Hlavní obsah

Nakupujete na slevových portálech? Tohle musíte vědět!

Foto: Thinkstock

Slevových serverů na internetu najdete mnoho, ale jak se v nich vyznat? To bývá problém!Foto: Thinkstock

Reklama

Jako by se se slevovými portály úplně roztrhl pytel. Vždyť v Česku jich napočítáte až dvě stě! Ale spokojenost zákazníků? S tou to už tak horké není.  Někdy totiž kvalita a očekávání ani vzdáleně neodpovídají tomu, co vás potká při střetnutí s realitou. Chcete vědět, jak se nenechat napálit a bezpečně nakupovat? Zjišťovali jsme podrobnosti!

Článek

Začněme příběhem, který se stal přímo mně v říjnu minulého roku. Na slevovém portálu jsme si vyhlédli víkend v krásném rodinném penzionu v Krkonoších. Když jsme přijeli na místo, stála před námi rozpadající se chatička, do které táhlo horem dolem. Kdybychom nebyli ochotni připlatit si za sociální zařízení, museli bychom se sprchovat na chodbě.

Přizvisko „rodinný“ spočívalo v tom, že pan majitel byl kotelník, kuchař a „bavič“ (ne příliš vtipný) a jeho manželka uklízečka, recepční i servírka. Když v noci klesly teploty pod nulu a my oblékali třetí zateplovací vrstvu (ne, topení „taťka“ nezapnul), chtěli jsme z mrznoucího pekla okamžitě pryč.

A nejsem zdaleka jediný, kdo má podobné zkušenosti. Když přijdete do restaurace se slevovým voucherem, dost možná vás přivítá kyselá obsluha, která k vašemu stolu později zavítá maximálně jednou za hodinu. I proti tomu se však po Novém roce rozhodly slevové servery bojovat a vyhlásily válku „nefér“ podnikům.

Slevu nedám zadarmo

Čas od času se totiž stane, že obchodník uměle navýší cenu, poté osloví slevový server a formou nabídnuté slevy se pak prakticky dostane na cenu původní. Velké slevové servery začaly tyto podvodníčky intenzivněji sledovat a před uzavřením obchodu zkontrolují nedávný vývoj cen u daného zařízení. „V nedávné době jsme se setkali s partnerem, který v den spuštění slevy navýšil ceny o 30 %. Jednalo se o e-shop, se kterým jsme ihned rozvázali spolupráci a celou slevovou nabídku ukončili,“ popisuje praktiky Jana Havranová, marketingová manažerka Slevomat.cz.

Nekvalitní slevy dokáže ještě před spuštěním odhalit tým anonymních testovačů. „Naše testovačka Koko anonymně navštíví náhodně vybrané partnery, aby otestovala kvalitu nabízené služby. V případě nedostatečné kvality nebo ,machinací' s cenou partnerovu nabídku nezveřejníme,“ doplňuje Jana Havranová.

Foto: Thinkstock

Službu nebo zboží, s nimiž jste nebyli spokojeni, můžete standardně reklamovatFoto: Thinkstock

Kontroluje se navíc i to, zda příslušný podnik nenabízí své slevy ještě jinde. Pak se totiž dost dobře může stát, že nebude schopný reagovat na extrémní poptávku a zákazník by tak musel na uplatnění voucheru čekat i několik měsíců.

Pokud se chcete vyhnout potížím a nespokojenosti při uplatňování úlovku ze slevového serveru, měli byste se obrátit na jedničky na trhu. Ty totiž mohou vynaložit větší prostředky na kontrolu prodejců a nemohou si kvůli pověsti dovolit šlápnout vedle.

Mezi velmi významné hráče na slevovém trhu patří i Hyperslevy.cz - předchozí statistika Skrz.cz je sice nezahrnuje, podle námi získaných údajů prodaných voucherů však figuruje na třetím místě, s podílem 10 % na trhu. Dalším je i Seznam.cz, který nabízí výhodné nákupy každý den i u nás. V pravém sloupci stránky si u nás můžete ulovit například Pobyt v solné jeskyni, luxusní přívěsek, prací prášek nebo třeba zcela nový účes!

Byli jste nespokojeni? Reklamujte!

Pokud jste si voucher zakoupili, ale z nějakého důvodu jste si vše rozmysleli, máte možnost „zboží“ vrátit. „Jestliže jste uzavřeli smlouvu o koupi zboží nebo o poskytnutí služeb, jejímž potvrzením je vystavený voucher, dává vám zákon možnost od smlouvy ve lhůtě 14 dnů odstoupit,“ radí Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny časopisu dTest. „Prodejce, respektive poskytovatel služby je povinen vám do 30 dnů od obdržení vašeho odstoupení peníze vrátit.“ Odstoupení od smlouvy je ve většině případů nutné zaslat písemně!

Také se může stát, že slevu uplatníte, ale služby neodpovídají původním slibům. Pak můžete přistoupit k reklamaci; tu řešíte už přímo s dodavatelem, nikoli se slevovým serverem. Reklamaci je třeba řešit ideálně hned po uplatnění voucheru. V případě konkrétních dotazů se můžete obrátit zdarma na naši poradnu Reklamace a výběr výrobků.

Slevy jen na to, co se špatně prodává? Ne!

Kvalita nabízených služeb a produktů na slevových portálech obecně stoupá. Rozhodně tedy neplatí tvrzení, že se slevou nakoupíte jen nekvalitní zboží, které by v klasickém obchodě neuspělo. Jak je ale možné, že se objevují i slevy, které se vyšplhají na šedesát procent? „Čím vyšší slevu klient nabízí, tím je nabídka pro uživatele atraktivnější. Získá mnohem více zákazníků a mnohem více lidí navštíví jeho webové stránky,“ vysvětluje Jaroslav Baka ze Seznam.cz. Ze strany obchodníka se tedy jedná o investici do budoucnosti svého podnikání. Je však otázkou, kolik stálých zákazníků mu nabízené slevy skutečně přinesou.

A jaké jsou vaše zkušenosti se slevovým servery? Jaká byla nejlepší sleva, kterou jste ulovili? Máte také hororové příběhy, nebo se vám nic podobného nikdy nestalo? Přidejte své zkušenosti do diskuse pod článkem!

Reklama

Související témata:
Slevomat

Načítám