Hlavní obsah

5 věcí, které vás donutí konečně zhubnout!

Foto: Thinkstock

Nebojte se požádat o pomoc experty na hubnutí

Pořád dokola s hubnutím začínáte a zase končíte. A místo abyste hmotnost snižovali, tak spíš přibíráte. Jděte na to chytře a dotáhněte své snažení jednou pro vždy do úspěšného konce! Chcete vědět jak? Ušijte si na sebe bič, který vás donutí to nevzdat…

Článek

Jestli skutečně chcete kila, která vás trápí, dát dolů a nehodláte jen o svých plánech mluvit nebo se litovat, zkuste si najít něco, co vás u hubnutí donutí vydržet déle než týden. Víme, že to není snadné, ale jde to. „Je potřeba si uvědomit, že nabraná kila vám nenaskočila za pár dní. Takže i dolů je budete dávat nějaký čas," říká Jana Altnerová, poradkyně zdravého životního stylu. „Proto je potřeba se připravit na to, že nezmizí mávnutím kouzelného proutku." Nabízíme vám pár našich tipů, jak vydržet!

1. Obraťte se na chytré hlavy

Potřebovali byste poradit s jídelníčkem, protože nevíte, co jíst, abyste netloustli? Nebo třeba jíte dobře, málo, a stejně vám kila dolů nejdou? Odborníci (ti skuteční) odhalí chyby, poradí co jíst, abyste neměli hlad, zkrátka vytvoří vám menu opravdu na míru. Každý máme totiž jinou profesi, jiný styl života, a zatímco jedni hodně sedí, druzí přemýšlí, další se celý den nezastaví. To všechno (a mnoho dalšího) hraje roli v tom, co si dát na talíř.

A pozor! Nemyslete si, že vás snad čeká jedna mrkev denně a dlouhý seznam zakázaných potravin. Správný jídelníček nemá totiž nic společného s dietou, třeba tou tukožroutskou nebo vinnou. Možná budete překvapeni, jak často vás naopak budou nutriční guru nutit jíst. Výsledky u poradce jsou však zaručené!  Proto hledejte, ptejte, pátrejte po úspěších dotyčného. Zkušenosti ostatních jsou nejlepší reklamou.

Foto: Thinkstock

Nutriční poradce je záchranou vašeho zdraví

Jedno sezení vás přijde na 300 korun za hodinu, platí se celý program s individuálním přístupem. Ceny jsou od 2000 korun. Tady přesně získáte návod, jak zhubnout. A právě nejen samotná osobnost poradce, ale i investované peníze, vás donutí vydržet.

Tip redakce: Paní Ivě se s dietologem podařilo zhubnout 15 kilo za půl roku. Vám se to povede také. Přečtěte si její příběh!

2. Přihlaste se do kurzu

Také vám může pomoci setkání s lidmi, které mají podobné problémy jako vy. Začnete-li chodit na kurz hubnutí ve skupině, získáte informace, jak ve formě přednášek nebo materiálů, jak vyzrát na správné stravování.

Většinou i v rámci kurzu absolvujete lekci pohybu: ať třeba aqua aerobiku, spinningu či nordic walkingu. Navíc přesně v té intenzitě zátěže, které je dobrá pro spalování tuků. Výhodou skupinového hubnutí je srovnání s ostatními, což považujeme za skvělou motivaci! V začátcích totiž mnoho z nás tápe, a tak jsou podpora i odborná pomoc více než vítané. Kurzy většinou trvají 10 týdnů, při setkání jednou za týden na dvě hodiny. Ceny se pohybují různě, podle náplně, asi od 1500 korun.

3. Domluvte si trenéra

Ve dvou se to lépe táhne ve všech směrech, takže pokud nad sebou při cvičení potřebujete dohled či pomoc nebo chcete opravdu některé věci umět pořádně, zkuste si domluvit tréninky s koučem. „Nemusí jít jen o trenéra v posilovně, který vám mimo jiné poradí, jaké svaly a proč posilovat či protahovat. Ale můžete si najmou i trenéra na běhání, plavání, tanec či jogu,“ říká běžecký trenér Jan Jakubíček.

