Hlavní obsah

Jarní pomazánky nejen na chleba. Zn.: Bez mléčných výrobků!

Foto: Thinkstock

Pomazánky z luštěnin nebo zeleniny jsou snadné, rychlé i dobré. Zkuste je!

Jste alergičtí na mléko anebo chcete z nějakého důvodu vypustit z jídelníčku mléčné výrobky? Jen nevíte, co si ale máte mazat na chleba? Máme pro vás 4 recepty na zdravé pomazánky.

Článek

Někomu nemusí kravská bílkovina dělat dobře, jiný chce držet třeba jarní detox a vynechat vše bílé. Co jíst? „Doplnění jídelníčku o zeleninové pomazánky doporučuji coby prospěšnou změnu,“ uvádí Ing. Martin Škába, kouč zdravého životního stylu, který pro vás některé z pomazánek i vybral.

Kromě mrkvové obsahují všechny i náhradu bílkovin: tofu a luštěniny. My jsme je všechny uvařili i ochutnali, takže můžeme jen doporučit. Jsou rychlé, snadné, levné, a hlavně chutnají skvěle!

Mrkvová pomazánka

Na 2 krajíce chleba potřebujete: 3 až 4 mrkve, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, 1 lžičku oleje, špetku soli a pepře, kousek celeru nebo petržele, 1 citron, čerstvý koriandr

Foto: Greta Blumajerová

Mrkvová chutná sladce a lahodí i oku

Postup: Nakrájenou cibuli lehce osmahněte na oleji, přidejte omytou mrkev nakrájenou na kolečka i kousky celeru nebo petržele. Podlejte hrnkem vody a nechte chvíli dusit, dokud zelenina trochu nezměkne. Přidejte propasírovaný česnek a nechte chvíli vychladnout. Pak vše rozmixujte najemno, dochuťte solí, pepřem, koriandrem. Zakapejte citronem, zamíchejte a máte hotovo.

Pomazánka z tofu a žampionů

Na 2 krajíce chleba potřebujete:půl balíčku přírodního tofu, 3 žampiony, pár kapek sójové omáčky, špetku kari, oregana a lžičku olivového oleje