Hlavní obsah

Jak zhubnout a vytvarovat paže? Správnými cviky i stravou!

Foto: Thinkstock

Mnoho žen své paže podceňuje, a přitom se na nich dají svaly vypracovat celkem snadno!

Povislé paže představují problém pro mnoho žen. Zvláště ve vyšším věku, kdy svaly přirozeně povolují, mohou působit velmi nevzhledně, a to i u jinak štíhlých postav. Víme, jak je dostat zpátky do formy!

Článek

Specifikem paží je, že ze strany žen bývá tato partie často přehlížená. Zatímco muži si na posilování a formování rukou zakládají, ženy se soustředí spíše na břicho a dolní část těla. Je to trochu paradox, protože se jedná o část těla, která je často vystavena na odiv. Tričko s krátkým rukávem nejspíš nosíte častěji než tričko nad pupík. Více pozornosti by si tedy paže určitě zasloužily.

Úprava jídelníčku

„Zvláště ženy řeší, jak zmenšit objemnější paže. K tomu nevede jednoduchá cesta. Paže jsou součástí celého těla stejně jako nohy nebo břicho, které taky nezformujete bez ,zasažení‘ dalších částí těla. Základem je tedy správný jídelníček a dostatek pohybu. Obojí pomůže dostat celé tělo do hezčí formy a zhubnout tuk – včetně toho z paží,“ uvádí specialistka na výživu Světa zdraví Monika Bartolomějová.

Změnit proto musíte kompletní životosprávu. Dodržujte pravidelnost v jídle, myslete na dostatečný příjem tekutin a hubnutí nastartujte hned po ránu. Důležitá je samozřejmě i kvalitní snídaně s vyváženým podílem bílkovin, sacharidů a vlákniny. Dejte také přednost přirozeným potravinám, zejména čerstvému ovoci a zelenině, před polotovary a chemicky zpracovanými potravinami.

Foto: Thinkstock

I co se rukou týče, u hubnutí jde vždy o zásadní změnu jídelníčku

Posilování paží

Zatímco u stravy musí dojít ke stejným změnám jako u hubnutí jakékoli jiné partie, co se týče cvičení, je nutné se na paže cíleně zaměřit. „Tyto partie můžete posilovat například ve fitness centru na posilovacích strojích nebo i doma či jinde pomocí činek, případně jiného závaží,“ říká trenérka fitness pro ženy Contours Markéta Brožová.

Cviky s vlastní vahou

Velmi vhodné jsou podle trenérky i cviky s vlastní vahou, které byste měli provádět ve dvou až třech sériích (začněte nejdříve opakováním po pěti). Jaké to jsou?

Klasické kliky: Začít můžete dámskou variantou s koleny opřenými o podložku a postupně se dopracovávat k pánským klikům. Kliky jsou starý známý, ale velmi efektivní cvik, kterým posilujete především ramenní svaly, navíc však také prsa a břicho.

Tricepsové kliky:Změna oproti klasickým klikům je, že dlaně položíte na podložku tak, aby se po roztáhnutí prstů vaše palce dotýkaly. Lokty pak přitisknete k hrudníku a začnete se spouštět dolů.

Kliky se židlí: Posaďte se na okraj židle, nohy nechte na zemi, rukama se zapřete do sedáku a pomalu spouštějte hýždě do nejnižší pozice tak, abyste záda udrželi rovná. Poté se vytáhněte zpět do propnutí paží. Tento cvik spolu s fotografickým doprovodem a dalšími tipy, jak posilovat paže, najdete zde.

Foto: Thinkstock

Kliky začínejte cvičit pomalu, časem získáte skvělou kondici!

Aerobní cvičení

„Posilování kombinujte s aerobní činností, která by měla být alespoň třikrát týdně po dobu minimálně 30 minut,“ doporučuje Markéta Brožová. Aerobní aktivity můžete propojit s posilovacím cvičením nebo jimi vyplnit dny, kdy dáváte svalům oddech. I v druhém případě je však vhodné obětovat několik minut cvičení na rozehřátí, a až po té začít posilovat. Důležité je nezapomínat ani na ostatní partie. Jak by měly ženy správně posilovat, se dozvíte zde.

Pokud si chcete vybrat aerobní aktivitu alespoň s částečným zaměřením na paže, zvolte například nordic-walking, jízdu na eliptickém trenažéru, skoky přes švihadlo nebo svižnou chůzi s lehkými činkami.

Foto: Archiv firem

Hubněte efektivněji s doplňky stravy z lékárny. Na foto (zleva): Přípravek (240 tablet) obsahující mladé zelené sušené mleté rostliny ječmene pro posílení organismu. Guarana (100 tablet) přispívá k lepšímu metabolismu tuků a tím pomáhá při kontrole hmotnosti. Renuto Lipoxal (180 tablet) stimuluje metabolismus tuků, a zvyšuje tak intenzitu spalování tuků

Trápí vás povadlé paže? Nebo řešíte spíše jiné partie?

ynezorPumanzeSaNyknalC