Hlavní obsah

Cviky pro lepší sex

Foto: Ondřej Hošt

Pár cviků a hned si můžete při sexu více užívat

Že vás sex nebaví? Že vám někdy milování přijde bolestivé? Pánevní dno může mimo jiné za to, jak si právě tohle všechno užíváte či nikoli. Máme pro vás speciální cviky, které vám vaše prožitky mohou vylepšit! Zkuste je!

Článek

Hlavnímu svalu pánevního dna se ve východních cvičebních systémech říká sval lásky. „Jeho dobré fungování je zodpovědné za kvalitu sexuálního prožitku ženy i muže," vysvětluje fyzioterapeutka Renata Skálová, lektorka školy pánevního dna Remoon. Podle ní ochabnutí naopak může způsobovat neschopnosti dosáhnout orgasmu, či nezájem o sex.

„Naopak permanentní nadměrný stah, často až křeč pánevního dna velmi často způsobuje bolestivý nebo zcela nemožný pohlavní styk, neplodnost a také anorgasmii – týká se často žen po porodu,“ doplňuje cvičitelka jógy. Aby se vám potíže vyhnuly obloukem, připravila si pro vás Renata uvedené základní cviky. Každý vždy cvičte 3 minuty jednou denně. Po každém cviku zvlášť i po celém bloku 10 minut pánevní dno relaxujte.

CVIK Č. 1

a) Výtah

Udělejte si pohodlí v poloze dle obrázku, důležité je se uklidnit, relaxovat a dát samy sobě čas.

Provedení:Nadechněte se až dolů „do kalhotek“ (pánevní dno vám klesne, jeho svaly se uvolní = relaxují a rozprostře se ve vás do stran jako rozvíjející se květ). Vydechněte (pánevní dno bude stoupat vzhůru k hlavě, jeho svaly se stáhnou = pracují a zavinují se v poupě). Toto je základní „grif", který musíte cítit a dělat u všech dalších cviků. Dýchejte takto ve všech možných polohách – lehu, sedu, kleku, ve stoji… protože pánevní dno je totiž dýchací sval. Cíl:Objevení pánevního dna a jeho rozpohybování dechem.

Foto: Ondřej Hošt

Vlevo nádech, vpravo výdech, pravá ruka znázorňuje pohyb pánevního dna, levá pohyb bránice

b) Ocásek

Provedení:Totéž, ale při výdechu pánevní dno vědomě zvedněte (stáhněte svaly), jako byste chtěly zatáhnout ocásek mezi nohy.

Chyby: 1. Vystrkovat při nádechu břicho. Je třeba vystrčit dolů pánevní dno! 2. Stahovat svěrače – svěrače jsou funkčně nejpovrchovější svalová skupina pánevního dna, kterou má oslabenou jen 3 % žen, je třeba mechanismem výtahu cvičit hlubší svalové vrstvy. 3. jen cvičit, ale nerelaxovat.

CVIK Č. 2 Žába

Provedení:Cvičte totéž v poloze na obrázku, ale při výdechu ještě navíc velmi jemně tiskněte malíkové hrany chodidel k sobě. Nádech pánevní dno i nohy relaxují, výdech opět pracují.

Foto: Ondřej Hošt

Relaxovat není tak snadné, ale jde to

Chyby:Příliš velká práce nohama, která přebije subtilní práci pánevního dna.

CVIK č. 3 Rodička

Vyzkoušejte v Indii velmi oblíbenou ásánu (polohu) na pánevní dno. Čerpáte tak energii 1. čakrou do těla. (1. čakra je energetické místo v těle, které je lokalizováno ve vaší hrázi).

Foto: Ondřej Hošt

Práce pánevního dna je výraznější než nohou

Provedení:S nádechem rozevřete pánevní dno (relaxujte, povolte jej) a „sáhněte“ si pro energii do země, s výdechem si vtáhněte energii k sobě tím, že stáhnete svaly pánevního dna (zvedne se jako výtah nahoru).

Chyby:Příliš velké úsilí.

CVIK Č. 4 Pryč se vztekem a únavou

Foto: Ondřej Hošt

Stále pravidelně dýchejte

Provedení:Bouchejte na poloměkké podložce (například posteli) zadečkem pružně o zem v poměrně rychlém tempu. Dýchejte, nezadržujte dech. Můžete si pomoci poslechem rychlé písničky.

Chyby: Zadržování dechu.

CVIK Č. 5 Jízda na tygrovi

Foto: Ondřej Hošt

Zkuste si jeden z tantrických cviků

Provedení:S nádechem se prohněte v kříži a stáhněte pánevní dno, čerpejte energii ze země (nebo pokud cvičíte s partnerem, tak z partnerova penisu). S výdechem podsaďte pánev a relaxujte pánevní dno – energie stoupá po vaší páteři vzhůru. Cvičte tak dlouho, dokud je vám to příjemné. Samy, nebo s partnerem při milování.

Chyby: Příliš velké úsilí při stahu pánevního dna.

CVIK Č. 6 Pochod

Provedení:Pochodujte po půlkách na zadečku dva metry vpřed a zase vzad.

Foto: Ondřej Hošt

U cvičení se i bavte!

Cíl:Zapojení pánevního dna při chůzi a celková aktivace oblasti pánve. Zpevňuje se také dolní břišní sval a zapojí se do celého svalového řetězce – takzvaného hlubokého stabilizačního systému. Velmi dobře k tomuto cíli slouží také dobře vedený pilates.

Co vy na to? Vyzkoušíte účinky?

Make-up: Michaela Kramná (MA-DA Makeup Network), Styling: Dušan Bebčák, Produkce: Kateřina Pechová, za umožnění focení děkujeme Balu massage, Pod Krejcárkem 975/2, 130 00 Praha 3.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama