Hlavní obsah

Studie: Život žen končí v padesáti!

Foto: Thinkstock

Myslíte, že v padesáti už nejste zajímavá?

O tom, které období života je pro ženy to „nej“, se vedou věčné diskuse. Tím nejhorším je ale podle nedávného průzkumu, který zveřejnil britský deník Daily Mail, chvíle, kdy oslaví padesáté narozeniny. V tu chvíli se prý žena stává neviditelnou! Přehlíží ji nejen muži, ale i módní návrháři.

Článek

Zatímco členové slavné kapely Beatles se ve své písni When I´m 64 obávají toho, zda budou pro svou partnerku v tomto věku stále žádoucí, ženy tyto obavy přepadnou mnohem dřív. A to v době, kdy dosáhnou padesátky! Alespoň se na tom shodla drtivá většina žen, které se zapojily do průzkumu britského deníku.

Jsme neviditelné

Průzkum zjistil, že osm z deseti žen nad 50 let si myslí, že si jich muži už nevšímají. Že jsou pro druhé pohlaví v podstatě neviditelné a nezajímavé. A jako by toho nebylo málo, sedm z deseti žen má navíc pocit, že je přehlíží i módní průmysl. Tyto zástupkyně něžného pohlaví doslova uvedly, že je módní návrháři odsuzují k existenci starých a nemoderních ochechulí.

A další věc, kterou průzkum odhalil, je, že tři čtvrtiny žen nad 50 let se domnívají, že přišly o svou ženskou podstatu a pro své okolí už jsou jen „mámy“ nebo „babičky“.

Více než polovině dotazovaných padesátnic velmi vadí způsob, jakým jsou starší ženy zastoupeny v reklamách. Ty podle nich velmi často působí dost nereálně. Krém proti vráskám totiž propagují mladé modelky, které nemají ani ponětí, jak vrásky vypadají. Nebo sotva třicetileté ženy v reklamě předstírají, že jim je padesát. A to ženy, které tohoto věku skutečně dosáhly, dokáže pěkně rozčílit.

Velmi zneklidňující (alespoň pro ženy) pak je výsledek ankety, kterou provedl jeden britský internetový obchodník. Zúčastnilo se ho 1246 Britek, z nichž téměř polovině bylo víc než padesát let. Drtivá většina z nich souhlasila s tvrzením feministky Germaine Greer, která ve své knize Změna uvedla, že klíčem k úspěchu je sexuální přitažlivost, nikoli zkušenosti či inteligenční potenciál.

Foto: Thinkstock

Žena chce být i v padesáti žádoucí

50. narozeniny – krása, nebo pohroma?

Je až zarážející, jak se názory obyčejných žen liší od tvrzení hereček a známých osobností. Podle celebrit, jako je například hollywoodská herečka Michelle Pfeiffer či Kim Cattrall známá jako představitelka sexuální dračice Samanthy ze seriálu a filmů Sex ve městě, se totiž muži ohlížejí i za padesátnicemi.

Britská herečka Lynda Bellingham, které je 62 let, s těmito kráskami ale nesouhlasí. Podle ní se skutečně v tomto věku změní způsob, jakým na vás společnost pohlíží. „Najednou zjistíte, že vás všichni přehlížejí. Zaměstnavatelé, muži i módní návrháři. Když mně bylo padesát, nebylo to hezké období. Rozumné a zajímavé pracovní nabídky chodily čím dál méně a já jsem měla pocit, že i můj milostný život skončil,“ popisuje Lynda Bellingham. Proto první, co ji napadlo, když potkala muže, který se pak v roce 2008 stal jejím třetím manželem, bylo, že o ni přece nemůže mít zájem. „Naštěstí jsme se tomuto trendu vzepřeli a je z nás moc šťastný pár. Ale pořád je tu ten pocit, že větší část života už mám za sebou a že jsem tak trochu neviditelná,“ říká Bellingham.

Ta také vyzývá módní průmysl a návrháře, aby se probrali a začali myslet i na starší ženy. „Módní průmysl nás totálně přehlíží. Je nejvyšší čas, aby si uvědomili, že i starší ženy se chtějí cítit i vypadat dobře,“ vysvětluje Bellingham.

Dnešní padesátnice se mají

Ne všichni ale s názory nespokojených padesátnic souhlasí. Například Emma Soames z magazínu Saga tvrdí, že dnešní padesátnice jsou šťastné ženy. „Mohou se těšit na dalších třicet let aktivního života. To pro dřívější generace byl tento věk skutečně konečnou a nic dalšího je nečekalo. Dnešní ženy se na padesát let zdaleka necítí ani na něj nevypadají,“ říká Emma Soames.

A padesátkou na krku se netrápí ani již zmiňovaná Michelle Pfeiffer. „Je to ideální čas na jakousi životní inventuru. Upřímně, necítím se nijak stará nebo starší,“ uvedla krátce po svých padesátých narozeninách.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama