Hlavní obsah

Erotické fantazie změnil internet: Které pohlaví přitvrdilo?

Foto: gpointstudio, Shutterstock.com

Muži i ženy mají bujnou erotickou fantazii, přičemž obsah těchto snů se změnil s nástupem internetu. Co už je dnes normální a jak se liší touhy v závislosti na pohlaví? I ženy moc rády „ujíždějí“...

Článek

Muži v průměru jednou za tři minuty, ženy jednou za dvacet minut. Přesně takhle často myslí na něco sexuálního. Aspoň tak to vyplynulo z jednoho výzkumu vedeného profesorkou psychologie Terri D. Fisher ze Státní univerzity Ohio, která nechala pokusné osoby mačkat v kapse počítadlo pokaždé, když si vzpomněly na sex. No, reálné to je, ještě ale záleží na tom, jestli nosíte sukni, nebo kalhoty.

Když dva dělají totéž

Podle českého sexuálního psychologa Petra Weisse se totiž erotické fantazie velmi liší u jednotlivých pohlaví, což je podmíněno především odlišností v charakteru mužské a ženské sexuality. Zatímco ta mužská je díky silnější hormonální determinaci více biologicky založená, ženská je především vztahová a citová, podmíněná psychologickými faktory.

„Proto se v mužských sexuálních představách vyskytují spíše scény spojené přímo s tělesným kontaktem, a to často s anonymními partnerkami. Ženské masturbační vize jsou obvykle bohatší a ve formě jakéhosi příběhu, v němž se vyskytují milované osoby,“ popisuje přední český odborník, který není jediný, kdo si všiml jistých odlišností napříč pohlavími.

Jako Alenka v říši divů

Výsledky rozsáhlého průzkumu, který proběhl na Université du Québec à Trois-Rivières a Institutu Philippe-Pinel v kanadském Montrealu, naznačují, že muži i ženy sní o nadvládě a submisivitě. Tato témata ovšem pojímají odlišně. Z 1516 účastníků této studie bylo 799 (52,7 %) žen, což se blíží poměru žen a mužů v celkové populaci Quebecu.

Většina účastníků (85,1 %) se označilo za heterosexuální, 3,6 % se hlásilo k homosexuálům a zbytek k bisexuálům. Výzkumný tým podle toho rozdal upravenou verzi sexuálně-fantazijního dotazníku, který je uvedl do souladu se současnými kulturními a společenskými trendy. Ve finále obsahoval 55 dotazů, přičemž účastníci hodnotili fantazie z hlediska intenzity zájmu od jedničky (vůbec ne) až po sedmičku (velmi silný zájem). Na základě tohoto testu byly odhaleny i ženské neobvyklé fantazie. Hádejte, jaké…

Foto: Jacob Lund, Shutterstock.com

U sexu vždy platí, že oba dva by měli souhlasit s tím, co se bude v posteli dít

Změna vkusu, která jde s dobou

Patří k nim močení na partnera, násilné svazování, zneužívání opilého člověka a sex s prostitutkou (!). U mužů se k méně standardním touhám zařadil třeba sex s dalšími muži a taktéž močení na partnerku. Jen pět sexuálních fantazií se dalo přiřadit k typickým. Romantická poloha, přijetí orálního sexu, milování se dvěma dalšími ženami, fantazie, ve kterých je důležitá atmosféra a lokalita, a romantické emoce během sexuálního aktu.

„Mnohé fantazie, které by mohly být podezřelé, jsou ve skutečnosti podporovány významnou částí jedinců. To ovšem neznamená, že jsou patologické,“ uvedl k tomuto tématu MUDr. Richard Krueger, spolupracovník klinického profesora psychiatrie z newyorské univerzity Columbia pro odborný časopis Journal of Sexual Medicine.

My ne, to oni!

Tento odborník onu patologičnost popisuje jako dysfunkci, ovládání a nátlak na partnera, který se sexuálními praktikami nesouhlasí. Ale to se stává velmi málo. Ženy prý svoje fantazie moc nechtějí převádět do reality, a co se týče mužů, tak i oni spíš sní a utíkají do říše představ, ve kterých si užívají svůj „matrixový svět“.

„Je jasné, že internet dovoluje vývoj a vyjádření vzorů atypického sexuálního chování. Lidé, kteří by jinak měli fantazie v privátní rovině, se náhle mohou spojit do komunit a skupin. Myslím si, že internet má opravdu velmi hluboký vliv na atypické vzorce sexuálního zájmu, a to u obou pohlaví, ale zatím nevíme, zda jsou patologické, nebo ne,“ uzavřel lékař Richard Krueger. Potvrdil tak starou známou pravdu, že když tím jedinec nikoho neobtěžuje, může si fantazírovat, o čem chce!

A po čem toužíte právě vy?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama