Hlavní obsah

Luštěninová pomazánka: Výhody? Zdravá, sytá, bez lepku, laktózy i vajec!

Foto: Autorka

Luštěninová pomazánka je chuťově vynikající, navíc zdravá a vyhovuje i stravovacímu režimu například celiatiků

Zkoušíte odlehčit jídelníček, a docházejí vám nápady? Zkuste si připravit luštěninovou pomazánku. Je bez lepku, bez vajec i bez laktózy!

Článek

S luštěninami bývá těžké pořízení. Řada lidí je z jídelníčku vypouští a někomu se nechce do jejich dlouhé přípravy. To není případ této pomazánky. Červená čočka je hotová raz dva a fazole si můžete koupit již uvařené.

Na 4 porce budete potřebovat: 1 lžíci oleje, 1 šalotku, 50 g mrkve, 1 lžička kurkumy, 1 stroužek česneku, ½ lžičky drceného kmínu, mleté chilli (podle chuti), 70 g červené loupané čočky, sůl, 80 g červených sterilovaných fazolí, 25 g tahini pasty

Postup: V menším hrnci nebo rendlíku rozehřejte olej. Najemno pokrájenou šalotku opékejte dozlatova. Přidejte mrkev pokrájenou na malinké kostičky a za občasného míchání opékejte další 2–3 minuty. Přidejte kurkumu, kmín, chilli, prolisovaný česnek a promíchejte. Přisypte čočku a podlejte horkou vodou. Osolte a za občasného míchání pozvolna přiklopené vařte. Podle potřeby podlévejte. Čočku uvařte do měkka tak, aby vznikla kaše. Během chladnutí promačkávejte vidličkou.

Propláchnuté a scezené fazole vložte do mixéru a krátce promixujte. Promíchejte s tahini pastou a vmíchejte do čočkové směsi. Dejte vychladit.

Inspirujte se i dalšími recepty na pomazánky. Zkusíte pomazánky, které chutnají po jaru? Anebo se pustíte do sardinkové pomazánky za pár kaček ?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama