Hlavní obsah

7 potravin, které byste si měli oblíbit! Pomůžou vám zhubnout a stojí pár korun

Foto: Africa Studio, Shutterstock.com

S letošním rokem jste se možná rozhodli přejít od svého ne zrovna ukázkového životního stylu k novému a lepšímu. Víte, co byste teď měli udělat jako první? Vykašlat se na diety a začít se hýčkat zdravými potravinami. Tyhle jsou výborné a přitom ani nezruinují peněženku!

Článek

Jestli chcete změnit svůj životní styl k lepšímu či shodit nějaká kila, určitě jako první začněte jídlem. V první řadě si přestaňte k obědu dávat stále dokola svíčkovou a smažák. Pusťte k vodě rychlá občerstvení i večerní zobání brambůrek u televize a nastavte si pravidelná denní jídla.

Hned po tom se zaměřte na to, aby ve vašem jídelníčku bylo dostatek výživných potravin, které vašemu tělu prospívají. Dost možná budete nově nakupovat jídla, která by vás dříve ani nenapadlo vzít do ruky.

Nebojte se, že tahle nová zdravá strava vás přijde draho. Máme pro vás několik tipů na potraviny, které tělu nesmírně svědčí. Přitom rozhodně nestojí majlant!

Kefír 

Jako skvělá odpolední svačinka nepochybně poslouží kefír. Ten je nejen zdrojem bílkovin a řady vitaminů – hlavní je, že obsahuje probiotika. Jedná se o živé organismy, které velmi příznivě působí na střevní mikroflóru. Podporují tak nejen trávení, ale především vaši obranyschopnost.

Brokolice 

Tato zelenina se dá připravit na desítky způsobů. Výborná je ale i v úplně jednoduché úpravě, třeba orestovaná na česneku nebo s cibulkou. Brokolice obsahuje spoustu vitaminů, zejména céčko. Ve 100 gramech se nachází téměř 150 % doporučené denní dávky vitaminu C. Má také výborné syticí schopnosti, zato jen minimum kalorií. Co takhle brokolicovo-sýrové kuličky?

Foto: Regreto, Shutterstock.com

Brokolice je nesmírně zdravá, a pokud ji nepřevaříte, má i krásnou barvu

Kysané zelí 

Kysané zelí stejně jako zakysané mléčné výrobky obsahuje cenné probiotické bakterie. Dále také kyselinu mléčnou a nezanedbatelné množství celulózy, která podporuje průchodnost střev. Je také zdrojem celé řady vitaminů, jako je vitamin B9 či vitamin K. Jíst ho můžete třeba jako zeleninovou přílohu k hlavním jídlům.

Cizrna 

Víceméně každá luštěnina je pro vaše tělo přínosem. Jestli tedy dáváte chuťově spíš přednost fazolím nebo třeba čočce, klidně vsaďte na ně. Cizrna je však přece jenom o chlup prospěšnější. Její výhodou je, že snižuje hladinu cholesterolu, obsahuje kvalitní bílkoviny a širokou škálu vitaminů. Přidejte si ji do salátu nebo si z ní udělejte výtečný hummus.

Foto: Markus Mainka, Shutterstock.com

Cizrna má příjemnou chuť, dodá vám pocit sytosti a hromadu cenných bílkovin a vitaminů

Banán 

Pokud rádi snídáte nasladko, z ovoce můžete nepochybně vsadit na banán. Přimíchejte ho do jogurtu, smoothie, nebo ho jezte samotný, třeba spolu s cereáliemi. Banán vás po ránu skvěle nastartuje, je přírodním zdrojem vitaminů B6 a C a také minerálů, jako je draslík nebo mangan. Mimo to povzbudí i vaši psychiku, neboť obsahuje esenciální aminokyselinu tryptofan, která je nutná k produkci hormonu dobré nálady serotoninu.

Batáty 

Oranžové „sladké brambory“, jak se batáty často nazývají, obsahují velké množství vlákniny, vitaminu C a draslíku. Další jejich složkou jsou také karotenoidy, díky nímž mají i výborné antioxidační účinky. A jak s nimi naložit v kuchyni? Vyzkoušejte místo klasických domácích hranolků občas udělat hranolky z batátů. Budete příjemně překvapení!

Foto: Julia Sudnitskaya, Shutterstock.com

Batáty jsou u nás v posledních letech konečně snadno k sehnání

Vejce 

Míchaná vajíčka, volská oka a další podobné pokrmy si můžete dát kdykoli během dne. K snídani doporučujeme smíchat vejce s alespoň 90% šunkou à la hemenex – výborný pokrm pro start dne. Vajíčka jsou výborným zdrojem kvalitních bílkovin, ale i řady minerálů a vitaminů. Nikdy ale prosím nevyhazujte žloutek! Přestože je kaloričtější než bílek, právě ten obsahuje největší množství cenných látek.

Chcete letos změnit svůj životní styl?

ynezorPumanzeSaNyknalC