Hlavní obsah

Dopřejte vlasům očistnou jarní kúru

Foto: Vitar

Po zimním období potřebují vlasy oživit

Také máte pocit, že jsou vaše vlasy po zimě bez lesku a bez života? Ano, zimní období představuje pro vlasy zatěžkávací zkoušku. Naštěstí ale existuje řada receptů, jak vyjít bujné kštici vstříc. Stejně jako celému tělu dopřejte i vlasům na jaře kúru, po které budou krásné, pevné a hlavně zdravé.

Článek

Nastartujte organismus!

Jak? Začněte zrychlením metabolismu a pitným režimem. Dostatečné množství vody je důležité pro hydrataci skalpu, vlasových folikulů a také k zajištění správné krevní cirkulace. Vyhýbejte se náročným dietám, které okrádají organismus o důležité látky a na vlasech to je poznat jako první. Jsou pak matné a bez života. Měla byste se také zaměřit na větší množství esenciálních mastných kyselin v jídle. Pro zdravé vlasy je ideální kombinace Omega 3, 6 a 9 mastných kyselin. V obchodě najdete mnoho kvalitních olejů a potravinových doplňků, ve kterých jsou obsažené. Lékaři tvrdí, že na kvalitu a pevnost vlasů má vliv i kolísavá hladina kyselin v těle. Proto by vám mělo pomoci snížení spotřeby masa, kávy a černého čaje. Nezaplavujte tělo zbytečně odpadními látkami. Kůže, včetně té v oblasti vlasové části hlavy, pak nemůže dýchat, což naruší výživu a růst vlasových kořínků.

Ideální jídelníček

Ve skladbě vašeho jídla by neměly chybět celozrnné potraviny, mořské ryby, vejce nebo sója. Začněte pěkně od základu, tedy u kořínků. Obohaťte jídelníček o vitamin E, vitaminy B, biotin a elastin. Nezapomínejte ani na železo, měď, jód a zinek. A jaké je ideální menu pro krásné vlasy podle bostonské univerzity? Denně byste měla do sebe vpravit 75 mg vitaminu C (zdrojem jsou např. brokolice, citrusové plody, jablka, brambory, cibule), 100 mg železa (obsahuje ho většina druhů ovoce a zeleniny, ale je i třeba v obilninách či mase) a zinku (najdete jej v dýňových, slunečnicových a tykvových semínkách, hovězím mase, játrech a rybách), 300 mikrogramů kyseliny listové (jejím zdrojem jsou např. vejce, luštěniny, zelí a špenát) a 225 mikrogramů oxidu kremičitého (vyskytuje se převážně v cereáliích).

Foto: Vitar

Vlasy posílí i různé výživové doplňky

Oživte vlasy zvnějšku

Používání kvalitního šamponu a kondicionéru je základ. Při mytí nezapomínejte na lehkou masáž pokožky konečky prstů. Zlepší krevní oběh a povzbudí obnovu buněk. K tomu je potřeba přidat nějakou vlasovou masku či zábal, které vlasům dodávají potřebné živiny a chrání je před nepříjemnými vnějšími vlivy. Úplně postačí ty po domácku vyrobené. Můžete si na mokré vlasy rozetřít žloutek, zabalit je do ručníku a nechat asi čtvrt hodiny působit. Po opláchnutí budou pěkně nadýchané. Žloutek lze nahradit i pivem. Stejně tak vzhled vlasů vylepšíte šťávou z černé ředkve. Je třeba hlavu potírat několik dní.

Zdraví a krása v tabletách

Kromě vyvážené stravy můžete vlasům dodávat živiny a potřebné látky i za pomoci speciálních výživových doplňků. Snaží se dát organismu konkrétní vitaminy a potřebné minerální a stopové prvky, které tělo nepřijímá ve stravě. Vyzkoušejte třeba Revitalon. Speciální složení, tvořené mimo jiné přírodními extrakty ze zlatého prosa a pšeničných klíčků, aminokyselinami, vitaminy C, B1 a B6, železem, zinkem a mědí, je ideálním pomocníkem proti lámavosti a vypadávaní vlasů, nadměrnému maštění pokožky a dokonce i šedivění. Výborně ovlivňuje i kvalitu a růst nehtů. Postačí 2 kapsle denně.

Vlasy, stejně jako celý organismus, potřebují neustálou a každodenní péči, za kterou se nám odmění svým leskem a vitalitou. Především na začátku kúry to chce notnou dávku trpělivosti. První výsledky se dostaví až po několika týdnech, ale rozhodně se vyplatí vydržet! Vždyť, i když budete mít perfektní make-up a trendy oblečení, a nebudete mít vlasy zdravé a upravené, výsledný efekt bude nulový.

ynezorPumanzeSaNyknalC