Článek
Vyberte si několik důvěryhodných e-shopů, které budete srovnávat. Základní pravidla výběru erotických pomůcek:
1) pravdivost a dostupnost adresy v kontaktech (P.O.Boxy, byty a neúplné adresy raději vynechte). Adresa by měla být přímo na zásilkovou službu a taková, abyste měli možnost tuto firmu v případě potřeby navštívit. Kontaktní údaje jsou jedním z prvních důležitých bodů.
2) Obchodní podmínky - prohlédněte si je a pročtěte. Většina firem se jimi řídí a rozhodně si všímejte témat, jako jsou „reklamace", „výměny", „vrácení zboží" apod. U zboží za několik tisíc korun se to jistě vyplatí. Touto otázkou se bude detailně zabývat stať Reklamace erotických pomůcek.
3) Certifikace služeb. Správnost obchodních podmínek - faktickou i právní ověřuje například certifikát SOS, důvěryhodnost úhrady platební kartou zaručuje třeba členství v APEK nebo informace, že shop využívá 3D-Secure apod. Každá firma, která dosáhne podobného ocenění, si ho vždy umístí viditelně na titulní stránku. Všímejte si toho. Úplně „holé" e-shopy jsou mírně rizikové.
4) Diskrétnost - je další velmi sledovaná oblast. A zdaleka nemusí jít o venkovské adresy. Rozměrnější balík z obecně známé adresy spojené s erotikou a pornografií může zkomplikovat život komukoliv. Nepodceňujte to. Většina prodejců uvádí „maximální diskrétnost", ale raději dejte přednost velmi názornému popisu a fotografiím balíku a hlavně adresy odesílatele. P.O.Box jako odesílatel je pravděpodobně nejideálnější řešení, protože jakékoliv jméno či název firmy je zapamatovatelnější a identifikovatelnější.
5) Ceny, slevy, akce.... Současný trend je držet ceny a zákazníka oslovovat nejrůznějšími a nejšílenějšími slevovými systémy, dárky, odměnami apod. Pokud si dáte práci a porovnáte systémy dárků několika erotických e-shopů, budete velmi překvapeni. Prostudujte si systémy dárků, slev a věrnostních systémů. Časem se vám to vyplatí.
Slevu na budoucí nákup volte raději formou procentní slevenky. Odběrní poukazy na zboží nebo šeky na peníze mají stabilní hodnotu a jsou vždy vázány na určitou výši nákupu. Firmy to pak sice prezentují jako procentní slevu, ale to není pravda. V případě, že se přiblížíte k možnosti použít další šek, ale druhou hraniční cenu nepřekročíte - dostáváte slevu jen v poloviční výši, než uvádějí.
Dárky - velice často vám firmy přidají dárečky a pozornosti. Občas ale silně nadhodnocují jejich ceny - není tedy na škodu si na internetu zkontrolovat, nakolik jste obdarovaní.
V neposlední řadě kontrolujte stav dárků. Některé firmy hřeší na to, že „darovanému koni se na chrup nepohlíží", a rozdávají zbytky, produkty s prošlou exspirací apod.
6) Stav skladu - dostupnost. Pokud e-shop tuto informaci neuvádí, předpokládejte, že má veškeré zboží skladem. Bohužel ale existuje velké množství prodejců, kteří nakupují zboží až po uzavřené objednávce. Viz například některé sdružené velké e-shopy, které přejímají celé obchodní karty
přes XML kódy a pak je prezentují jako vlastní zboží. V takových případech je dobré se předem informovat detailně o reklamacích a výměnách.
Zboží, které je skladem, je v pracovní den vyskladnitelné ihned nebo druhý den a doručitelné do 24 hodin. Dodací lhůty okolo týdne již mohou být známkou toho, že pro zboží se teprve pospíchá do zahraničí nebo velkoobchodu a nebo je toto zboží někde na prodejnách, a pak je třeba počítat s tím, že bylo někde vystavované a prezentované.
7) Exspirace - životnost: Řada výrobků podléhá po určité době zkáze a na těchto výrobcích je zákonem stanoveno uvádět dobu, po jejímž uplynutí je zboží již nepoužitelné. Tato doba by měla být uvedena nesmazatelným a nezměnitelným způsobem. Nálepky a přelepky jsou velmi zpochybnitelné. Zboží byste měli obdržet v takovém stavu, aby se celé balení při běžném použití dalo spotřebovat před koncem exspirace.
