Hlavní obsah

Hubnutí při úplňku? Jde to skvěle!

Foto: Michal Snížek

Očistná kúra zbaví tělo toxinů

Ano, uhádly jste! Další detoxikační den v rámci našeho společného hubnutí je tu. Tentokrát budeme společně držet detox při úplňku, to znamená od pátečního večera až do nedělního rána. Mám pro vás také tipy, jak zvládnout sobotní půst, a nezapomněla jsem ani na ženy, které se k nám ještě nestihly přidat. Vzhůru za štíhlým, zdravým tělem!

Článek

Proč vlastně držíme detox? Máte pravdu. Po první poměrně radikální očistné kúře a měsíčním ozdravném jídelníčku už by náš organismus neměl být tak zaneřáděný toxiny. Přesto předpokládám, že jste okamžitě ze dne na den nezměnily všechny své zlozvyky, přestaly se stresovat a rychlé životní tempo vyměnily za poklidné. To zkrátka není v lidských silách, ať už je síla vaší vůle a míra odhodlanosti jakákoli. Kromě úbytku kilogramů se nám detox odvděčí další novou energií, která bude už v neděli kolovat v našich žilách, zlepšíme si pleť a nebude nás bolet hlava.

Potřebujete očistu, i když nehubnete?

Možná váháte nad tím přidat se k nám, protože nemáte v úmyslu zbavovat se přebytečných kil. Komu očistná kúra může pomoci? Říká se, že každému, kdo trpí např. bolestmi hlavy, potížemi se stolicí, zvýšenou únavou, zhoršenou kvalitou vlasů, nehtů nebo kůže. Vhodná rozhodně není pro těhotné a kojící ženy. Ty by měly jíst zdravě, ale jejich jídelníček by měl být vyvážený a obsahovat všechny látky potřebné pro dítě. Navíc při detoxikaci se mohou uvolněné toxiny dostat do mléka. Výrazné očistě by se měly vyhnout i ty, jejichž zdravotní stav není v dobrém stavu. V takovém případě se poraďte s lékařem.

Detox pro začátečnice

Pokud jste nikdy očistnou kúru nedržela nebo na ni nemáte zrovna příjemné vzpomínky, postačí řídit se těmito radami:

Vyhněte se konzumaci čokolády, cukru, mléčných výrobků (výjimkou je ovčí, kozí nebo sójové mléko - to v omezeném množství můžete stejně jako nízkotučné jogurty). Alespoň na jeden den zapomeňte na bílé pečivo z pšeničné mouky, červené maso a rychlému občerstvení se vyhýbejte a pokuste se nesolit. Z jídla mají zelenou syrové ovoce nebo zelenina, smíte také ryby, kuřecí maso, obiloviny, ořechy nebo luštěniny.

Dodržujte správný pitný režim, tedy minimálně dva litry čisté vody, ideálně vlažné s citronem. Pokud máte rády bylinky nebo ovocné či zeleninové šťávy, není problém, ale vypijte maximálně jednu třetinu z celodenního přídělu tekutin a nesmí být doslazované.

Co se týče pohybu, nemusíte ho úplně vynechat, i když se doporučuje spíše klidový režim, ale např. procházka venku, při které se pořádně prodýcháte, vám udělá dobře. Jak zvládnout úskalí detoxu, si můžete přečíst v mém deníčku ,, Hubneme společně, připravte se na detoxikaci!", kde najdete i tipy, jak překonat krizi, která se většinou v průběhu dne dostaví.

Foto: shutterstock.com

Nemusíte vyloženě hladovět

Detox pro pokročilé

Jestli jste minule zvládly ,,zelný den", pak jistě zajásáte. Dnes mám pro vás den zeleninový. Začněte pěkně z rána sklenicí vlažné vody s citronem. Ke snídani si udělejte malý salát z těch druhů zeleniny, které vám chutnají. Ke svačině si můžete nadělit meloun nebo okurku. K obědu si uvařte hustý zeleninový vývar. Odpolednímu trávení pomůže nám známé kysané zelí. Kdo si netroufne, může si dát opět jakoukoli zeleninu. K večeři doporučuji třeba vařenou brokolici, květák nebo špenát. Stále dodržujte pravidlo: Nehladovět! Kdykoli vám zakručí v břiše, zažeňte hlad zeleninou, a to vařenou nebo syrovou. Vhodné jsou tzv. zásadotvorné potraviny, např. brambory, kořenová zelenina, listová zelenina nebo můžete zkusit mořské řasy. Jídlu dodejte chuť pomocí koření, soli se vyhněte. Pitný režim zůstává - minimálně dva litry vody nebo ji částečně nahraďte bylinkovými čaji. Zkusily jste už Roi-bos?

A co radí hvězdy?

Jestli se raději řídíte hvězdami, pak zbystřete. Doporučuje se už v pátek odlehčit jídelníček. Zařadit tedy ještě více ovoce a zeleninu, vyhnout se červenému masu a všemu, co považujete za těžké do žaludku a dlouho se tráví. Při úplňku bude Luna ve Lvu, takže vydržet detox nebude zrovna jednoduché, ale při troše vůle to zvládnete. K obědu nebo k večeři si můžete dát salát z ananasu, kivi, manga, avokáda, oliv nebo celeru, a to vše doplnit salátem polníčkem. Klasický salát není vhodný. Polníček obsahuje mimo jiné i potřebný vitamin A a C a hořčík, které blahodárně působí na imunitní systém. Další tip můžete najít v Astrojídelníčku,podle kterého již zhubla nejedna naše čtenářka. Zvýšenou péči věnujte vlasům, které umyjte v odvaru z kopřiv nebo břízy a pěkně od kořínků promasírujte.

Nezapomeňte! Společně držíme detox při úplňku, to znamená od pátečního večera do nedělního rána. Doufám, že se mi zase pochlubíte, jak jste to zvládly a s čím jste válčily. Na vaše úspěchy se těším v diskusi pod článkem nebo na info@prozeny.cz. Co a v kterou hodinu byste měly jíst, se dozvíte v mém Deníčku. Pokud si nevíte rady s pohybem, obraťte se na Michala Šubra v jeho poradně. Pro ještě nerozhodnuté: začít se dá kdykoli, tak přestaňte váhat a přidejte se k nám!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama