Hlavní obsah

Trápí vás tukové bochánky na bocích? Za madla lásky mohou chlad i ohnutá záda!

Foto: Evgeny Atamanenko, Shutterstock.com

Už vás nebaví špíčky na bocích? Poradíme, jak se jich zbavíte

Nevzhledné špíčky vykukující z kalhot, takzvaná madla lásky, jsou nevítanými společníky zejména žen s typem postavy hruška. Proč se tuk hromadí zrovna v této oblasti? A jak s ním účinně zatočit?

Článek

Faldy v dolní části zad se slangově označují také jako muffin top, protože když přetékají z těsných kalhot, připomínají sladké bochánky v papírových košíčcích. Ty na těle ovšem nejsou zrovna k nakousnutí a řada žen se s nimi snaží všemožně bojovat. Než ale začnete pracovat na jejich odstranění, ptejte se po příčinách.

Zabraňte prochladnutí

Rizikovou oblast z tohoto místa udělal mimo jiné trend bokových kalhot a krátkých triček. „Odhalená záda a s tím související chlad zapříčiňují, že tělo se v dané partii obaluje tukem, aby se zahřálo,“ podotýká osobní trenérka Jana Smejkalová z brněnského studia Ladie´s Gym. V podstatě tedy jde o přirozený obranný mechanismus lidského těla, který se projevuje u žen i u mužů. Nízké a těsné kalhoty navíc tuk ještě vyzvednou nahoru a upozorní na něj.

Mezi další příčiny se řadí nevyhovující držení těla a zakřivení páteře způsobené sedavým zaměstnáním i kilogramy navíc. „Špatným držením těla se naruší takzvaný břišní korzet. Páteř pak není v napřímení, a to vede k přetížení bederní oblasti a vypojení příčného břišního svalu. Tím se opticky vytvoří madla lásky. Celá oblast se hůře prokrvuje a metabolismus neplní svou funkci,“ upozorňuje Veronika Tichá, koučka životního stylu a fitness.

Lektorka dále dodává, že je nutné dbát na správné nastavení páteře. „V takovém případě se budou svaly v této oblasti efektivně zapojovat i při pouhé chůzi,“ vysvětluje.

Foto: Deyan Georgiev, Shutterstock.com

Takzvané bochánky se nejčastěji objevují, když nosíte bokové kalhoty. Co je vyměnit za jiný střih? :-)

Začněte u jídla

Pokud už se u vás madla lásky objevila, neznamená to, že se jednoduše rozpustí jen tím, že je budete udržovat v teple a chodit narovnaní. Naopak vás čeká běh na dlouhou trať, který vyžaduje celkovou změnu životního stylu.

Zdravé stravování by mělo jít ruku v ruce se sportem. Podle Jany Smejkalové tvoří 70 procent úspěchu při cestě za vysněnou postavou vyvážená strava a 30 procent cvičení. „V případě redukce tuku je vhodné kombinovat aerobní cvičení s posilováním. Aerobní cvičení podporuje spalování a dobře zvoleným posilováním problematických partií můžeme dosáhnout chtěného výsledku,“ radí.

Za klíčové považuje Veronika Tichá omezení potravin, které mají negativní vliv na vaše zažívání. S tím totiž souvisí i činnost svalů. Patří sem zejména lepek, cukr, alkohol či zprocesované potraviny.

„Vaše zažívací orgány jsou umístěny v dutině břišní. Pokud máte zažívací obtíže či nějaký zánět v oblasti střev, dochází k inhibici, tedy k utlumení funkce okolních svalů. A tyto svaly poté není možné při cvičení efektivně zapojit,“ říká odbornice.

Foto: George Rudy, Shutterstock.com

Cvičení a posilování středu těla jsou klíčovými prvky. Bez toho to nepůjde!

Zaostřeno na střed

Pro vytvarování partie spodních zad je důležité soustředit se na posílení středu těla, drobnějších svalů kolem páteře a šikmých břišních svalů. Mezi nejúčinnější cviky patří plank neboli prkno, tedy vzpor na předloktí či dlaních. Vhodnou aktivitou jsou rovněž břišní tance, kroužení s obručí či jízda na kole se vzpřímenými zády, při které se madla lásky skvěle protáhnou. Za vyzkoušení stojí také pilates či jóga.

K odstranění nevzhledných bochánků může přispět i správné sezení. Vyměňte kancelářskou židli za gymnastický míč a donuťte zádové a břišní svaly pracovat po celý den, aniž byste si toho vůbec všimli. Mějte však na paměti, že zběsilým cvičením jednoho místa na těle stále dokola pravděpodobně kýžených výsledků nedosáhnete. Tělo funguje jako celek a jako celek také hubne.

A jaké jsou vaše problematické partie?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama