Hlavní obsah

Kila dolů aneb Jak shodit po porodu

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Odříkat, odříkat, odříkat...

26. 8. 2008

Během těhotenství přibíráme, to je jasné. Ty šťastnější z nás obvykle o pět až deset kilogramů, ty méně šťastné pak daleko více...

Článek

Časopis Uzlíček

A není to jen vinou nezřízeného přejídání, někdy nám prostě zavaří těhotenské hormony. Není se ale třeba trápit. S nadváhou lze účinně bojovat hned po porodu. A my víme jak...

Když hubnout, tak s rozmyslem!

Hubnutí po porodu by mělo být především pozvolné. Ideální úbytek váhy je 1-2 kg měsíčně. Není to sice rychlé, zato je výsledek trvalejší. Základem dietního režimu je vyvážená strava. Přestože jako novopečená maminka nemáte příliš času, je velmi důležité jíst celý den po malých dávkách.

Jak sestavit jídelníček

V jídelníčku by neměla chybět hlavně zelenina a ovoce. Je možné, že některá zelenina může způsobovat u dětí nadýmání, takže „nebezpečné" druhy, jako je květák nebo luštěniny, raději vynechejte. Nebo pijte dostatek fenyklového odvaru, který nadýmání eliminuje.

Nicméně potřebné vitaminy a minerály při hubnutí získáte právě z čerstvého ovoce a zeleniny, a ne ze „zaručených" hubnoucích doplňků. Ty nejsou v době kojení vůbec vhodné.

Dále byste měly jíst hodně nesladkých zakysaných mléčných výrobků, méně tučné druhy sýrů (platí maximum 30 procent tuků v sušině), rybí a drůbeží maso.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Důležité je sestavení jídelníčku.

Velmi důležitým faktorem, který přispívá k úspěšnému úbytku tukových polštářků, je řádný pitný režim. Protože je pocit žízně u každého individuální, je vhodné si dostatečný příjem tekutin pohlídat. Uvědomte si, že pokud celý den nic nepijete a večer před spaním do sebe „nalijete" dva litry, výsledný efekt bude nulový. Nejlepším řešením je pít pravidelně v malých dávkách.

Preferujte (hlavně kvůli miminku) kvalitní stolní vody, ředěné 100% ovocné šťávy, neslazené ovocné a zelené čaje.

Bez pohybu to nepůjde

I když máte běhání kolem miminka určitě dost, bez pořádného cvičení na zpevnění svalů to nepůjde. Pro hubnutí je důležité podpořit spalování tuků pravidelným pohybem.

Odborníci doporučují cvičení doma podle kazety - můžete tak využít čas, když to zrovna jde. Dvacetiminutové cvičení nastartuje rychlejší spalování tuků na 24 hodin. Znamená to, že dvacet minut cvičíte a 23 hodin a 40 minut tělo „hubne samo". Vyhraďte si pro sebe denní dobu, kdy vás pokud možno nebude nikdo a nic rušit.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Mateřství versus štíhlá linie

Nic si nevyčítejte...

Péče o miminko, zejména pokud je vaše první, je velmi náročná i na psychiku, kterou samozřejmě ovlivňuje i hubnutí. Pokud se vám stane, že během shazování prostě na chvilku selžete a dopřejete si nějakou sladkost nebo kus salámu, nezoufejte a netrapte se. Prostě přidejte pět minut cvičení navíc a pokračujte v režimu, jako by se nic nestalo... Přejeme vám hodně štěstí a držíme palce!

Důležité potraviny při vašem hubnutí:

  • ovoce a zelenina
  • neslazené zakysané mléčné výrobky
  • netučné sýry (max. 30% tuků v s.)
  • rybí a drůbeží maso
  • alespoň dva litry tekutin denně

Časopis Uzlíček červen 2007

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.