Hlavní obsah

Editorial: Spikli se proti nám výrobci šuntů?

Foto: Greta Blumajerová

Napálili vás výrobci nějakého zdánlivě kvalitního šuntu? Napište nám o tom!Foto: Greta Blumajerová

Reklama

Zradila mě sušička hub. Teď, uprostřed houbařské sezony! Pro fanatického houbaře mého typu je to mimořádně zákeřná rána do zad.

Článek

Co je horší – zradila mě přesně měsíc po konci záruční doby. Posléze zjišťuji další nemilou věc – dotyčný výrobce má v Česku jediné servisní místo, samozřejmě na míle daleko od Prahy. To už je na mě příliš. Rudá vzteky se loučím s tisícovkou, kterou mě sušička stála, a rozhoduji se pro koupi nové.

Možná by mě to až tak nerozčílilo, nebýt toho, že se mi o dva dny dřív u počítače vysypal pevný disk – ten na tom byl pravda o něco lépe, dožil se celých tří let. Tří let! Ten předchozí jich v pohodě odsloužil víc než deset. Postěžuji si kamarádce. Nejdřív se rozesměje, a pak mě informuje, že jim stejným způsobem před rokem klekla lednička. Přesně po dvou letech a jednom měsíci od zakoupení. A teď zrovna řeší už druhou reklamaci výrobku, který považovala za chloubu své domácnosti – vysavače, co zároveň i vytírá.

Postěžuji si opraváři počítačů, který nám zrovna v redakci servisuje notebooky. On mě na oplátku ještě víc rozčílí příběhem o tom, jak jeho kamarád opravoval svému známému varnou desku. Po dovršení dvouletého služebního období přestala vařit. Kamarád ji rozmontoval, zjistil, že všechno funguje, jen v určitou chvíli cosi v systému selže. Ještě chvíli se v desce vrtal, a nakonec objevil v řídící jednotce čip! Čip, který byl naprogramovaný právě na to, aby celou tu technickou vymoženost, které jinak vůbec nic nebylo, katapultoval do sběrných surovin.

Zatím, co píšu tenhle editorial, vybírám si sušičku novou. Píšu ho na počítači, v němž jsem ve čtvrtek vyměnila pevný disk, všechno zazálohovala na nový externí disk (ten starý sice pořád drží, ale byl malý) a nahrála do něj nově zakoupený software. Teď se tedy jako ten pohádkový oslíček otřesu znovu.

Seznam firem, kterým už ze své kapsy nehodlám zaplatit ani korunu, je povážlivě dlouhý. Navíc se zdá, že takzvaná „kurvítka“ (šikovné konstrukční triky, které váš oblíbený výrobek po určité době spolehlivě „usmrtí“, a vy si tak budete muset koupit nový) tiše pronikla do všech odvětví spotřebního průmyslu. Není tedy na čase, abychom se my, zákazníci, začali ozývat?

Máte podobnou zkušenost jako já? Napište nám o tom!

Přeji vám úspěšný týden!

Reklama

Související témata:
Zákazníci

Načítám