8) Stav zboží: Obdržené produkty za plnou cenu musíte dostat ve stavu, který odpovídá novému zboží. Produkty byť kosmeticky poškozené, potrhané obaly, znečištěné povrchy, zaprášené apod. s naprostým klidem vraťte. Erotické pomůcky jsou velmi intimní záležitost a pomineme-li zdravotní rizika, pak myslete na osobní pocity při jejich používání.
Přebíraný balík si pečlivě prohlédněte. Jakmile pojmete podezření z narušení obalu - nechte balík převážit. Ideální by bylo ihned na místě obsah zkontrolovat, ale to se odváží málokdo. Největší výhodou pošty je možnost vyzvednout si zásilku v průběhu tehdy, kdy se vám to nejvíce hodí, i s ohledem na vaší rodinu.
Dopravní služby mají výhodu v tom, že vám zásilku dopraví na předem určené (dohodnuté) místo. Tato výhoda se ovšem může stát nevýhodou v tom, že těžko se může zásilka převažovat, a pokud setkání nestihnete, dojde buď k vrácení dodavateli, nebo dalšímu pokusu o doručení další den. Blesková messengerská služba patří spíše mezi výjimky a ne příliš často se využívá.
10) Platby: nejstandardnější je poštovní nebo dopravní dobírka. Ta ovšem zásilku prodražuje v průměru o 30 korun. Poštovné a balné firmy stanovují v rozmezí 69 až 120 korun. Dobrý prodejce s velkým množstvím zásilek má u České pošty jiné sazby a tyto slevy zohledňuje i pro zákazníky. Pak je možné, že některé zásilkové služby jsou schopné poslat balík na dobírku i pod 100 korun. Desetikorunové rozdíly nejsou pravděpodobně pro většinu zákazníků nejdůležitější - ale velice důležitý je právě onen faktor vztahu dodavatelské firmy k zákazníkovi. Zbytečně vysoké poštovné totiž může ve skutečnosti uhradit i velkolepě prezentované přidané dárky.
Pokud nevyužijete dobírku, máte většinou možnost platit pomocí GSM bankingu, platebními kartami, bankou (Raiffeisenbank) nebo běžným převodem. U těchto plateb by mělo být pravidlem, že vracejí-li se peníze za vrácené zboží, používá se stejný platební kanál pro jejich návrat.
11) Osobní převzetí: Internetové objednávky jsou tzv. „Kupní smlouvy uzavřené na dálku". Tyto kupní smlouvy podléhají pravidlu, že je možno zboží bez uvedení důvodu vrátit do 14 dnů, a máte právo na vrácení peněz. Tímto zákonem se řídí drtivá většina prodejců. Zvláštní je to, že zákon trvá na tomto znění i při vyzvedávání na poště - přestože zákazník má možnost si zboží na prodejně zkontrolovat a tudíž by logicky toto právo mít neměl. Některé e-shopy tento zákon obcházejí tak, že neuzavírají se zákazníky klasickou kupní smlouvu, ale provádějí pouze „rezervaci zboží" na dané prodejně. Je velmi diskutabilní, zda je zákonné změnit „objednávku" v průběhu jejího vyplňování na „rezervaci". Pak je třeba si předem uvědomit, že zákazník pozbývá veškerá nadstandardní práva vyplývající z internetového obchodu a stává se běžným zákazníkem kamenné prodejny a řídí se jejich reklamačním řádem.
Pokud jste výše uvedenými způsoby vybrali několik e-shopů, najděte si shodné zboží a porovnejte jejich ceny a prezentaci. Kvalitnější fotografie nebo jejich množství napovídají o lepším vztahu s dodavatelem, obsáhlejší popisy zase vyzdvihují zájem o zákazníka a profesionalitu prodejce.
Při porovnávání cen můžete použít kódy zboží. Prodejci většinou používají stejné označení jako zahraniční dodavatelé - pouze si jej jen mírně upravují. Ve většině případů lze identifikovat základ obchodního kódu. Ten bývá obsažen i ve vlastnostech uváděných fotografií - většinou jako pěti až osmimístné číslo. Pokud tento kód zadáte do vyhledávače - budete mít možnost vyhledat relevantní prodejce a porovnat ceny.