Hlavní obsah

Nastartujte metabolismus na maximum a dostaňte se do formy!

Foto: Walmark.cz

Věděli jste, že jen třetina Češek ve věku od 20 do 45 let pravidelně sportuje? Přitom fyzická aktivita prospívá linii i duševní rovnováze. Potvrzuje to také Hana Mašlíková, ambasadorka projektu Index Zdraví Walmark.

Článek

Pohyb zlepšuje metabolismus, pomáhá udržovat štíhlou linii a také se díky němu v těle uvolňují hormony štěstí endorfiny a my se cítíme šťastnější. Sport napomáhá naší imunitě, snižuje krevní tlak, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje spánek. „Cvičení je pro mě důležité, protože mi přináší radost a samozřejmě si díky němu udržuji zdravé a silné tělo a čistou mysl. Jakmile z nějakého důvodu přestanu cvičit, začne mě všechno bolet. Když pravidelně cvičím, jsem fit,“ říká Hana Mašlíková.

Nevymlouvejte se na čas

Většina žen se vymlouvá na nedostatek času. Ve skutečnosti je však čas jediné, co zaručeně máme. „Můj oblíbený citát: ,Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.‘ Věřte mi, že od té doby, co máme syna, je hledání času ještě náročnější a o chybějící energii ani nemluvím. Přesto v sobě vždy najdu vůli si zacvičit buď ve fitnessu, když hlídá manžel, nebo doma, když malý usne,“ vysvětluje Hana Mašlíková. Pomoci najít si čas na fyzickou aktivitu i v průběhu dne nám může usnadnit několik triků a tipů.

V práci: Když sedíte za pracovním stolem, neposílejte e-maily kolegovi, který sedí pár metrů od vás. Stačí, když se postavíte a projdete se k němu. Dalším tipem může být záměna desetiminutové přestávky na kávu za procházku na čerstvém vzduchu. Už 10 minut fyzické aktivity vám přitom pomůže zlepšit zdraví.

Foto: Walmark.cz

Cvičení na procházce – i kočárek vám může pomoci při pohybu

Spolu s děťátkem: Mnohé z nás to znají. Často se cítíme unavené a namísto pohybové aktivity se radši uvelebíme před televizí nebo sníme něco sladkého. Skvělým kompromisem, jak si najít čas a energii na cvičení, je zacvičit si i s potomkem. Zabavíte tak nejen dítě, ale i sebe. Kromě toho své ratolesti krásně ukazujete už od raného dětství, jak důležité je být aktivní v každodenním životě.

Dostatečný příjem živin je základ

Hořčík podporuje svaly a dodává dostatek energie. Spolu s vitaminem D, vápníkem a manganem jsou důležité pro kondici kostí. Mangan navíc pečuje o tvorbu pojivových tkání, které udržují naši pružnost a flexibilitu. Zinek zase podporuje správný metabolismus, čímž napomáhá správnému využívání makroživin ze stravy. Komplex přináší také antioxidační ochranu (měď) i živiny pro imunitu (vitamin D). Pokud chcete nejen během jara zazářit a oslnit svým krásným a zdravým vzhledem i celkovým zdravím, vsaďte na doplněk stravy od Walmarku Vápník Hořčík Zinek OSTEO.

Foto: Walmark.cz

Pokud chcete nejen během jara zazářit a oslnit svým krásným a zdravým vzhledem i celkovým zdravím, vsaďte na doplněk stravy od Walmarku Vápník Hořčík Zinek OSTEO

Naše kloubní chrupavky, šlachy a vaziva jsou z velké části tvořeny kolagenem, který je vhodné průběžně doplňovat. Super Kolagen komplex obsahuje nativní i hydrolyzovaný kolagen, a je navíc obohacen o vitamin C, který správnou tvorbu kolagenu podporuje, a pečuje tak o správnou funkci kloubů, kostí i pojivových tkání celého těla. Doplňujte kolagen třeba v podobě doplňku stravy Super Kolagen COMPLEX od Walmarku s vitaminem C, který přispívá k normální tvorbě kolagenu pro zdraví kloubů a kostí.

Foto: Walmark.cz

Nezapomínejte ani na zdraví vašich kloubů, které jsou z velké části tvořeny kolagenními vlákny. Doplňujte kolagen třeba v podobě doplňku stravy Super Kolagen COMPLEX od Walmarku

Pokud si ale nejste jistí, zda ve svém jídelníčku máte dostatečný příjem těchto vitaminů a minerálů, může vám pomoci i bezplatný interaktivní nástroj Index zdraví. Ten zohledňuje pět oblastí životního stylu: vyváženou stravu, celkovou zdravotní kondici, tělesnou aktivitu, psychickou rovnováhu a schopnost zvládat zlozvyky.

Více informací na www.klubzdravi.cz

ynezorPumanzeSaNyknalC