Hlavní obsah

Hubenější bez počítání kalorií? Jde to! My víme jak

Foto: George Rudy, shutterstock.com

Proč na vás žádné diety nefungují? Na vině může být podvědomý program, kvůli kterému svá kila navíc potřebujete

Proč se vás kila navíc drží jako klíště a nesetřásla je žádná z diet? Možná vás překvapí odpověď Michaely Carter. Říká, že jste si je ještě vy sami nedovolili pustit! Co vy na to?

Článek

Jak to, že když se ostatní cpou a cpou, tak nepřiberou, ale vy i přes menší příjem ano? Zajímavé souvislosti vám odkryje rozhovor s terapeutkou Michaelou Carter.

Proč na některé lidi žádná dieta nezabírá?

Obezita je znamením nerovnováhy. V těle, psychice nebo vztazích je něco špatně. Jestliže to neodhalíte a nenapravíte, žádná dieta nepomůže. Kila se po dietě znovu vrátí, protože nebyla odstraněna příčina nadváhy. Nadváha na vašem těle má svůj dobrý důvod, a dokud ten nevyřešíte, kil se nezbavíte.

Obézní svá kila navíc potřebuje?

Obezita bývá ochrannou slupkou. Může být výsledkem vztahových potíží, bloku z dětství. Může ji udržovat podvědomý program, který vznikl z rádoby vtipné poznámky kamarádů nebo dobře míněné rady rodičů. Může být důsledkem nemocí, traumat, zatím neodhalené potravinové intolerance, autoimunitního zánětu či problémů ve střevě. Možností je mnoho – ať jsou tělesné, duševní, sociální. Naším úkolem je všechny aspekty posoudit a poskládat kompletní obrázek.

Foto: Suzanne Tucker, shutterstock.com

Obezita může být důsledkem nejapného vtipu spolužáků na základce

Jedna věta může vést k celoživotnímu boji s obezitou?

Může. Jedna klientka byla jako malá s rodiči u moře. Vedle nich ležela obézní paní, která měla stejné plavky jako ona. Klientčin tatínek prohodil, že jednou bude stejně tlustá jako ta paní. Ta myšlenka ji nikdy neopustila a dnes tak opravdu vypadá. Další klientka si uvědomila, že „odmítá“ být štíhlá, protože její otec odešel od rodiny za štíhlou paní, které se prostě nechce podobat.

Takže žádné počítání kalorií, ale sonda do podvědomí?

Ne nadarmo jsem program nazvala Dieta ne dieta. Počítání kalorií nemá dlouhodobý efekt. Zajímá mě samozřejmě i to, jak často jíte, zda pociťujete hlad, jaké máte chutě a zda je vaše trávení v pořádku. Díváme se na krevní testy pro zjištění případného nedostatku vitaminů, minerálů a ladíme jídelníček tak, abychom pomohli tělu dostat se do rovnováhy.

Snažíme se vás naučit, abyste se zajímali o složení potravin a jejich kvalitu, nikoli na množství, protože nejde o to se naplnit, ale dodat tělu, co potřebuje. K tomu doplňujeme byliny, které podpoří trávení, ale také pomohou lépe zvládat každodenní stres. Primárně to není o hubnutí, vážení, rozhodně ne o počítání kalorií. Cílem je se cítít spokojenější, být zdravější, užívat si život. Aby se vám jednoduše například lépe spalo, protože nedostatek spánku je stejným nepřítelem hubnutí jako stres.

Foto: Africa Studio, shutterstock.com

Vyzkoušejte do svého dne zařadit chvíle, kdy budete jen sami se sebou a svými pocity, bez mobilu, televize

Mluvila jste o vztahových potížích, které nás nejčastěji obalují tukem?

Každý máme svůj unikátní příběh, který nás při troše pozornosti dovede k příčině zdravotních problémů nebo právě obezity. Neustálá potřeba jíst, chuť na sladké, může být důsledkem hladu po blízkosti matky, po bezpečí. Vzniká někdy u dětí, které nebyly kojené, šly brzy do jeslí nebo pobývaly v nemocnici bez maminky. Škodí ale i přílišná péče, kdy rodič své dítě neustále kontroluje a organizuje, i když už je dospělé a má svoji rodinu.

Obézní prý jsou častěji osamělí lidé, je to pravda?

Osamělí lidé často zajídají pocit samoty, ale dělají to i zadaní, kteří se necítí docenění, milovaní. Setkávám se ve své praxi se ženami, které se obětují rodině, dětem, partnerovi – vlastně jedou na „autopilota“, hrají roli, která plní představy ostatních, a ne jejich. Jakoby by byly potřeby ostatních důležitější než jejich vlastní. Výsledkem bývají depresivní stavy, úzkosti, útěk k jídlu nebo lahvince vína, případně kombinace těchto stavů.

Co s tím?

Není lehké poznávat sám sebe, včetně zatím skrytých míst. Někdy je zapotřebí pomoc psychoterapeuta, někdy používáme hypnózu. Radíme na to jít pomalu a s klidem. Prvním krůčkem může být například to, že se na chvíli zastavíte a dopřejete si chvíli jen sám se sebou a svými myšlenkami a pocity.

Pak přidejte to, že si i na jídlo vyčleníte nerušenou chvilku bez televize, počítače nebo telefonu a užijete si ho. Už jen proto, že když ho sníte ve fofru a s myšlenkami u práce či povinností, nedodáte tělu nic užitečného, protože hned všechno kvůli prožívanému stresu uloží do tuků, takže za chvíli opět dorazí hlad nebo chuť... Takže i chvíle klidu a pohoda je také jednou z metod, jak zhubnout.

Souhlasíte?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek