Hlavní obsah

Chcete zhubnout? Co nejdříve udělejte ve svém bytě tyto změny

Foto: Irina Timokhina, shutterstock.com

Interiér domova může ovlivnit jak vaše chutě k jídlu, tak motivaci dosáhnout svého cíle – zhubnout

Když budete mít doma na každém stolku talířek s koláčky, moc to při hubnutí nepomůže. To je vám jasné. Avšak váš byt může mít i pozitivní vliv. Překvapí vás, jaké interiérové změny s hubnutím pomáhají!

Článek

Určitě jste aspoň jednou slyšeli, jak si některá celebrita nabarvila stěny na zelenou nebo světle modrou, aby měla menší chutě k jídlu. Mnohým se to prý skutečně osvědčilo. A stejně tak se jim potvrdilo, že například růžové, jemně oranžové nebo vanilkově žluté stěny chutě vyvolávají.

I kdyby to ale byla pravda, chtěli byste si přemalovávat byt na barvy, které se vám třeba tolik nelíbí, jenom kvůli chutím?! To asi ne, že? Existují ale mnohem menší, drobnější změny, které můžete doma udělat, aby vám dieta šla snáze…

1. Nepřehánějte to s vytápěním

Jste milovníci tepla a ve svém bytě si nejradši udržujete 23 °C a více? To bohužel není zrovna ideální prostředí jak z hlediska redukce, tak co se týká vašeho zdraví celkově.

V bytě byste si měli udržovat přiměřené, spíše nižší teploty. Obvykle se doporučuje kolem 20 °C. V první řadě díky kontinuální mírné formě otužování posílíte svoji imunitu, což je při hubnutí taky velmi důležité. Zároveň ale podpoříte svůj metabolismus. Pokud je vaše tělo v chladu, spalování je rychlejší. Tělo totiž spotřebovává více energie na to, aby se zahřálo.

Velmi vhodné je udržování chladné ložnice během spánku. Před spaním doporučujeme si vyvětrat!

Foto: Cheshmeh Studio, shutterstock.com

Ideální je vážit se jednou týdně. Každý den je zbytečně často

2. Váhu nechte na viditelném místě

Hned na začátek řekněme, že určitě není potřeba se vážit každý den! Když to někdo začne přehánět a řešit každé deko, je to samozřejmě špatně. Každému člověku, a obzvláště ženám, hmotnost kolísá a denní vážení vás může stresovat.

Na druhé straně se váze nevyhýbejte. Stále a pořád je to nejsnazší způsob, jak se při redukci kontrolovat. Pokud vaše váha leží někde schovaná ve skříni a vy se na ni bojíte stoupnout, tak svým způsobem utíkáte před nepříjemnou skutečností.

Jakmile ale začnete svou hmotnost pravidelně kontrolovat, stačí jednou týdně, bude vás to motivovat k dosažení lepších výsledků.

3. Provoňte si byt mátovou esencí

Lidské smysly fungují sice každý zvlášť, ale pochopitelně se vzájemně ovlivňují. Známá je spojitost mezi čichem a chutí. Využijte ji tentokrát trochu jinak.

Pořiďte si do aromalampy nebo aromadifuzéru mátovou esenci. Existují totiž vůně, a jednou z nejlepších je právě máta, které dokážou významně snížit váš apetit, a zabránit tak neovladatelným chutím.

Foto: Photographee_eu, shutterstock.com

Vytvořte si na jídlo příjemné místo, ve kterém se nebudete dívat na televizi ani používat jinou elektroniku

4. Nemějte v jídelně televizi

Obecně není dobré jíst v místě, kde jídlu nevěnujete dostatečnou pozornost. „Na jídlo je potřeba dopřát si jak čas, tak klid. Určitě nejezte u televize ani před obrazovkou svého počítače, mobilu či tabletu,“ říká výživová odbornice Věra Burešová z Naturhouse.

Ideální je najít si ve svém bytě vám příjemné místo a aspoň 15 až 20 minut věnovat skutečně jenom jídlu. Nejenže budete mít ze své zdravé mňamky větší požitek, ale také vám déle vydrží pocit sytosti.

5. Skoncujte se zásobami

Máte ve zvyku mít doma ve skrytém šuplíku vždy nějakou pochutinu pro návštěvu? Pytlík s chipsy, balíček slanných arašídů, nějaké sušenky... S takovými domácími zásobami pro strýčka Náhodu musíte skoncovat.

„Do obchodu si dělejte seznam a nenechejte se zlákat akčními nabídkami nezdravých potravin. A to ani pod záminkou toho, že je budete mít doma jen pro případnou návštěvu. Pokud je budete potřebovat nebo na ně dostanete chuť, zajděte si pro ně extra. Toto nepohodlí vás donutí si rozmyslet, jestli je to je opravdu nutné,“ radí trenérka Markéta Brožová z fitness pro ženy Contours.

Máte nějaké vlastní tipy, jak si dietu usnadnit?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama