Hlavní obsah

Chcete hubnout, a přitom i mlsat? S těmito sladkostmi můžete!

Foto: Thinkstock

Máte rádi nadýchané sladké marshmallow? Užijte si je, jen mějte na paměti, že jeden kousek v sobě schovává něco přes 12 kJ

Hubnete? Víme, jaké sladkosti si můžete dopřát, aniž byste do sebe dostali čtvrtinu denního energetického příjmu. Našli jsme pro vás ty, které mají méně než 200, 300, 400 a 500 kJ!

Článek

Jakmile začnete doopravdy číst všechna ta malá písmenka na obalech, brzy ztratíte veškeré iluze. Skoro všechno totiž má mnohem víc kilojoulů, než byste čekali, dokonce i „obyčejné“ sušenky bez čokolády, většina ovocných zmrzlin a ochucené jogurty. O sušeném ovoci ani nemluvě. A s dortíky to rozhodně není lepší – nepodařilo se nám najít ani jediný klasický zákusek, který by se celý, bez krájení na menší kousky, vešel do limitu 500 kJ.

Máte v podstatě dvě možnosti: buď si vybrat něco moc dobrého, ale relativně nízkokalorického, nebo si dát energetickou bombu – ale dobře si pohlídat, kolik toho sníte. To ovšem nemusí být na škodu, kvantita není všechno. Jediný čokoládový bonbon si můžete vychutnat s takovým potěšením, že se stane nejlepším zážitkem z celého dne!

Do 200 kJ:

Foto: archiv firem

My bychom si vybrali jahody. Ovšem samozřejmě bez cukru a smetany. Na foto (zleva): lentilky (pozor, jen 10 kusů!) – 170 kJ, čerstvé jahody (přibližně 8 kusů) – 180 kJ

Do 300 kJ:

Foto: archiv firem

Sláva, konečně zmrzlina, na které si můžete klidně smlsnout! Na foto (zleva): čerstvá broskev (asi 120 g) – 230 kJ, mražený tvarohový krém Míša v malinách (1 balení) – 250 kJ, marshmallow (5 kusů) – 275 kJ

Do 400 kJ:

Foto: archiv firem

No dobře, gumídci nejsou zrovna ideální pro zdraví. Tak jen výjimečně… Na foto (zleva): zmrzlina Algida Twister Green s ovocnou šťávou – 326 kJ, gumoví medvídci (jen 15 kusů!) – 330 kJ, tyčinka Fitness Nestlé (oříšková s čokoládou, 23,5 g) – 364 kJ, sušené meruňky (3 kusy) – 390 kJ

Do 500 kJ:

Foto: archiv firem

Sušenky Oreo jsou jeden z mála výrobků, u kterých lze na obalu najít energetickou hodnotu jednoho kusu, bez složitého přepočítávání. Tleskáme! Na foto (zleva): sušenka Oreo (2 kusy) – 440 kJ, dětské piškoty (10 kusů) – 450 kJ, bonbony Raffaello (2 kusy) – 500 kJ

A co vy – dáváte přednost ovoci, nebo se nedokážete obejít bez nějaké typické „hříšné“ sladkosti? Nebo máte nějaký vlastní tajný tip? Podělte se!

ynezorPumanzeSaNyknalC