Hlavní obsah

7 největších chyb při hubnutí

Foto: thinkstock

Každé z nich pomáhá, ale i nesvědčí něco jiného. Znáte to také?

Nedaří se vám zhubnout, i když se snažíte? Lámete si hlavu nad tím, čím by to mohlo být, když všechno podle vás děláte správně? Třeba to tak úplně není. A my vám pomůžeme. Tak čtěte!

Článek

Někdo si od pusy neutrhuje, a štíhlý je jak proutek. Jiný se jen podívá na rohlík, a má o pět kilo navíc. Stejně tak je to i s hubnutím: někomu stačí upravit málo, jiný se nadře, a úspěchy jsou rozdílné. „Často jsou největším problémem při dosahování výsledků omyly či mýty, kterým spousta z vás věří,“ popisuje Lada Nosková z DietPlan.cz. Jaké to jsou?

1. chyba: Sázka na extrémní diety

Pro některé z vás jsou diety odrazovým můstkem toho, jak změnit svůj životní styl. I to je možnost. „Spíš by mělo jít o dlouhodobou úpravu stravy jako takové," dodává poradkyně na zdravý životní styl Jana Altnerová. Nemělo by tedy jít o extrém, což jsme například psali v článku Šílené diety celebrit: Tyhle rozhodně nezkoušejte!Když už potřebujete dietu, zkuste třeba tuhle Chcete zhubnout bez hladovky?

2. chyba: Light produkty pomohou hubnout

„Takzvané light potraviny mívají buď snížený obsah tuku, nebo cukru, naproti tomu ale obsahují některé další složky (například zahušťovadla), která energetický příjem naopak zvyšují," upozorňuje nutriční poradkyně Kristýna Galová z Institutu Kompliment. Při hubnutí proto doporučuje spíše bílé jogurty, acidofilní mléka bez příchutě a kefíry s obsahem tuku do 3 %.

3. chyba: Ovoce je zdravé, sním ho, kolik chci

Místo oběda si dáváte jablko s banánem? A ke svačině třeba tři mandarinky? Dejte si na to pozor! „Vedle vitaminů totiž ovoce obsahuje velké množství monosacharidů, které jsou nejrychlejším zdrojem energie. Proto je vhodné je konzumovat dopoledne nebo před sportovním výkonem," radí Kristýna Galová. „A zapomeňte také na sušené, zavařované a kandované ovoce," dodává odbornice. Všechny zmíněné jsou obohacené ještě o další cukr.

Foto: thinkstock

Někdy stačí změnit drobnost, a výsledky se dostaví

4. chyba: Vejce nejím – zvyšují cholesterol

„Vejce připravené na různé způsoby při redukční dietě doporučuji – jsou vhodným zdrojem bílkovin,“ hodnotí úlohu vajec Kristýna Galová a doplňuje, že navíc nejsou příliš energetická (334 kJ). Dokonce u některých lidí konzumace vajec k snídani zasytí, a sniží tak celkový příjem potravy během dne. „Mezi lidmi stále panují obavy z nepříznivého vlivu vajec na zvýšený cholesterol. Ale ten ve většině případů neovlivňuje jeho hladinu v krvi tolik, jako druh a množství snědeného tuku," boří mýty nutriční terapeutka.

5. chyba: Vynechávám všechno tučné

I tučnější potraviny obsahují pro vaše tělo důležité látky, navíc tuk jako takový aktivuje některé vitaminy – i proto je více než vhodný při zeleninových salátech a obecně úpravě zeleniny. Proto místo dresinku vždycky sáhněte po extra virgin olivovém oleji. „Tuky není vhodné vyloučit zcela, spíš je dobré jejich konzumaci omezit,“ uvádí dietní poradkyně Lada Nosková.

6. chyba: Olivový olej je méně tučný, smažím proto jen na něm

„Pomineme-li, že by se při redukční dietě nemělo smažit vůbec, je smažení na olivovém oleji energeticky náročnější než například na másle,“ vysvětluje Kristýna Galová a doplňuje své tvrzení údaji, „100 gramů másla totiž obsahuje 3000 kJ, zatímco stejné množství olivového oleje má asi 3750 kJ. Olivový olej je nicméně přesto zdravější, obsahuje totiž vyšší množství nenasycených mastných kyselin." Smažení tedy omezte: používejte například teflonové pánve, pečicí papír, alobal a další vychytávky na snížení množství tuku.

7. chyba: Polévky jsou out

Zahušťované smetanou či hutnou jíškou – ano – ty byste měli z jídelníčku vypustit. Ale jinak zeleninové vývary vám naopak v žaludku zaberou místo. „O to méně sníte z druhého, pravděpodobně mnohem kaloričtějšího chodu," prozrazuje trik Kristýna Galová. Proto se jim nevyhýbejte!

Že jste se v některých omylech poznali? Tak snad vám teď hubnutí půjde zase o něco lépe – moc vám to přejeme!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama