Hlavní obsah

3 nejlepší cviky pro krásná stehna aneb Vážně stačí málo!

Foto: El Nariz, Shutterstock.com

Na vypracované nohy v plavkách je pěkný pohled. Jen shodit tuk ale nestačí. Je třeba zapojit i posilování, aby byla stehna krásně pevná. Jak toho dosáhnout? 

Článek

Kdo se o hubnutí zajímá, ví, že shodit jen jednu konkrétní partii je nemožné. Tuk se totiž rozkládá po celém těle. Problematickou část těla lze ale vyrýsovat a tím opticky zeštíhlit. Jaké cviky na nohy nám poradí odbornice?

Body & Mind cvičení

Cviky na hezká stehna najdete v rámci takzvaných Body & Mind cvičení – kalanetiky, pilates nebo jógy. Protáhnete a posílíte při nich úplně jiné svaly než při běžném cvičení, včetně vnitřních stehenních svalů. Ty se tím zpevní a nohy dostanou hezčí tvar. Zvlášť jóga působí v dnešní uspěchané době jako balzám na tělo i duši. Vybírat lze z mnoha stylů, od dynamických až po relaxační.

Foto: Photographee.eu, Shutterstock.com

Jóga a pilates pomáhá svaly protahovat i posilovat

Cviky podle fitness trenérky

Při hubnutí platí jednoduché pravidlo: kde vzniká sval, tam mizí tuk. Není třeba se ale bát, že by vám nohy posilováním nehezky zmohutněly – to byste musely zvedat váhy jako vzpěrači. Ptali jsme se osobní fitness trenérky Aleny Vídeňské, které cviky jsou na stehna vůbec nejúčinnější.

1. Unožování v podřepu

„Udělejte stoj spatný a přejděte do mírného podřepu. Pravou nohu s nádechem unožujte až do propnutí kolene. Levá, stojná noha zůstává pokrčená v koleni, v podřepu. S výdechem vraťte pravou nohu zpět. Opakujte 15–20 x ve 3 sériích na jednu stranu, pak na druhou. Čím nižší podřep, tím bude cvik účinnější.“ Pozor na chodidla! Ta držte celou dobu na zemi, vyvarujte se zvedání pat.

Foto: Undrey, Shutterstock.com

Čím hlouběji do dřepu půjdete, tím náročnější bude provedení cviku

2. Zanožování 

Budete potřebovat podložku na cvičení. Výchozí pozice je ve vzporu ležmo: nohy opřete o špičky, kolena natažená a dlaně na zemi, pod rameny s propnutými lokty, jako byste chtěla jít do kliku. „Nadzvedněte jednu nohu z podložky a zanožte. S nádechem skrčte zanoženou nohu pod břicho a zároveň pokrčte opěrnou nohu tak, že koleno skončí těsně nad zemí. S výdechem se vraťte do výchozí pozice. Opakujte 12–15x ve dvou sériích. Neprohýbejte bedra.“

Foto: Maridav, Shutterstock.com

Dbejte na rovná záda a pevné břicho – bedra nesmí být prohnutá

3. Chůze v širokém dřepu

K tomuto cviku nebudete potřebovat nic než místo. „Zaujměte pozici širokého dřepu s rovnými zády. Kolena nevtáčejte dovnitř. S výdechem udělejte krok a otočte se o 180 stupňů vpravo. Poté se opět otočte o 180 stupňů vlevo. Opakujte alespoň 15x ve 3 sériích. Při širokém dřepu si hlídejte kolena, aby nezasahovala před špičku chodidla. Záda jsou rovná, neprohýbejte se v bedrech,“ radí trenérka Alena Vídeňská.

Foto: fizkes, Shutterstock.com

V chůzi v širokém dřepu trochu podsaďte pánev dopředu a držte břicho (široká chůze připomíná chůzi sumo)

Vodou proti celulitidě

Nestíháte cvičit? Nevadí, každý den při cestě do práce vystupte o dvě zastávky dřív a projděte se. Taková procházka prospěje nejen tělu a nohám, ale také psychice. „Obyčejná chůze, která je pro tělo nejpřirozenějším pohybem a kterou může provozovat opravdu téměř každý, dokáže dělat s nohama hotové zázraky,“ říká Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně Naturhouse. Více v článku 10 000 kroků denně: Neuvěříte, co se s vaším tělem opravdu stane, když začnete chodit!

Pokud chcete trochu zmírnit celulitidu, omezte kávu a alkohol a myslete víc na pitný režim. Každý den byste měli vypít alespoň dva litry obyčejné vody. „Můžete do ní nakrájet pár plátků okurky, citronu a přidat pár snítek máty či bazalky. Voda získá chuť a současně pomůže z těla vyplavovat nežádoucí látky,“ uzavírá Věra Burešová.

A jak se chystáte do plavek vy?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama