Hlavní obsah

Zatočte s nechtěnými kily třífázově

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Jezte každé tři hodiny malé porce

Nejste zastánce diet? Neuznáváte neuvážený hektický nájezd na vlastní tělo? Zkuste při odstraňování kil zvolit nenásilnou třífázovou cestu. Čím pomaleji budete měnit své stravovací návyky, tím je úspěch k trvale štíhlému tělu zaručenější.

Článek

Nyní, kdy je všude dostatek ovoce a zeleniny, je nejvhodnější čas lehce nahlodat nesprávné stravovací návyky. A zamyslet se nad tím, co jíme.

Dostatek tekutin

Důležitým nosným pilířem třífázové cesty je dostatek tekutin, pijte minerální a stolní vody, neslazené bylinkové čaje. Držte se hesla „hlad je jen převlečená žízeň". Zaplníte si žaludek a vymizí pocit hladu. Vyměníte-li kalorické nápoje za bezkalorické, nenásilně snížíte denní kalorický příjem. A první krok máte za sebou a téměř to nebolí.

Menší porce

Ve druhé fázi nejprve zkuste snížit na polovinu dávky jídla, které máte ráda a obvykle je konzumujete.

Dalším dílčím krokem je, aby jídlo bylo rozumně rozložené do celého dne. V první polovině dne jezte ty zakázanější potraviny, čím víc se blížíte k páté hodině, tím se snažte o nízkokalorická jídla. Přichystejte si chutné malé svačinky, jezte klidně po dvou třech hodinách. Zní to až neskutečně, ale pravidelné malé porce nastartují a urychlí váš metabolismus. Postupně se snažte nahrazovat zamilované kalorické bomby hodnotnějšími potravinami.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Jen málo žen je spokojeno se svou váhou

Milujete čokoládu s celými lískovými oříšky? Dejte si jen ty oříšky, jsou zdrojem vitaminů (E, B1) a minerálů (měď, hořčík, železo) a snížíte kalorický příjem.

Také prozkoumejte potraviny z druhého břehu, tj. sójové klíčky, tofu, sójové pomazánky, celozrnné chlebíčky, zkuste různé variace salátů, určitě narazíte na něco, co vám výrazně zachutná.

Zakázané? Objevte náhradu

Jezte v malých dávkách a často, nezakazujte si oblíbená jídla, ale snižujte množství a hledejte adekvátní náhradu.

Třetí fáze se týká vaší lednice - udělejte z ní skříň plnou zdraví. Mimoděk tak zjistíte, že hlad je často jen chuť na zakázané potraviny. Jak se to pozná? Otevřete lednici a kouká na vás jablko s mrkví a vy dvířka zase rychle zavřete. Pozitivní je, že se chuť dá postupně změnit, musíte jen najít chuťově podobnou zdravější náhradu.

A jednou za týden si v malé míře (poloviční porce) dopřejte oblíbené jídlo, které vás může motivovat pro další zdravý zeštíhlovací týden.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Především dodržujte pitný režim

Dodržujte tři pravidla a kila půjdou dolů:

  • Dopřávejte si všechno, snižte pouze dávky na polovinu a jezte v průběhu celého dne.
  • Pijte pouze nekalorické tekutiny, tzn. vodu, nebo zdravé čerstvé šťávy, neznamená to ale, že si už nikdy nemůžete dát skleničku piva nebo vína - ale pozor, opravdu jen skleničku.
  • Nemilosrdně vyhoďte z lednice, co neprospívá vašemu tělu, a hledejte si zdravé pamlsky.

Je to snadné, jen začít a vydržet. Pokud chcete opravdu něco změnit, udělejte to hned a nic neoddalujte. A jedno pravidlo navíc, nakupovat choďte najezená a dávejte do košíku jen zdravé potraviny.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama