Hlavní obsah

Nebaví vás posilovna ani běh? Tak si lepší postavu vyboxujte

Foto: oneinchpunch, Shutterstock.com

Chcete se cítit a vypadat dobře, ale klasické posilování na strojích vás nebaví a zalíbení nenacházíte ani v kolektivních sportech či tancování? Nechejte předsudky stranou a pusťte se do boje: všechna bojová umění jsou stejně vhodná pro ženy jako pro muže.

Článek

Záleží jen na vás, co si vyberete a jak sport pojmete. Začít s boxem ještě neznamená, že se musíte prát v kleci do krve. Naopak: najdete si nové přátele, budete mít zajímavé zážitky a získáte zcela nový úhel pohledu na sport. A také skvělou postavu i kondici.

Kickbox: posilování i kondice v jednom

Kickbox si lze užít buď jako plnokontaktní sport, nebo jako fitness trénink. Kondiční verze vychází z prvků několika bojových sportů, zvládne ji každý a je v nabídce mnoha fitness center. Slovo „kick“ znamená v angličtině kop – součástí kickboxu jsou hojné výkopy a často se užívají i různé pomůcky: švihadlo, činky nebo posilovací guma. „Kondiční kickbox je skvělou volbou, jak se dostat do formy. Pomůže k redukci hmotnosti, zpevnění postavy i posílení svalstva. Je to aerobní činnost spojená s posilováním. Během tréninku se boxuje v tempu na pytlích, procvičuje technika, posiluje a také provádí strečink, takže je to velmi komplexní sport,“ vysvětluje trenérka a zápasnice Michaela Kerlehová z klubu Iron Fighters Kickboxing.

Foto: Ajan Alen, Shutterstock.com

Na lekci kickboxu budete hodně poskakovat. Vezměte si proto pohodlné tenisky, ideálně odpružené

Fitbox: s hudbou a zvesela 

Další variantou, jak vyskákat kila navíc, je fitbox. Skupinové lekce jsou vhodné pro každého bez rozdílu věku i pohlaví. Boxuje se na dynamickou hudbu a na rozdíl od kickboxu rány směřují do speciálně upraveného boxovacího totemu. Cvičební styl je založený na několika základních úderech rukama a nohama, které se různě kombinují, čímž lze dosáhnout zábavného protažení i posílení celého těla. Hýbat se budete podle povelů a instrukcí lektora – ten zároveň udává tempo a hecuje vás k lepším výkonům.

Karate: zpevnění i smysl

Karate je japonské bojové umění. Jeho kořeny však sahají až do čínského kláštera, kde vzniklo jako cvičení pro mnichy: kvůli dobré fyzické kondici a lepšímu zvládnutí složitých meditačních technik. Později se začalo používat jako obrana v boji.

Chcete zesílit a máte rádi hloubku a smysl sportu? Karate je pro vás jako stvořené. Zajistí vám fyzickou odolnost, rychlou a precizní bojovou techniku i sílu, a to nejen fyzickou, ale i psychickou. S cvičením může začít kdokoli a kdykoli – tréninky pro dospělé jsou přizpůsobeny i lidem, kteří nemají s podobným sportem žádné zkušenosti. Nemusíte se proto bát, že byste to nezvládli. Naučíte se správnému držení těla, dýchání a zlepšíte si flexibilitu i kondici.

Thajský box: tvarování i bojové dovednosti

Thaibox nebo také Muay Thai je thajské bojové umění s více než tisíciletou tradicí. Stejně jako v případě kickboxu i zde existuje odlehčená verze, která zábavnou formou pomáhá v boji s problematickými partiemi. „Bojové sporty, zejména ty dynamické jako thaibox, jsou ve své kondiční formě pro ženy skvělou volbou. Rychle a výrazně si vytvarují postavu, zhubnou a navíc získají bojové dovednosti. Není to jen bezduché zvedání závaží,“ říká Lucie Mudrochová, profesionální zápasnice MMA a kondiční trenérka ze sportovního klubu Mudroch team.

„Lekce zahrnuje atletická, gymnastická a posilovací cvičení. Všestranně rozvíjí fyzickou i psychickou kondici a výsledky uvidíte už za měsíc při třech trénincích týdně. Během jednoho tréninku vypotíte až dvě kila,“ slibuje Lucie Mudrochová.

Foto: Alex Volot, Shutterstock.com

Na lekcích karate se naučíte bránit a zlepšíte si fyzickou sílu

Krav maga: dokonalá sebeobrana

Krav maga se začala vyvíjet po 2. světové válce v Izraeli jako rychle zvládnutelný systém pro boj zblízka. V současnosti je považována za nejefektivnější způsob sebeobrany vůbec a používají ho armády po celém světě.

Tenhle sport vás především naučí, jak se ochránit v situacích, které mohou potkat každého v běžném životě. Na lekcích se rozehřejete, rozhýbete a protáhnete, abyste byli schopní přejít k technickým prvkům. Ty pak budete spolu s trenérem postupně zrychlovat, až přejdete k samotné aplikaci při různých modelových situacích – a to v klidu i ve stresu. Naučíte se, jak se holýma rukama ubránit útočníkovi s nožem, tyčí i pistolí! Kromě toho si také zaposilujete a protáhnete celé tělo. Krav maga je skvělý způsob, jak si zvýšit sebevědomí i zlepšit fyzičku.

Jdete do toho? Máte s bojovými sporty vlastní zkušenost?

ynezorPumanzeSaNyknalC