako v pracovně, zaměřte na psací stůl. Ideální bude, když na něm zůstane jen počítač. Sešity, šanony, papíry, časopisy, CD a dalších tisíc drobností ukliďte. Většinu hraček a plyšáků schovejte do skříně!

Foto: David Agner

V pracovně a dětském pokoji se zaměřte hlavně na věci na psacím stoleFoto: David Agner

Foto: David Agner

Zůstat by zde měl jen počítač, volná plocha je vítánaFoto: David Agner

Prostor, který reprezentuje

Prohlídku bytu zřejmě ukončíte v obývacím pokoji, který bývá často propojený s kuchyní. „Mnohdy se tady setkáváme s tím, že přijdeme a vedle linky stojí odpadkový koš. To je špatně. Samozřejmě ho ukliďte. Totéž platí o hadru na nádobí, houbičkách, rukavicích nebo saponátech,“ radí makléřka. A stejně jako v koupelně i zde se snažte prostor maximálně vyčistit tím, že poschováváte povalující se kousky nádobí a jídel a haldy drobností z kuchyňské linky. Zbytečně prostor přeplňují a tím i zmenšují.

Foto: David Agner

Jídlo a drobnosti v kuchyni nenechávejte, kupující nelákajíFoto: David Agner

Foto: David Agner

Jídlo, nádobí a různé pomocníky oceníte v kuchyni vy, ne zájemce o bytFoto: David Agner

V obývacím pokoji pak naaranžujte pohovku a polštáře na ní, aby vypadala pohodlně, ale ne tak, že se na ní někdo právě hodinu válel. Schovejte pohozené deky a časopisy, nezapomeňte přeleštit konferenční stolek, schovat ovladače i televizní programy, a hlavně otřít televizi a další audiovizuální techniku, na které se obzvlášť dobře usazuje prach.

Foto: David Agner

Pohovka musí vypadat pohodlně, nikoli uváleněFoto: David Agner

Foto: David Agner

Za takový obývák a byt vám zájemce nabídne hezké penízeFoto: David Agner

Ano, uklízet a uklízet je sice otravné, ale při prodeji bytu se to vyplatí. Pokud vás něco podobného čeká, nepodceňujte přípravu bytu na prodej,ať se vám výhodné nabídky jen hrnou!

Reklama

Související témata:

Načítám