Investice, která se pohybuje asi od 300 korun na hodinu či 700 korun za tréninkový plán se vám vrátí. Především v tom, že už budete vědět, co máte třeba právě ve fitcentru dělat. Nebo snad tušíte, jaké cviky, s jakou váhou a počtem opakování, máte provádět? Či kolik a jak rychle běhat, aby vám faldy zmizely? Díky odborníkovi budete pociťovat lepší výsledky. A brzy! Navíc většina z nich vám vedle pohybových plánů poradí i s výživou.

Foto: Thinkstock

Trenér se vám při cvičení určitě vyplatí

4. Kupte si permanentku a choďte s kamarádkou

Nejlepší způsob, jak vyzrát na hubnutí, je se nadchnout pro pohyb. Existuje spousta možností a druhů pohybu, které by vás mohly bavit. Někdy hraje roli instruktor, pro někoho je nutné i prostředí. Ale za snahu najít to správné místo i hodinu, kam budete chodit, i kdyby „hromy a blesky padaly", to stojí. „Třeba by vás mohla bavit zumba, lekce heatu, klasického aerobiku, spinningu a podobně. Což jsou navíc i skvělé aktivity, při nichž se dobře hubne,“ radí lektorka heatu Radka Nováčková.

Jakmile zlanaříte třeba i kamarádku, máte zaručeno, že se málokdy nedostavíte či se budete vymlouvat a z pravidelných návštěv se stanou jen občasné. Pohyb, aby fungoval na tukové zásoby, totiž musí být skutečně pravidelný: 3x týdně po 30 až 40 minutách. „Pokud ale s pohybem začínáte po dlouhé době, snižte usilí třeba jen na dvakrát týdně dvacet minut. Postupně přidávejte podle toho, jak bude na zátěž reagovat tělo,“ doplňuje Radka Nováčková.

Tip: Hodinu heatu jsme navštívili i s kamerou! Video najdete zde.

5. Pořiďte si měřiče

Existuje spousta zařízení, která vám nejen budou sledovat vaši tepovou frekvenci, ale mohou vám změřit i jakou vzdálenost jste uběhli, ušli či ujeli na kole. Na trhu jsou vymoženosti všeho druhu, od jednoduchých, které snímají pomocí čipů v botě, sensoru na hrudníku vaši aktivitu. Další pak fungují přes GPS, či přes chytré telefony, kde jsou k dispozici zdarma. K motivaci pak slouží programy v počítači, do nichž se přenáší veškeré informace z měřiče. Vy pak přímo vidíte v tabulce, jak jste si při zátěži stáli nebo kolik kalorií spálili.

„Dokonce třeba běžecké programy dovolují připojit se i na jiné běžce a navzájem si tak porovnávat úsilí, naběhané kilometry, kalorie, rychlosti,“ objasňuje Jan Jakubíček. Což vám v tuto chvíli možná přijde složité, ale v praxi jde o snadnou záležitost, která vás překvapivě chytne a bude bavit. (A také honit.) U aktivity, kterou jste tak objevili, zůstanete i díky nim. A důležité je přece vydržet! Sporttestery se dají pořídit už od 800 korun, včetně hrudního pásu. Sportbandy (narámek na ruku, který zobrazuje čas, kalorie, km, a jiné) pak od 1200 korun, včetně čipu do boty.

Mohli byste mít spousty výmluv, že se vám hubnout nedaří. Ale najdete-li parťáka, budete mít vyhráno. Jakmile vám totiž kilo, dvě půjdou dolů, budete mít chuť vydržet to dál. Tak co, nezkusíte to?

ynezorPumanzeSaNyknalC