Hlavní obsah

Začínáte hubnout? Máme pro vás týdenní plán cvičení, který funguje

Foto: Pressmaster, Shutterstock.com

Velmi důležitá je technika cviků. Radši jich udělejte méně, ale správně

Chcete konečně zhubnout a zpevnit svaly? Tak je vám asi jasné, že se musíte začít hýbat. Víte ale, že jen tak začít chodit do fitka nestačí? Pokud chcete vidět výsledky, musíte mít promyšlený plán!

Článek

Být začátečnicí je vždy tak trochu nic moc. A pro sport to platí obzvlášť. Když jako dospělé začínáte cvičit, a doposud jste nikdy moc nesportovaly, nejspíš si to nebudete hned užívat. To se však – pokud vydržíte – časem změní.

Složitější to je ale ve chvíli, kdy nechcete cvičit jen pro dobrý pocit, ale očekáváte viditelný výsledek v podobě ztráty tuku a rýsujících se svalů.

V takovém případě nestačí jen tak chodit do fitka a na sportovní lekce. Musíte mít promyšlený plán. A my vám s ním pomůžeme!

1. Cvičte celé tělo, ne jen jednotlivé partie

U ostřílených „fitkařů“ slyšíte, že dnes se zaměřují na triceps a ramena, druhý den na hýždě, stehna a tak dále. S tím ale zatím počkejte.

„Pro začátečnice doporučuji cvičit komplexně celé tělo a nerozdělovat partie na jednotlivé dny. V opačném případě zbytečně dochází k přetížení jednotlivých partií a nutnosti delší regenerace,“ uvádí osobní trenér fitness Pavel Dvořáček.

2. Kvalita nad kvantitou

Nepouštějte se do dramatických fitness výzev, nedělejte sto dřepů a kliků denně. Je to zbytečné, neefektivní a spíš si jen ublížíte. Za začátku cvičte raději méně, zato kvalitně.

„Nutností jakéhokoli cvičení je dbát stoprocentně na techniku. Pro začátečnice to platí dvojnásob. Věnujte proto technické části – naučení daného cviku – maximální pozornost, což zajistí i lepší procvičení problémových svalových partií,“ říká trenér Pavel Dvořáček.

Foto: George Rudy, Shutterstock.com

Střídejte silové i kardio cvičení, a nezapomínejte ani na dny volna

3. Regenerace je stejně důležitá jako trénink

Čím víc budete cvičit, tím lépe? Ne, takhle to taky nefunguje. „Začátečnice by neměly cvičit každý den. Naopak je vhodné prokládat tréninkové dny volnem, které zajistí regeneraci svalů a připraví svaly na následující aktivitu. Při provádění cvičení denně by postupně došlo k přepětí až přetrénování,“ upozorňuje trenér Pavel Dvořáček.

Ve dnech volna si dopřejte hezký relax, jaký představuje například sauna, vířivka, bazén, masáž, lehký strečink a podobně.

Tento tréninkový plán vám poslouží jako skvělý mustr a inspirace, jak na to. Je ale třeba brát na vědomí, že každá žena je trochu jiná, má jiné tělo, které jinak reaguje. Tudíž je třeba tyto odlišnosti vzít v potaz a dle toho pohyb uzpůsobit.

Zvlášť pokud vás trápí nějaké bolesti pohybového aparátu, svalové dysbalance a podobně, je vhodnější nechat si svůj plán sestavit odborníkem na míru.

Také letos začínáte s cvičením?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama