Hlavní obsah

7 rad a tipů, jak vydržet u cvičení a získat vytouženou postavu!

Foto: Bojan-Milinkov, shutterstock.com

Začít není těžké. Náročnější bývá vydržet

Není těžké začít. Plná fitcentra na začátku ledna dokazují, že začátek zvládne skutečně každý. Stejně tak ale každý zvládne u cvičení vydržet a zamilovat si ho. Jen je třeba znát recept, jak na to.

Článek

Každou chvíli někde slyšíte nebo čtete o lidech, kteří kdysi většinu svého volného času proseděli u televize, a dnes jsou z nich sportovní nadšenci. Pamatujete si na příběh Jany, která začala sportovat šestkrát týdně a do půl roku měla tělo modelky?

O sportu se často říká, že je nejpodceňovanějším antidepresivem a také nejzdravější drogou. Pořádný trénink, při kterém saháte na dno svých sil, vám posléze přinese takovou euforii jako skoro nic jiného.

Než se ale dostanete do fáze, kdy každá sportovní lekce bude vaší nejlepší částí dne, musíte překonat trochu počátečních strastí. Ale i to se dá! Osobního trenéra fitness Pavla Dvořáčka jsme se ptali, jaká motivace u jeho klientů skutečně funguje. Je to hlavně tohle...

1. Čekejte výsledky

„Výsledky jsou velmi silnou zbraní, která vás udrží u tréninku a nakopne na další čas. Jakmile vidíte, že se posouváte dále, chcete se posouvat ještě rychleji a trénovat o to více,“ říká Pavel Dvořáček. První výsledky můžete zpozorovat po měsíci až dvou, ale stojí za to si na ně počkat!

2. Mějte reálný cíl

„Nastavit si reálný cíl je klíčová věc k udržení motivace. Tím, že se k cíli budete krůček po krůčku dostávat, vás bude ujišťovat v tom, že se k němu jednou dostanete. Pokud by byl cíl extrémně vysoký až nedosažitelný, motivace se brzy ztratí a vy přestanete doufat, že tento cíl jednou nastane,“ vysvětluje fitness trenér.

Foto: Syda_Productions, shutterstock.com

Neklaďte si nereálné cíle. Po menších krůčcích jsou víc vidět splněné etapy

3. Najděte si vzor

Rádi se díváte na vypracovaná fitness těla a říkáte si: „Jó, takhle bych v plavkách taky chtěla vypadat...“ Tak na tom začněte makat! Ani ti, které obdivujete, nemají svoje krásná těla zadarmo.

Na svoji motivaci ve formě vzoru nezapomínejte a mějte k němu neustálý přístup. „Jakmile se na tento vzor podíváte, ať už je to fotka či video, budete opět hladoví po úspěchu a trénink bude o to efektivnější,“ říká ze zkušenosti Pavel Dvořáček.

4. Pořiďte si motivační oblečení

„Není lepší možnost než si nakoupit nebo oprášit ze šatníku oblečení, které odpovídá velikosti, jíž byste chtěli dosáhnout. I když ne vždy se úspěch ve cvičení dá měřit oblečením, jsou motivační kalhoty skvělým způsobem, jak se posouvat tam, kam aktuálně chcete,“ tvrdí Pavel Dvořáček.

5. Obměňujte trénink

Pokud budete cvičit čtyřikrát, pětkrát do týdne stále totéž, nejenže vás to za chvíli přestane bavit. Takové cvičení pak už ani není moc efektivní, protože tělo se na dané pohyby adaptuje a stává se rezistentní.

Pokud cvičíte sami, vytvořte si zásobník základních cviků, který posléze doplňujte o nové přírůstky. Nevíte, kde čerpat inspiraci? Sledujte naše videa! Například 3 efektivní cviky na břicho, které málokdo zná!

Foto: Halfpoint, shutterstock.com

Necvičte stále totéž, mohla by vás přemoct nuda

6. Odměňujte se za výsledky

Už jste zaznamenali první pokroky? V pase už vám nějaký ten centimetr ubyl? „Kupte si za to třeba něco pěkného na sebe. Odměna za vaše výsledky je skvělý způsob, jak se motivovat a makat naplno dál,“ říká Pavel Dvořáček.

7. Cvičte se super trenérem nebo parťákem

Pokud víte, že sami se motivovat příliš nezvládnete, budete potřebovat někoho, kdo vám s tím pomůže. „Kvalitní trenér zajistí pravidelné tréninkové změny, vybočení ze stereotypu a donutí vás k efektivnějším výsledků pomocí osvědčených metod a postupů,“ uvádí Pavel Dvořáček a přichází ještě s druhou variantou:

„Pokud se vám nechce investovat do trenéra, určitou motivací může být i tréninkový partner, který vás dokáže při tréninku vyburcovat k lepším výkonům. Případně také dotáhnout na trénink, když se vám zrovna nechce.“

Jak často cvičíte?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama